דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / ג'ורדן נובס מובילה את ארסנל בעונה חלומית, והיא לא תעצור עד התואר

שחקנית הקישור והקפטנית אחראית במידה רבה לקפיצת המדרגה שביצע המועדון הלונדוני | כביתו של שחקן לשעבר התאהבה נובס בכדור כבר בגיל צעיר, וכעת היא רוצה להפוך את ארסנל לאלופה הראשונה של הליגה המקצוענית באנגליה

שחקנית ארסנל ג'ורדן נובס (Photo by Jack Thomas/Getty Images)
שחקנית ארסנל ג'ורדן נובס (Photo by Jack Thomas/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ג'ורדן נובס אחראית עם שבעה ניצחונות בשבעה משחקים, והפרש שערים מדהים של 4:34, קבוצת הנשים של ארסנל ההפתעה המרעננת של הליגה האנגלית בעונתה הראשונה כמקצוענית לחלוטין. אחת הסיבות המרכזיות לפתיחה החלומית של המועדון הלונדוני היא הקפטנית ג'ורדן נובס בת ה-25, שהחיבור בינה לשתי כוכבות נבחרת הולנד – שחקנית הקישור דניאל ואן דה דונק והחלוצה ויויאן מיידימה – אחראי במידה רבה לקפיצת המדרגה של ארסנל.

את העונה שעברה סיימה נובס כמלכת הבישולים של הליגה, אך ארסנל סיימה רק במקום השלישי ולא הרשימה. השנה היא ממשיכה את ההתקדמות האדירה שלה. היא חוטפת כדורים במרכז המגרש ומובילה את ההתקפות המתפרצות ביחד עם ואן דה דונק. האינטליגנציה הגבוהה בתוספת למיקום נהדר וזיהוי השטחים המתים בין שחקניות ההגנה מאפשרות לה להגיע מאחורי החלוצות, בין קווי ההגנה, ולהבקיע שמונה שערים מתחילת העונה.

נובס ירשה את האהבה והכישרון למשחק מאביה, קית' נובס, שהחל את דרכו במדי קבוצת הנוער של בלקפול, ולאחר מכן עבר לשחק במילדסברו. את רוב הקריירה עשה נובס האבא כמגן ימני קשוח בליגות המקצועניות הנמוכות של אנגליה במדי הארטלפול יונייטד. נובס היה ידוע כמגן הקשוח שהמשיך לשחק גם אחרי שאיבד שש משיניו במהלך משחק הדרבי של דרלינגטון. נובס, ששיחק בשנות ה-80 , בזמנו הוא לא לדמיין שהבת שלו תהפוך יום אחד לשחקנית כדורגל מקצוענית ותעשה קריירה הרבה יותר מרשימה ממנו.

ג'ורדן נולדה, אם כן, לבית שמדבר אוכל שותה ונושם כדורגל. היא העריצה את אביה ורצתה להיות שחקנית בדיוק כמוהו. כבר מגיל צעיר הייתה מסתובבת בבית ובועטת בכל דבר אפשרי, חולמת שיום אחד היא תשחק במגרשי הכדורגל. אביה שפרש בגלל פציעה קשה עוד לפני שנולדה, התרגש לראות את בתו הקטנה יורשת את האהבה האינסופית למשחק ומצטרפת בגיל 10 למחנות הקיץ של קבוצת הילדים המקומית שאימן.

בראיון לאינדפנדט סיפרה על הקשר המיוחד עם אביה, ועל האופן בו גרם לה להתאהב במשחק האהוב בעולם. "מאז שהתחלתי לשחק שם (סנדרלנד) ידעתי שאני רוצה להיות שחקנית כדורגל" הסבירה, "ההורים שלי תמיד מאוד תמכו בי. אבי תמיד מדבר איתי לפני ואחרי המשחקים ואומר לי מה אני צריכה לשפר. הוא תמיד מנסה לעזור לי להשתפר אותי בתור שחקנית, אבל גם לנסות לתת לי ביטחון להמשיך, אז אני באמת מעריכה את כל מה שהוא עשה בשבילי".

לדבריה, "בכל פעם שהוא מתבונן במשחקים שלי, כאשר אני יורדת לחדר ההלבשה במהלך המחצית, הוא יצעק לי ויגיד לי כמה דברים. אני אף פעם לא לוקחת את זה בקטע רע, אני יודעת שזה עוזר לי כשחקן. הוא חוזר על אותם דברים שוב ושוב ואני אומרת לו, 'אני יודעת, אבא, אני יודעת' אבל הוא בסופו של דבר, הוא בדרך כלל צודק".

"אבי מספר לי כל הזמן, כמה שהכדורגל השתנה" אמרה לגרדיאן, "הוא אומר שהשחקנים נהגו לקבל מרפק בפנים והם פשוט קמו על רגליהם והמשיכו לשחק. פעם הייתה לו עצם שבורה, או אולי כתף שבורה, והוא המשיך לשחק עם זרועו צמודה לחזהו. בפעם אחרת הייתה תמונה בעיתון כי בעטו לו בלסת. זה היה כל כך נורא שאמא שלי עברה ישר על פניו בבית החולים כי הפנים שלו היו בערך פי שש מהרגיל והיא לא זיהתה אותו".

נובס נחשבת לשחקנית מרכז שדה חזקה ואגרסיבית, מה שמקנה לה יתרון יחסי במאבקים על הכדור במרכז השדה, אבל בניגוד לאביה שנחשב לשחקן אגרסיבי ובלתי שביר, בכדורגל של היום זה פחות נדרש ופחות מותאם לכדורגל הנשים. "בהחלט יש לי את הקרב ואת הנחישות, אבל אני אולי לא ברוטלית כמו אבא שלי" אמרה, "אבל יש לי רגליים חזקות, אמא שלי תמיד אומרת את זה. אני מפורסמת בגלל השוקיים הגדולות שלי, לצערי. זה לא נראה טוב".

נובס הפכה לשחקנית מוכרת כבר מגיל צעיר. היא הצטרפה לקבוצת הנערות של סנדרלנד, שם שיחקה לצד חברותיה לנבחרת כיום לוסי ברונז מליון ודמי סטוקס ממנצ'סטר סיטי. השלישייה הכישרונית עלתה בגיל 16 ביחד לקבוצה הבוגרת, אז בליגה השלישית.

נובס הייתה כוכבת בכל הנבחרות הצעירות של אנגליה. כבר בגיל 19 זומנה לנבחרת הבוגרת, ומאז הופיעה במדיה 53 פעמים, כולל כשותפה להישג השיא של אנגליה – המקום שלישי במונדיאל 2015 שנערך בקנדה, הישג שאותו היא מתכוונת לשפר במונדיאל שייערך בקיץ 2019 בצרפת.

נובס שכבר זכתה במדי ארסנל בשתי אליפויות וארבעה גביעים, מקווה להוסיף השנה תואר היסטורי במיוחד – האלופה הראשונה של הליגה המקצוענית באנגליה ה-WSL.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!