דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / נאבקות ומנצחות: נבחרת הנשים של ארגנטינה בדרך להעפלה למונדיאל

15 אלף אוהדות ואוהדים ראו הלילה את נבחרת הנשים של ארגנטינה מנצחת את פנמה 0:4 ועושה צעד היסטורי בדרך למונדיאל בקיץ בצרפת | במקביל התקיימה ביציעים הפגנה של אלפי אוהדות על הזכות לעשות הפלה באופן חוקי

שחקניות נבחרת ארגנטינה חוגגות בניצחון על נבחרת פנמה במוקדמות גביע העולם. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Natacha Pisarenko)
שחקניות נבחרת ארגנטינה חוגגות בניצחון על נבחרת פנמה במוקדמות גביע העולם. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Natacha Pisarenko)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הלילה (שישי) נערך המשחק הראשון בפלייאוף מונדיאל הנשים בין נבחרת ארגנטינה לנבחרת פנמה. כדורגל הנשים הצליח להראות שוב את כוחו המחבר של הספורט, כאשר 15 אלף אוהדות ואוהדים הגיעו לדחוף את הנבחרת הלאומית שזוכה ליחס משפיל מצד ההתאחדות המקומית, במקביל למאבקן של נשות ארגנטינה לקידום חקיקה ממשלתית שתעניק להן את הזכות לעשות הפלה באופן חוקי ובתמיכה ממשלתית. 

התאחדות הכדורגל בארגנטינה לא סופרת את נבחרת הנשים שלהם. מבחינתם, כדורגל הנשים לא מעניין אף אחד באחת מי אומות הכדורגל הגדולות בעולם. הם לא מעבירים באופן שיטתי את הכספים שמעניקה להם פיפ"א לכדורגל הנשים, הן לא מקבלות בונוסים על הצלחות בטורנירים בינלאומיים, הן גם לא מקבלות שכר כמקובל במדי נבחרות בינלאומיות, אפילו את נעלי הכדורגל הן צריכות לקנות בעצמן ולמרות הכל הן בדרך להעפלה מפתיעה למונדיאל.

בחודש ספטמבר 2017 שחקניות הנבחרת יצאו לשביתה, כמחאה על התנאים אותם קיבלו במדי הנבחרת. הן לא קבלו את תשלום הזעום שהובטח להן על האימונים, הן התאמנו בלי חדרי הלבשה נורמליים והאימונים התקיימו על מגרשי אפר שניתן להיפצע בהם. אבל מה ששבר אותן סופית הייתה הבחירה של התאחדות לחסוך על הזמנת חדרי שינה במלון לפני משחק הידידות מול נבחרת אורוגוואי והחלטה שהשחקניות ישנו כהכנה למשחק באוטובוס הנבחרת.

לקראת המשחק הגורלי. נבחרת הנשים של ארגנטינה מכרה את כל 15 אלף כרטיסים למשחק פלייאוף המונדיאל מול פנמה, תוך 18 שעות בלבד! ההתאחדות המקומית כמובן לא האמינו בנבחרת הנשים ולכן יקימו את ההתמודדות במגרש בגודל קטן יחסית, אך את קהל האוהדים הארגנטינאי הוכיח שהוא תומך נלהב של הנבחרת שלו. תוך זמן קצר, נחטפו כל הכרטיסים למשחק, שיערך מחר במגרשה הביתי של קבוצת ארסנל דה סרנדי מהליגה השנייה בארגנטינה.

האוהדות שהגיעו לעודד את הנבחרת במשחק מול נבחרת פנמה הופתעו מדרישות המשטרה לא ללבוש את הבנדנות הירוקות, המסמלות את המאבק כנגד הממשלה בחוקים כנגד הפלות במדינה. למרות זאת האוהדות התעקשו, קשרו את הבנדנות מסביב לידן וחיכו לרגע הגדול במשחק.

לקראת המחצית, כאשר נבחרת ארגנטינה כבר מובילה 0:2. החלו אוהדות רבות בקהל, את המופע המחאתי שלהן. האוהדות פתחו בקריאות  "הפלה חוקית, בבית החולים". במקביל הן תלו שלט ירוק ענק עם הכיתוב של ה"האשטאג": "#כל_ספורט_הוא_פוליטי".

שחקניות נבחרת ארגנטינה בניצחון על נבחרת פנמה במוקדמות אליפות העולם. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Natacha Pisarenko)
שחקניות נבחרת ארגנטינה בניצחון על נבחרת פנמה במוקדמות אליפות העולם. 8 בנובמבר 2018 (AP Photo/Natacha Pisarenko)

הרגע המרגש במהלך המשחק התרחש, כאשר עשרות נערות פתחו את הבנדנות הירוקות והחלו לסובב אותן ,שהיציע כולו קופץ ושר שירים פמינסטים בספרדית. שחקניות ארגנטינה נרגשות מהתמיכה, רקדו על המגרש וניצחו 0:4 בסיום המשחק השחקניות הצטלמו ביחד, כאשר החלוצה של קבוצת גרנדה מהליגה הספרדית, יעל אוביידו מחזיקה בנדנה ירוקה כאות מחאה.

לקראת טורניר הקופה אמריקה שנערך בחודש אפריל בצ'ילה, ההתאחדות הצליחה לכנס מחדש את הנבחרת, אבל עשתה זאת רק שלושה שבועות לפני הטורניר החשוב. השחקניות שברו את השביתה לאחר שהבינו שאין להן סיכוי לנצח בפוליטיקה המקומית מול האטימות המוחלטת של מקבלי ההחלטות בהתאחדות.

גם לאחר שחזרו להתאמן, הנבחרת התאמנה רק שלוש פעמים בשבוע ומאמן הנבחרת לא הגיע לחלק מהאימונים כי היה צריך להגיע לעבודתו במקומות אחרים. זאת היתה הכנה מביכה, שהמטרה המרכזית שלה הייתה לחסוך בהוצאות על הנבחרת הלאומית.

בניגוד לצפיות, שחקניות הנבחרת בדרך להעפלה מפתיעה למונדיאל. הן חזרו להתאמן 3 שבועות בלבד לפני הקופה אמריקה וסיימו באופן מפתיע במקום השלישי באליפות, לפני נבחרת קולומביה החזקה. בעקבות ההצלחה של הנבחרת, השחקניות פרסמו תמונת מחאה בה מופיעות כל 22 השחקניות כאשר כולן נשענות קדימה ומטות אוזן. הן רק רוצות סוף סוף להישמע והקול שלהן הוא ההצלחה שלהן על מגרש הכדורגל.

כעת כאשר האוהדים מאחוריהם, שחקניות נבחרת ארגנטינה צריכות לסיים את המשימה שנראתה עד לא מזמן כמעט בלתי אפשרית ולהעפיל ביום חמישי הבא למונדיאל, לאחר המשחק השני בפנמה, למרות התנאים הקשים והיחס המפלה והמשפיל לפסגת הכדורגל העולמי, לאחר 12 שנות היעדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!