דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סטודנטים

חינוך רע / הסטודנטים נגד המרצים: התאחדות הסטודנטים תשבות במחאה על השביתה

ארבעה שבועות נמשכת שביתת הסגל הבכיר במכללות, והסטודנטים חוששים לעתידם | "החלטנו להוריד את הכפפות, ולהפסיק להיות בני ערובה" מסר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים | השביתה תחל בשני הקרוב

הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
הפגנת עובדי הסגל הבכיר במכללות הציבוריות (קרדיט: יח"צ כח לעובדים)
דוד טברסקי

התאחדות הסטודנטים הכריזה אמש (שבת) על שביתה, וזאת במחאה על המשך השביתה של הוועד המתאם של הסגל הבכיר במכללות הציבוריות. המרצים, אשר שביתתם נכנסת לשבוע החמישי לאחר שלא חלה שום התקדמות במו"מ בין ראשי הוועדים למל"ג והאוצר, מאוגדים בארגון העובדים כח לעובדים.

"החל מיום שני, 12.11.18, יפתחו הסטודנטים בשביתה ללא הגבלת זמן במכללות הציבוריות בהן הלימודים האקדמיים לא נפתחו כסדרם בעקבות השבתת הסגל הבכיר", מסרה התאחדות הסטודנטים.

ע"פ ההתאחדות, אגודות הסטודנטים בשמונה המכללות הציבוריות אשר לא פתחו את הלימודים האקדמיים כסדרם בעקבות המחלוקת בין הסגל הבכיר, האוצר, הות"ת וועד ראשי המכללות, יצאו  לשביתה ללא הגבלת זמן. השביתה תתקיימנה במוסדות: מכללת ספיר, כנרת, הדסה, HIT בחולון, רופין, מכון לב, מכון טל, האקדמית ת"א יפו ומכללת עזריאלי.

"הצדדים לא מגיעים להבנות, וישנו חשש ממשי מביטול הסמסטר. הנפגעים המרכזיים הם כ-30,000 סטודנטים ששנת הלימודים שלהם לא נפתחה" נמסר מההתאחדות. הקו שבו בוחרת להוביל ההתאחדות את המאבק מטיל את האחריות למצב על משרד האוצר, המל"ג והות"ת על כך שהם פוגעים בתנאי העבודה של המרצים, אך יחד עם זאת מאשים את המרצים הנאבקים על תנאי עבודתם בכל שהם בוחרים בכלי השביתה כדי לדרוש את שיפור תנאי העבודה שלהם

"החלטנו להוריד את הכפפות, ולהפסיק להיות בני ערובה" מסר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית "על אף שבחמישי האחרון הצלחנו לייצר פתח עבור הצדדים למו"מ, אלו טרם הגיעו להבנות ונראה שהם בוחרים לסכן את כל הסמסטר, ואת זה אנחנו לא נאפשר. אנחנו יוצאים בקריאה ברורה לכל המרצים – הוכחנו בפניכם שחשוב לנו לחזק את התנאים והזכויות שלכם. מרגע שהתחייבתם באופן כתוב מולנו להיצמד להסכם העקרונות, פרצנו עבורכם את הדרך למו"מ. עכשיו תורכם להסיר את איום השביתה ולהוכיח לנו שעתיד הסמסטר חשוב גם לכם"

בשלישי האחרון הפגינו כמאה מרצים יצאו כנגד התקיעות במו"מ בין הוועד המתאם לבין המדינה. המרצים והמרצות הפגינו מחוץ לכנס לציון 70 שנה למל"ג בירושלים, בזמן ששר החינוך נפתלי בנט, ונשיא המדינה, ראובן ריבלין, נכחו במקום. בזמן ההפגנות נרשמו מספר עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון בנוסף לכך שהמרצים חסמו את כניסתו של רכב הנשיא למתחם. ע"פ המרצים, עד היום לא הייתה התקדמות במו"מ בין המדינה למרצים. על הפרק עומד נושא עקרוני – כל עובדי ההוראה במכללות הציבוריות, בין אם זוטרים ובין אם בכירים, מופלים לרעה ביחס לעובדי האוניברסיטאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!