דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט ופוליטיקה / קרב על צדק: לוחמת ה-MMA שנבחרה לקונגרס האמריקאי

שאריס דייווידס בת ה-38, תהיה האישה הלהט"בית הראשונה שמייצגת מחוז בקנזס בבית הנבחרים | דייוויס מצטרפת לגל של ספורטאים וספורטאיות שנבחרו בשנים האחרונות לתפקידי מפתח בפוליטיקה

שאריס דייוויס (Photo by Whitney Curtis/Getty Images)
שאריס דייוויס (Photo by Whitney Curtis/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לוחמת ה-MMA לשעבר, שאריס דייווידס בת ה-38, נבחרה מטעם המפלגה הדמוקרטית לייצג את המחוז ה-3 של קנזס בקונגרס האמריקאי. דייווידס חוללה היסטוריה כפולה במהלך הבחירות לקונגרס, כאשר הפכה לאישה הלה"טבית הראשונה שמייצגת את מחוז בקנזס ואחת משתי הנשים האינדיאניות שנבחרו לראשונה לבית הנבחרים האמריקאי.

דייווידס מייצגת שינוי תודעתי גדול שמתחולל בספורט העולמי. יותר ויותר ספורטאי עבר בוחרים לנצל את הבמה והפרסום שהם זכו לקבל בתור ספורטאים מצטיינים ולפנות לפוליטיקה, כדי להפוך את המדינה או העיר שלהם למקום טוב יותר. שתי הדוגמאות המפורסמות ביותר, הן בחירתם השנה של שני ספורטאי העל לשעבר – הכדורגלן ג'ורג וואה לנשיא ליבריה וכוכב הקריקט אימראן חאן לראש ממשלת פקיסטן.

גם בישראל ניתן לראות את המעורבות הגדלה של ספורטאי עבר בפוליטיקה המקומית. הג'ודוקא האולימפי לשעבר, יואל רזבוזוב הוא חבר כנסת מטעם מפלגת יש עתיד. שחקן הכדורגל לשעבר, אמייה טגה, נבחר בבחירות למועצת העיר נתניה. הכדורסלן לשעבר טל בורשטיין, התחרה על מקום במועצת העיר הרצליה וכמובן כדורגל העבר אלי אוחנה שהצטרף לזאב אלקין במהלך הבחירות לעיריית ירושלים, לאחר שבבחירות הקודמות לכנסת התחוללה סערה סביב כוונתו של בנט לשריין לו מקום בבית היהודי עד שבסוף החליט אוחנה לוותר על התענוג.

במהלך הבחירות לקונגרס, דיווידס הציגה קו לוחמני וניצלה את ניסיונה כלוחמת MMA כדי ליצור מסר חזק ובלתי מתפשר ביחס למה היא מביאה לזירה הפוליטית. דיווידס הצטרפה לארגון הלחימה בשנת 2006 והתחרתה בספורט האכזרי והקשה עד 2013. במהלך הקריירה שלה היא החזיקה במאזן 6:2. לאחר הקריירה הספורטיבית שלה לא התרוממה, היא עברה הסבה מקצועית לעולם הפוליטיקה והייתה חלק מצוות המעבר בין ממשל אובמה לטראמפ.

במהלך סרטון שקידם את הקמפיין שלה היא נראית באולם אגרוף מתאמנת לקרב הפוליטי בבגדי לוחמת MMA וקולה נשמע ברקע כשהיא אומרת: "זה מקום קשה להיות אישה, הורידו אותי, נדחפתי הצדה, חטפתי נוק אאוט. למען האמת הייתי צריכה להילחם כל חיי. בגלל מי שאני, בגלל מי שאני אוהבת ואיפה שהתחלתי. השנה כבר 2018, נשים, אינדיאנים, להט"בים, אנשים מובטלים ולא מועסקים נאלצים להילחם כמו בגיהנום רק כדי לשרוד. זה ברור שלטראמפ והרפובליקנים בוושינגטון לא אכפת ממישהי כמוני או מי שלא חושב כמוהם. מספיק! בשביל זה אני רצה לקונגרס ודבר אחד בטוח, אני לא הולכת לסגת, כי קידמה היא בלתי מנוצחת, אנחנו רק צריכים להילחם למענה".

במהלך נאום הניצחון שלה היא אמרה לעיתון המקומי סטאר: "יש לנו הזדמנות ליצור מחדש את הציפיות למה שאנשים חושבים כשהם חושבים על קנזס. אנחנו יודעים שיש כל כך הרבה מאיתנו שמקבלים בברכה את כולם, שרואים את כולם ומי יודע שלכל אחד יש הזדמנות להצליח".

עכשיו יש לה את ההזדמנות להילחם את הקרב החשוב בחייה, להצליח לדאוג בזירה הפוליטית לכל האוכלוסיות המוחלשות שבחרו בה, כדי שתלחם בשביל הצדק החברתי אותו הם דורשים וצריכים לקבל מהממשל בארה"ב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!