דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: וירגל ואן דייק מחבק את השופט שפרץ בבכי בשל מות אמו

וגם - כל הזרים בורחים ממכבי ראשל"צ שבמקום האחרון | שחקניות הכדורעף שקנו תלבושות לקבוצה היריבה שניזוקה מהשריפה בקליפורניה | שחקן הטניס שהושעה לכל חייו בגלל מכירת משחקים | ומחאת ה"אבן נייר ומספריים" ממשיכה

וירגל ואן דייק בניצחון הולנד על גרמניה בליגת האומות (Photo by Erwin Spek/Soccrates/Getty Images)
וירגל ואן דייק בניצחון הולנד על גרמניה בליגת האומות (Photo by Erwin Spek/Soccrates/Getty Images)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח בניחומים: וירגל ואן דייק

ליאור ברטל

רגע מקסים בסיום המשחק בליגת האומות בין גרמניה להולנד. כאשר שחקני נבחרת הולנד החלו לחגוג את תוצאת התיקו שהעלתה אותם לפלייאוף של ליגת האומות, ניגש קפטן נבחרת הולנד וירגל ואן דייק ללחוץ ידיים לשופטי המשחק. כאשר ניגש אל השופט הראשי אובידיו האטגאן מרומניה, שם לב שהשופט החל לדמוע. מסתבר שאימו של האטגאן נפטרה זמן קצר לפני ההתמודדות. השופט הרומני החליט לשפוט את המשחק החשוב כמתוכנן, אך בסיום משימתו הוא נשבר רגשית ופרץ בבכי. ואן דייק, השחקן המצטיין במשחק, שספק אם הבין מה קרה, ניחם וחיבק את השופט ונתן לו מחמאות על השיפוט הטוב שהפגין. כוכב נבחרת הולנד הראה ברגע מקסים, שכדורגל הוא הרבה מעבר למשחק ספורטיבי.

https://twitter.com/tirnaog09/status/1065495940113547264

מפסיד וסוחר במשחקים: דניאלה ברצ'אלי

יאיר צוקר

פרשה מרעישה בטניס העולמי. הטניסאי האיטלקי דניאלה ברצ'אלי, שהיה בטופ 50 בשיאו, נמצא אשם במכירת משחקים. בעקבות כך, הוא הושעה לכל החיים על-ידי איגוד הטניס הבינלאומי ואף קיבל קנס של 250 אלף אירו. בנוסף אליו, פוטיטו סטראצ'ה, מי שהיה שותפו של ברצ'יאלי במשחקי הזוגות, ספג השעיה של 10 שנים בשל עבירות דומות, אך העונש לא יחול עליו כיוון שכבר פרש מהטניס.

ההאשמות החמורות מדברות על קביעת תוצאות משחק וקשר ישיר להימורים. המשחקים שנחקרו התקיימו במהלך טורניר סבב ה-ATP בברצלונה ב-2011. על השניים נאסר להשתתף באירועים מאורגנים או מוכרים על-ידי גופי הספורט באיטליה. ברצ'אלי דורג בשיאו (2012) במקום ה-40 בעולם ביחידים וה-21 בזוגות. לשניהם תהיה זכות לערער על העונשים.

מנצחות בחברות: שחקניות תיכון 'פורסט לייק כריסטיאן' בכדורעף

ליאור ברטל

עשרה ימים לאחר שהחלה השריפה הגדולה בצפון קליפורניה, הגיעה נבחרת הכדורעף של תיכון 'פרדייז אדוונטיסט' מצפון קליפורניה לטורניר חצי גמר המדינה נגד תיכון 'פורסט לייק כריסטיאן'. השריפה אשר משתוללת ברחבי קליפורניה הרסה חלק גדול של העיר פרדייז, כאשר מספר ההרוגים באסון עלה עד כה ל-79 בני אדם לפחות וקרוב לאלף עדיין נעדרים. למרות האבל והכאב הרב, שחקניות פרדייז, לא רצו לוותר על מעמד חצי הגמר, למרות שרבות מהן לא היו עם גופיות וציוד, שנהרסו בשריפה.

אך כשהן הגיעו למשחק באובורן קליפורניה, הן מצאו הפתעה מרגשת שחיכתה להן בחדר ההלבשה. הקבוצה היריבה החליטה לעשות מעשה לא שגרתי ורכשה ציוד וחולצות חדשות עם הדפס של קבוצת הכדורעף של תיכון פרדייז ושמו להן כמתנה בחדר ההלבשה. רגע יפה ולא מובן מאליו שצובע את המשחק בצבעים אחרים לגמרי.

מפסידים והזרים בורחים: מכבי ראשל"צ

יאיר צוקר

לא פשוט בכלל במכבי ראשון לציון בכדורסל ואת זה אפשר לראות גם בנתב"ג. מחזיקת גביע ווינר, צנחה למקום האחרון בטבלה עם ארבעה הפסדים כשהאחרון הסתיים בתבוסה 85:62 להפועל ת"א. אבל מה שקורה בתוך הקבוצה הוא הדאגה האמיתית, כוכב הקבוצה מרקיז רייט פנה אתמול (חמישי) לראשי הקבוצה וביקש להשתחרר לאחר שלטענתו הוא לא זוכה להזדמנות ראויה וכי לא מאמינים בו. זה קרה לאחר שיום קודם הודיע הגארד קמרון לונג, כי הוא גם מעוניין לעזוב, ככל נראה בשל חוסר חיבור למאמן צביקה שרף.

אם זה לא מספיק, גם מעמדו של הסנטר דיוויד וויבר בשלב זה לא ברור. גם בגזרת הישראלים לא שקט כשאיתי שגב סובל מפציעה וייעדר לזמן הקרוב. נכון לעכשיו לא ברור אם יש לקבוצה מעיר היין איך להציל את העונה שהתחילה כשידם על העליונה לאחר הזכייה בגביע ווינר וכעת נראית כמו סיוט. העיקר שאיגור קולשוב ועוז בלייזר נהנים להתבדח ב'טוויטר'.

מנצח ושווה פנינים: ג'ארמר גאלי

צור רוזנצוויג

הליגה הלאומית בכדורסל כבר במחזור החמישי וזה בדיוק השלב להגיד מילה טובה לעירוני רעננה שנמצאת ללא הפסד. הקבוצה עם המאמן אבנר יאור, מנצחת בזכות היכולת ללחוץ על הגז ברבע האחרון והודות לקלע המצטיין שלה ג'ארמר גאלי בן ה-27 אשר הגיע ל"פנינת השרון" בקיץ האחרון היישר מארבע שנים בלוקסמבורג. השחקן קלע השבוע 32 נקודות עם 12 מתוך 13 מקו העונשין והוריד 13 כדורים חוזרים שעזרו לקבוצתו לנצח את הפועל רמת גן גבעתיים בתוצאה 78:90. ג'ארמר הוא בנו של שחק העבר ג'יימס גאלי, ששיחק בארץ בעירוני רמת גן ומכבי ראשון וכמו שזה נראה כרגע זו לא תהיה הפתעה אם בשנה הבאה נראה אותו מככב בליגת העל.

מנצחים ב"אבן נייר ומספריים: מחאת השופטים האנגליים 

ליאור ברטל

לאחר המקרה עליו דיווחנו בשבוע שעבר, חלק משופטי הליגות הנמוכות באנגליה החליטו לצאת למחאה יצירתית בעקבות השעייתו של השופט דיוויד מקנמרה. כזכור, מקנמרה הושעה לשלושה שבועות, על כך שבמהלך משחק כדורגל במסגרת הליגה האנגלית לנשים "סופר ליג" בין קבוצות רדינג למנצ'סטר סיטי, קיים משחק "אבן נייר ומספריים" כדי להכריע איזו קבוצה תחליט לאיזה צד לתקוף, זאת לאחר ששכח את המטבע בחדר ההלבשה.

מספר שופטים שהחלו למחות על ההשעיה, סיפרו לכתבה ברשת 'BBC' שהם יעלו למגרשי הכדורגל ברחבי אנגליה ללא מטבע לפתיחת המשחק ויקיימו במחאה יצירתית את משחק הילדים הנודע "אבן נייר ומספריים" במקום הטלת מטבע. יהיה מעניין לעקוב ולראות כמה שופטים ייקחו חלק במחאה והאם המחאה גם תגיע לאחת מהליגות המקצועיות במדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!