דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פגיעה בהתאגדות / מול בית המנכ"ל: עובדי NESS בירושלים הפגינו במחאה על תנאי עבודתם

"שחר אפעל, איך אתה יכול לישון בלילה, כשאתה יודע באלו תנאים מחפירים מועסקים העובדים שלך?" | ההסתדרות מאיימת בסכסוך עבודה במידה ובית החולים והעירייה לא יקלטו את העובדים להעסקה ישירה

הפגנת עובדי נס מול בית המנכ"ל ברמת אפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת עובדי נס מול בית המנכ"ל ברמת אפעל (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-30 עובדי נס טכנולוגיות במוקד הדסה הגיעו ביום שישי בבוקר לרמת אפעל כדי להפגין ולערוך קבלת שבת מול בית מנכ"ל החברה שחר אפעל. העובדים קראו לאפעל לצאת ולשוחח עמם, לאחר כחודש בו הם נוקטים צעדים ארגוניים על רקע הפגיעה בתנאי העסקתם, במסגרת הוצאת מערכת תמיכת המחשבים של בית החולים למיקור חוץ והעברתם להעסקה קבלנית במסגרת NESS.

במכתב חריף ששלח השבוע יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל אל הנהלות בית החולים הדסה ועיריית ירושלים, כתב בונפיל כי ההסתדרות רואה בחומרה רבה את חוסר נטילת האחריות שלהן כלפי העובדים שמועסקים בשטחם על ידי חברה חיצונית (נס טכנולוגיות). בונפיל התריע כי עליהן לקלוט את העובדים להעסקה ישירה על מנת להביא לתיקון בתנאי ההעסקה הפוגעניים שלהם – ואם לא יעשו כן תכריז ההסתדרות על סכסוכי עבודה בבית החולים ובעירייה.

"שחר אפעל, איך אתה יכול לישון בלילה, כשאתה יודע באלו תנאים מחפירים מועסקים העובדים שלך?" אמר חבר ועד העובדים רענן כהן. "אנחנו מבינים שחונכת וגדלת על ברכי הקפיטליזם החזירי, אבל אפשר לשנות, אפשר להשתנות. מה נותן לך עוד כמה מליונים בבנק, כשאתה יודע שיש לך עובדים שלא גומרים את החודש, שמתייחסים אליהם כאילו הם אוויר, שמכרסמים להם בפנסיה, שפוגעים להם בתנאים בכל הזדמנות אפשרית? תסתכל טוב טוב על הדוחות הרבעוניים שאתה מקבל – אתה תגלה שיש עובדים בין השורות, עובדים מסורים שאחראים ישירות על כל שקל שנכנס לך לכיס. עובדים שרוצים להתפרנס בכבוד ובבטחון. עובדים שרוצים להרגיש בני אדם! לא מספרים, לא נתונים סטטיסטיים. בני אדם! תסתכל במראה רגע, אתה מצליח בכלל לראות את עצמך? יש השתקפות? יש פנים?, או שהכסף מסתיר הכל?!".

חברת הועד לירז לוי מתחה ביקורת חריפה על הדרג הניהולי באתר נס בהדסה. "אתה מודע ליכולות הניהול שלהם? ליחסי האנוש שלהם? למוסריות שלהם? למקצועיות שלהם? אני לא רוצה לאכזב אותך, אבל זה לא מה שאתה חושב" קראה לאפעל. "אתה נותן להם משכורות שמנות, מפנק אותם ברכב – והם, לא רק שהם לא מצליחים לנהל אתר עם 40 עובדים, הם בעיקר הורסים כל חלקה טובה. אתה לא מאמין? בוא אלינו לירושלים. בקר אותנו באגף המחשוב המפואר שהיה להדסה פעם, ותראה מה נשאר ממנו. בוא תראה איך מדברים אלינו המנהלים שאתה משלם להם משכורת, איך הם מאיימים עלינו, איך הם משקרים לנו על בסיס יומי". בין היתר הורחקו מספר חברי ועד ופעילים בהתארגנות ממקום עבודתם. ביום ראשון צפוי להתקיים דיון נוסף בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשות לצווי מניעה שהוגשו כנגד החברה ובעתירת ההסתדרות לפיצויים בשווי 600 אלף שקלים בטענה לפגיעה בהתארגנות העובדים.

"אנחנו מוחים על תנאי העסקה שלנו, ואתה עושה הכל כדי לפגוע במחאה הזאת. אנחנו שובתים ואתה עושה הכל לשבור לנו את השביתה" כעס איתן ניסני, אף הוא חבר ועד העובדים. "שולח שכירי חרב, שיבואו להחליף אותנו. מאלץ עובדים להגיע מאתרים אחרים כדי שיעשו את העבודה שלנו". לדבריו העובדים שהובאו לאתר על מנת לשבור את השביתה אינם מכירים את המערכת, מתקשים בביצוע המשימות ומונעים מתוך פחד. "הדסה קורסת, אין שירותי מחשב, תקלות לא מטופלות, גודל התסכול והיאוש של עובדי הדסה מגיע עד לכאן, ואתה בשלך. עושה יד אחת עם הנהלת הדסה, כדי לשדר לכולם עסקים כרגיל. לא שחר! עסקים לא כרגיל! כל יום שעובר, הדסה נחלשת וזה על המצפון שלך, זה על אחריותך".

מלבד מוקד הדסה, גם עובדי נס במוקד עיריית ירושלים נוקטים עיצומים על רקע סירב החברה לטפל בתנאי העבודה הפיזיים הלקויים בהם הם מועסקים – בקומת מרתף צפופה ונטולת חלונות. את המאבק מלווים מרחב ירושלים בראשות דני בונפיל ואיגוד עובדי האינטרנט, הסולולר וההיי-טק בראשית יקי חלוצי. להפגנה הגיעו גם נציגי ועדים נוספים מפלאפון ובזק בינלאומי להביע תמיכה. "באתי בהזדהות עם חברה שנמצאת איתנו באיגוד" אמרה לדבר ראשון לימור ליברמן לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינאומי. "כמו שנאבקנו על זכויות העובדים בבזק בינלאומי חשוב לנו שכמה שיותר מהחברות יהיו מאוגדות. קל וחומר כשיש פגיעה בזכויות של עובדים והעסקה קבלנית בבזק בינלאומי כאשר היתה תקופה שעובדים הועברו באתרי-לקוח. הם הועסקו תחת ההסכם הקיבוצי וקיבלו את כל זכויותיהם כמו כל העובדים".

מטעם חברת נס טכנולוגיות והמנכ"ל אפעל טרם נמסרה תגובה. גם מבית החולים החולים הדסה ומעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!