דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מועדון סגור / בזמן שהגברים סעדו: שחקניות קבוצת הנשים עבדו כמוכרות באירוע של המועדון

בזמן ששחקני קבוצת הגברים של מועדון הכדורגל פ.צ. באזל, אכלו ארוחת גורמה חגיגית במהלך חגיגות 125 שנים למועדון, התבקשו שחקניות קבוצת הנשים, סגנית אלופת שוויץ, למכור כרטיסי הגרלה ואכלו סנדוויצ'ים בחדר העובדים הצדדי

זנקט יאקוב פארק. אצטדיונה של קבוצת הכדורגל השווייצרית פ.צ. באזל. (Photo by Catherine Ivill/Getty Images IL)
זנקט יאקוב פארק. אצטדיונה של קבוצת הכדורגל השווייצרית פ.צ. באזל. (Photo by Catherine Ivill/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע ערכה קבוצת פ.צ. באזל השוויצרית ערב הגאלה לכבוד חגיגות 125 שנה למועדון. במהלך החגיגות בעלי המועדון, בכירים בהנהלת המועדון, צוות אימון קבוצת הגברים ושחקני קבוצת הגברים נפגשו לערב חגיגי של ברכות וארוחת ערב יוקרתית. בצעד מעורר מחלוקת, החליטו במועדון לשלוח את שחקניות קבוצת הנשים להסתובב בין המוזמנים ולמכור כרטיסים להגרלה שקיימו במועדון. וכך, בזמן ששחקני קבוצת הגברים אכלו ארוחת גורמה, הנשים עבדו כדי להרוויח כסף עבור המועדון ואכלו סנדוויצ'ים בחדר העובדים הצדדי.

קבוצת הנשים של פ.צ. באזל היא סגנית אלופת שוויץ, בחודש אוגוסט היא ניצחה את מ.ס קרית גת בתוצאה 0:3 בשלב הבתים של ליגת האלופות. במדי הקבוצה משחקות שחקניות מנבחרות שוויץ בכל הגילאים וכן שחקניות מאנגליה, גרמניה, אוסטריה ונבחרת קרואטיה.

לקראת האירוע הנוצץ והחגיגי הולבשו השחקניות המכובדות במדי הקבוצה, הסתובבו ומכרו כרטיסים להגרלה בין 1,250 המשתתפים באירוע. רב המשתתפים היו אוהדים, אשר רכשו כרטיסים מידי המועדון תמורת סכום סמלי של 125 פרנקים שוויצרים. ההחלטה לשלוח את שחקניות הכדורגל להסתובב בין השולחנות גרמה לרבים להרגיש כי היא מוזילה את היותן ספורטאיות מקצועניות ומודל לחיקוי לאלפי נערות וילדות במדינה.

פ.צ. באזל הוא מועדון הכדורגל העשיר בשוויץ, קבוצת הגברים זכתה ב-20 תארי אליפות, בהם שמונה אליפויות רצופות בין השנים 2010-2017. בהחלטה אומללה החליט המועדון לזלזל בשחקניות הכדורגל של קבוצת הנשים. במועדון טענו להגנתם לרשת 'CNN' שהשחקניות הסכימו להצעה של המועדון וכי הכסף שגוייס מההגרלה מיועד למחלקת הנוער והנשים. באופן לא מפתיע שחקני קבוצת הנוער לא נשלחו למשימה השנויה במחלוקת של מכירת כרטיסי הגרלה, אלא רק שחקניות קבוצת הנשים הבוגרת.

שרת החוץ של שוויץ אליזבת שניידר-שניטר לקחה חלק באירוע החגיגי ויצאה מזועזעת מההתנהלות של פ.צ באזל והיחס הלא שוויוני לשחקניות הכדורגל הבכירות שמשחקות במועדון. לרשת CNN היא אמרה: "זה באמת מדהים, גם אני נדהמת מתגובתן של הנשים הצעירות שלא אמרו דבר על כך".

בתקשורת המקומית העבירו ביקורת על הצעד התמוה והבלתי מובן. המועדון הגיב לטענות ואמר שבהמשך ייערך אירוע נוסף קטן יותר רק לעובדי ושחקני המועדון וכי הוא יכלול גם את שחקניות קבוצת הנשים וקבוצת הנוער.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!