דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה

רצח הנערות / הרוצח של סילבנה צגאיי ז"ל בת ה-13 עדיין לא נתפס

צגאיי נמצאה כשהיא ללא רוח חיים, עם סימני אלימות על גופה, בבית בו גרה עם אמה בשכונת התקווה בת"א | הגרוש של האם חשוד במעשה, תמונתו ופרטיו פורסמו על מנת לסייע באיתורו | המשטרה: לפני מספר ימים התקבל דיווח על החשוד ברצח

תמונת החשוד, טספברהן טספסיון, על רקע זירת הרצח של הנערה בת ה-12 בשכונת התקווה (פלאש90)
תמונת החשוד, טספברהן טספסיון, על רקע זירת הרצח של הנערה בת ה-12 בשכונת התקווה (פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

למעלה מיממה עברה מרצח הנערה סילבנה צגאיי בת ה-13, בת להורים מאריתראיה, שלמדה בשנתיים האחרונות בבית הספר אורט רוגוזין בדרום ת"א, והרוצח עדיין לא נתפס. במהלך היום הפגינו רבות במחאה על אוזלת היד של המדינה בטיפול באלימות כלפי נשים, רק כמה ימים לאחר יום המאבק נגד אלימות כלפי נשים.

משטרת ישראל פרסמה אתמול (שלישי) את תמונתו של החשוד, טספברהן טספסיון, ומבקשת את עזרת הציבור באיתורו. מהמשטרה נמסר שאין ליצור עמו מגע אלא להזעיק את שוטרים. הרצח אירע כמה שעות לאחר שדווח על מציאת גופתה של איוב יארה בת ה-16 מהכפר גוש-חלב שנעדרה מאז יום חמישי. על גופת הנערה מתל אביב נמצאו סימני אלימות, והמשטרה עורכת מצוד אחר הגבר הגרוש של האם, בחשד שהוא קשור למעשה.

במהלך היום פורסם כי צגאי ז"ל התלוננה טלפונית על החשוד ברצח, אך הבהירה כי לא פעל באלימות נגדה. "טרם האירוע המצער בו נרצחה הנערה בת ה 13 בת״א" נמסר מהמשטרה, "לא דווח למשטרת ישראל על ידי אף גורם ולא הוגשה שום תלונה ,שעניינה אלימות פיזית או מילולית כלפי הנערה, לא על ידה באופן אישי ולא על ידי אף אחד אחר בנוגע אליה. נציין כי לפני מספר ימים פנתה הנערה למוקד 100 של המשטרה לדווח על בן זוגה לשעבר של אמה ,שהגיע לביתם לאסוף את חפציו.  גם בפנייתה זו וגם לאחר שתושאלה באופן יזום על ידי השוטרים לגביו , הבהירה הנערה כי לא ננקטה אלימות מכל סוג שהוא כלפיה."

המשטרה מבקשת את עזרת הציבור במציאת החשוד ברצח הנערה: טספברהן טספסיון, בשנות ה-30 לחייו, תושב ת"א
המשטרה מבקשת את עזרת הציבור במציאת החשוד ברצח הנערה: טספברהן טספסיון, בשנות ה-30 לחייו, תושב ת"א

אתמול נעתר בית משפט השלום בתל אביב לבקשת המשטרה והתיר את פרסום תמונתו ופרטיו. טספסיון, בשנות ה-30 לחייו, תושב תל אביב, אזרח אריתריאה. מספר דרכונו הוא 4628/106624.

עוד במהלך הבוקר אתמול, לאחר קריאה לפעולה אמש ברשתות החברתיות, התכנסו מחוץ לכנסת כמה עשרות פעילות פמיניסטיות, נשכבו על המדרכה בצמוד לכנסת וכיסו את עצמן במים מעורבבים עם גואש אדום כאות מחאה כנגד חוסר התערבותה של הממשלה למיגור הרציחות. הערב תתקיים הפגנת זעם ומחה בכיכר ציון. "זוהי שעת חירום! אנחנו נרצחות בזו אחר זו! מה זה אם לא טרור? מה זה אם לא מלחמה? הגופות מתרבות מיום ליום, נמצאות בפחי זבל, נמצאות עם סימני אונס ואלימות קשים, האלימות הגברית שוחטת אותנו והממשלה מילאה פיה מים".

פעילות פמיניסטיות מפגינות מול הכנסת, 27 בנובמבר 2018 (יובל עופר, שדולת הנשים)
פעילות פמיניסטיות מפגינות מול הכנסת, 27 בנובמבר 2018 (יובל עופר, שדולת הנשים)

דורש חשבון נפש אמיתי

שלשום, בשעה 21:21, התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א מרחב דן על ילדה מחוסרת הכרה בבית ברחוב הונא בשכונת התקווה בתל אביב. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו בהגיעם לזירה על ילדה כבת 13 ללא סימני חיים וקבעו את מותה.

פאראמדיק מד"א שנכח במקום, אורי שרצקי, סיפר כי "כשהגענו, הובילו אותנו לדירה שם ראינו ילדה כבת 13 מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה."

רק אמש הודיע יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הצעת החוק המקדמת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האלימות כלפי נשים לא תובא להצבעה שוב, לאחר שנפלה במליאה בשבוע שעבר. זאת, חרף התבטאויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו בעת ביקור שלהם במקלט לנשים מוכות. השניים הביעו בפליאה בנוגע לעובדה כי הקואליציה הפילה את הצעת חוק.

משדולת הנשים בישראל נמסר בתגובה למקרים האחרונים כי "אי אפשר עוד לשאת את הבשורות הקשות שלא מפסיקות להגיע. אחרי מציאת גופתה של נערה בת 16 בצפון, נודע כעת על מותה של ילדה בת 12 בתל אביב, שגופתה נמצאה בדירה כשעליה סימני אלימות. מדובר במצב חירום, שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום. הגיע הזמן שהממשלה תתגייס למלחמה על חייהן של נשים בישראל".

המועצה לשלום הילד התייחסה גם היא לרצח: "שתי ילדות נרצחו היום. זהו ערב קשה וכואב ורצף האירועים המזעזע דורש חשבון נפש אמיתי. אי אפשר להשלים עם רצח של ילדים לא ברחובות ובוודאי שלא בבית שלהם. הגנה על ילדים גם במסגרת המשפחתית וגם בכלל צריכה להיות בראש סדר העדיפיות הלאומי. אנחנו קוראים לממשלה לפעול להקצאת משאבים לאיתור מוקדם של מצוקות וטיפול בהן, למתן הגנה מידית במצבי סכנה, להתראה בזמן אמת על מצבי סיכון ולסינכרון מידע בין הרשויות: רווחה, בריאות, חינוך ואכיפת החוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!