דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

הדבר האמיתי / כ-200 דוגמניות השתלטו על רחבת הטיים סקוור וקיימו תצוגת אופנה מחתרתית

הדוגמניות צעדו על המסלול בקור הניו-יורקי ומחו על מודל היופי החד-גוני של תעשיית האופנה | הדוגמנית כריסטיאנה קאזדובה, יוזמת התצוגה, זו השנה השלישית: "זה לא משנה אם את בעלת קימורים, גוף קטן, טרנסית, אתלטית, מעל גיל 50, העיקר שתדע.י שאת.ה יפה

תצוגת האופנה המחתרתית ברחבת הטיימס סקוור. (Photo by Astrid Stawiarz/Getty Images for Full Beauty Brands)
תצוגת האופנה המחתרתית ברחבת הטיימס סקוור. (Photo by Astrid Stawiarz/Getty Images for Full Beauty Brands)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

200 דוגמניות, ממגוון רחב של מוצאים אתניים, משקל ומגדר, "השתלטו" ביום ראשון האחרון על רחבת הטיימס סקוור בניו-יורק, וערכו בה תצוגת אופנה מחתרתית. הדוגמניות שצעדו בקור הניו-יורקי העז ביקשו למחות על מודל היופי החד-גוני של תעשיית האופנה, עם דגש על תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט ששודרה יום לאחר מכן, וזכתה לשפל של כל הזמנים ברייטינג. התצוגה האלטרנטיבית התקיימה תחת המיתוג: 'מסלול הדוגמנות האמיתי' (The Real Catwalk).

תצוגת הגרילה, שהתקיימה זו הפעם השלישית, אורגנה על ידי הדוגמנית והבודי אקטיסיבט כריסטיאנה קאזדובה שזכתה לפרסום כשהגיעה למקום השלישי בעונה האחרונה של הטופ מודל הבאה. "דיברתי עם הרבה חברות וחברים שלי, וזה גרם לי להרגיש נורא. הרבה מאד אנשים מרגישים לא יפים אחרי שהם בצופים בזה", אמרה קאזדובה לניו יורק פוסט והתייחסה לשידור התצוגה מעוררת המחלוקת של ויקטוריה'ס סיקרט, הידועה במודל היופי החד גוני שהיא מציגה. למרות הסמיכות לתצוגה של ויקטוריה'ס, ביקשה קאזובה להבהיר כי מטרת התצוגה, למחות על מדיניות הליהוק הבעייתית בכלל תעשיית האופנה, ולא רק במותג ההלבשה התחתונה השנוי במחלוקת.

"דימוי גוף חיובי זה לא רק קימורים, זה להיות עצמך. זה לא משנה אם את בעלת קימורים, גוף קטן, טרנסית, אתלטית, מעל גיל 50, העיקר שתדע.י שאת.ה יפה", הסבירה קאזובה.

כאמור, מעל 200 דוגמניות ודוגמנים השתתפו בתצוגה והציגו בגאווה את שלל הצורות, הגבהים, המשקלים, הצבעים והמגדרים בהם מגיע הגוף האנושי. "אני יודעת שאנשים טסו לכאן מאיטליה, לונדון, מלבורן וקנדה", אמרה קאזדובה.

"חשוב שנוקיר ונחגוג את מחוות האהבה הזו. זו מעשה של התנגדות באקלים הפוליטי העכשווי" אמרה הדוגמנית גׇ'רי ג'ונס למגזין האופנה הקווירי DapperQ.

"השתתפות בתצוגה אפשרה לי להראות את עצמי בצורתי האותנטית והאמיתית, מבלי לפחד מההשלכות" הסבירה אוריאה גונזלס את תחושותיה לאחר התצוגה.

"לצעוד במסלול הדוגמנות הזה, בזמן שאני עצמי, בלי להתנצל על כך, באמצע הטיימס סקוור, זה חלום", אמרה דבדויי. "הרגשתי מועצמת, והתרשמתי מאד מכל היופי והגיוון של הגופים שהוצגו בתצוגה".

https://www.instagram.com/p/Bq3Kc0-Hu0a/

התצוגה החורגת והבלתי שגרתית הזאת, מדגימה כיצד אופנה יכולה להיות כלי מחנך ומרחב למשחק ומתן ביטוי למגוון רחב של מגדרים וזהויות של א.נשים, בדיוק כפי שהיא יכולה לחנך אותנו לאידיאל יופי בלתי מושג, רזון ובינאריות מגדרית. האם בעתיד תציג לנו תעשיית האופנה אפשרויות שיאפשרו לנו להרגיש חופשיות וחופשיים לבטא את עצמנו ולחרוג?

https://www.instagram.com/p/BqiC41XHVo8/

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!