דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

גבול הצפון / סגנו של נסראללה מחמם את האווירה: כל ישראל חשופה לטילי חיזבאללה

בראיון לעיתון איראני לא התייחס נעים קסאם לחשיפת המנהרות על ידי צה"ל, אך אמר כי ישראל לא תתקוף בלבנון משום שמאז מלחמת לבנון השנייה "היא מורתעת" | אמש נחשפה מנהרה נוספת בשטח ישראל

פעילות כוחות צה"ל במהלך סוף השבוע במסגרת מבצע "מגן צפוני". (קרדיט: דו"צ)
פעילות כוחות צה"ל במהלך סוף השבוע במסגרת מבצע "מגן צפוני". (קרדיט: דו"צ)
שי ניר

סגן המזכ"ל של חיזבאללה, נעים קסאם, אמר כי "אין נקודה אחת בישות הציונות שאינה חשופה לטילי חיזבאללה", כך פורסם היום (ראשון) בעיתון האיראני "איל-וויפאק". למרות שלא התייחס לכך מפורשות, הדברים באו על רקע מבצע "מגן צפוני" וגילוי המנהרות החדשות של הארגון. עוד הוסיף כי "לא בא בחשבון מבחינת האויב הציוני לבצע פעולה צבאית נגד לבנון. מאז שנת 2006 (מלחמת לבנון השנייה, ש.נ) הוא מורתע".

"הציונים – בדיונים שמתנהלים ביניהם – אינם מוכנים לסבול (פגיעה) כזאת", הוסיף קסאם. "לכן, רעיון המלחמה נגד לבנון אינו בא בחשבון, גם כאשר הם מנתחים ומאיימים הם אומרים: 'אם חיזבאללה יתקוף אותנו'. כלומר, הם אומרים שהם לא יתקפו ראשונים. כללי המשחק שיצר חיזבאללה בלבנון וכללי ההרתעה שנוצרו בישראל יצרו קושי רב עבור ישראל להעלות על דעתה פתיחת מלחמה נגד לבנון".

סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית פרסמה הבוקר כי צבא לבנון תגבר כוח סיור והציב טנקים סמוך לגבול עם ישראל. על פי הדיווח, המהלך בוצע משום שחיילי צה"ל חצו את הגדר באזור הכפר הלבנוני מיס אל-ג'בל ופעלו במובלעת. כתב של רשת אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי תגבור הכוחות נעשה בעקבות פריסת 40 חיילי צה"ל במובלעת.

בתוך כך, הותר אמש לפרסום כי נמצאה מנהרה התקפית שנייה בתוך פחות משבוע בגבול לבנון, בצה"ל ביקשו שלא לפרסם את מיקומה, אך הודיעו על דבר קיומה לתושבי היישוב הסמוך לה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה. בשיטתיות ובנחישות אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה – וכך נעשה".

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס מסר כי "מדובר במנהרה שיש לנו את כל הסיבות להאמין ולדעת שנחפרה גם בימים שלפני המבצע על ידי חיזבאללה". מנליס הוסיף כי "תוואי המנהרה מולכד על ידי צה"ל, וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני – מסכן את חייו".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי תוואי המנהרה נמצא בשליטתו המלאה של צה"ל. לדבריו, "אנחנו ממקדים את המאמץ שלנו בחקר המנהרה, בעזרת יכולות יחידת יהל"ם והיחידות הנוספות, מתוך כוונה ללמוד על התוואי ותהליכי הבנייה". מנליס הטיל את האחריות לחפירת המנהרות על ממשלת לבנון ואמר כי "אנחנו רואים בכך הפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!