דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הקרב על המענק / עובדי שיכון ובינוי יזכו למענק מכירה בסך כולל של 10 מיליון שקלים

זאת בעקבות מכירת הקבוצה לידי נתי סיידוף מוקדם יותר השנה | על פי הסכם מיוחד שחתמו היום הצדדים, יחולק הסכום, באופן מדורג, בין 800 עובדי הקבוצה | עוד נקבע כי כל תנאי העבודה יישמרו גם אצל הבעלים החדש

חתימת הסכם בין ההסתדרות לקבות שיכון ובינוי. מימין לשמאל: מנכ"ל שיכון ובינוי משה לחמני, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל.  (דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם בין ההסתדרות לקבות שיכון ובינוי. מימין לשמאל: מנכ"ל שיכון ובינוי משה לחמני, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל. (דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת שיכון ובינוי ונציגי ועדי העובדים בקבוצה חתמו היום (ראשון) על הסכם מיוחד, לפיו מאות עובדי שיכון ובינוי יקבלו מענק מכירה בסך כולל של 10 מיליון שקלים, בעקבות העברת מניות השליטה בקבוצה לאיש העסקים נתי סיידוף.

בחודש אוקטובר האחרון ניהלו עובדי הקבוצה מאבק בדרישה לקבל את מענק המכירה, זאת אחרי שלטענתם סייעו בעבר לחברה כזו הייתה בקשיים כלכליים.

עובדי שיכון ובינוי בהפגנה מול משרדי אריסון השקעות, 11 באוקטובר 2018. העובדים מחו כנגד העובדה שבעת מכירת החברה מידי שרי אריסון לנתי סיידוף לא עוגנו זכויותיהם, וכן לא זכו לקבל את חלקם ברווחי אריסון מהמכירה (צילום: עובדי שיכון ובינוי)
עובדי שיכון ובינוי בהפגנה מול משרדי אריסון השקעות, 11 באוקטובר 2018. העובדים מחו כנגד העובדה שבעת מכירת החברה מידי שרי אריסון לנתי סיידוף לא עוגנו זכויותיהם, וכן לא זכו לקבל את חלקם ברווחי אריסון מהמכירה (צילום: עובדי שיכון ובינוי)

ההסכם יחול על כ-800 עובדים בקבוצת שיכון ובינוי, לרבות החברות הבנות והוא כולל עובדים בתפקידים מגוונים כגון נהגים, מהנדסים, עובדי בניין ותשתיות, עובדי מנהלה ופקידים, עובדי ציוד מכני הנדסי (צמ"ה) ועוד. במסגרת ההסכם הוסדר מנגנון לחלוקת המענקים לעובדי הקבוצה, כשגובה המענק יקבע בהתאם לוותק והוא יחולק לעובדים המועסקים בה לפחות שלוש שנים וששכרם החודשי אינו עולה על 36,500 שקל.

הישג חשוב נוסף של ההסכם קובע כי כל זכויות העובדים ותנאי ההסכמים הקיבוציים הקיימים בקבוצה יישמרו וימשיכו לחול על אף העברת מניות השליטה לבעליהן החדשים.

"אני מברך את הצדדים על כך שהגיעו להסכם ראוי ומכבד, שרואה את טובת העובדים לנגד עיניו ומכיר בתרומתם להצלחתה של שיכון ובינוי" מסר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "לב לבה של כל חברה הוא עובדיה, ולכן זהו צעד טבעי שההסכם יתגמל אותם על עבודתם ויבטיח את יציבותם הכלכלית והתעסוקתית גם תחת הבעלים החדשים".

מנכ"ל קבוצת שיכון ובינוי, משה לחמני, ציין כי "יחסי העבודה במשך כל השנים בחברה הם טובים מאוד ובנויים על אמון רב בין הצדדים ושיח פתוח ומתמשך. כך היה – כך עכשיו וכך גם יהיה בעתיד".

"במסגרת יחסי העבודה התקינים בקבוצת שיכון ובינוי שנמשכים לאורך שנים, הגענו להסכמות הנותנות ביטוי והערכה לתרומה האדירה של העובדים להצלחתה, במקביל להארכת ההסכמים הקיימים" אמר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל. "כל זאת על מנת שלעובדים יהיה מקום עבודה מובטח ועם תנאי עבודה טובים ויציבים כפי שהיו עד עתה. כולי תקווה שיחד עם המשקיע החדש נצא לדרך חדשה".

"ההסכם מעיד על ההכרה בחשיבותם של עובדי קבוצת שיכון ובינוי כתורמים משמעותיים למוניטין ולהצלחתה" אמר יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק, אבי לוי גלילי. "אני מברך את הצדדים על חתימתו, מודה על המו"מ הקצר והענייני ובטוח שיחד נמשיך לפעול בהידברות ובשיתוף פעולה".

במעמד חתימת ההסכם נכחו גם סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת שיכון ובינוי אפרת יצחקי ונציגי הוועדים בקבוצה: שוש קקון, אורי חמדי, חיים שגיב, יוסי נוימן, אורית עדבי ואהרון שרביט. נציגי הועדים מסרו: "אנו מברכים על ההסכם וההישגים שהוא כולל. תודתנו נתונה לכל השותפים על התמיכה ועל הליווי במהלך המו"מ". המו"מ להסכם לווה מצד נציגות העובדים על ידי מזכירת האיגוד המקצועי עו"ד זינב מנסור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!