דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אייל גולן

#ישלירקחלום / למרות המחאה, פרס על תרומתו לזמר העברי הוענק בכנסת לאייל גולן

גולן, מהזמרים הפופולריים בישראל, נחשד בעבר בעבירות מין כלפי קטינות | המחאה שהחלה בימים האחרונים עם היוודע דבר הפרס, נמשכה גם באירוע עצמו | פעילות פמיניסטיות מחו מחוץ לכנסת: "כנסת יקרה - איפה החנית את הפותמוביל שלך?"

נאוה בוקר ואייל גולן בטקס בכנסת, 11 לדצמבר 2018 (הדס פרוש/פלאש90)
נאוה בוקר ואייל גולן בטקס בכנסת, 11 לדצמבר 2018 (הדס פרוש/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרס על תרומה לזמר העברי הוענק בכנסת לזמר אייל גולן, חרף המחאות שהמשיכו גם באירוע עצמו. בבוקר קידמו פעילות פמיניסטיות את באי הכנסת במיצג מחאה כנגד הענקת הפרס לגולן, שנחשד בעבר בעבירות מין כלפיי קטינות.

הפעילה דניאלה זגר, שמובילה את המחאה הנוכחית כנגד גולן ויזמה את קמפיין #ישלירקחלום, תלתה בכניסה לרחבת הכנסת שלט עליו כתוב: "כנסת יקרה – איפה החנית את הפותמוביל שלך?". לצד השלט, פוזרו תחתונים של ילדות.

את הענקת האותות ארגנה ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) בתפקידה כיו"ר שדולת הזמר העברי בכנסת, חרף התנגדות יתר חברי השדולה. גולן קיבל אותו לצד 12 זמרים נוספים.

מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)
מחאה מחוץ לכנסת נגד אייל גולן, 11 בדצמבר 2018 (צילום: יהונתן אלפסי)

זגר מסרה בעניין: "היה מצמרר עבורי לתלות תחתונים ופרטי הלבשה תחתונה של נערות על פסל המנורה המוצב ממש בכניסה למתחם הכנסת. עצם העובדה שלצערי נדחקנו למצב בו אנחנו צריכות להבהיר לנבחרי ונבחרות הציבור שלנו מדוע הענקת הפרס לזמר אייל גולן היא זלזול בכל הנשים, הנערות והילדות בישראל – היא תעודת עניות לכנסת ישראל. אנו מחכות ליום בו האג'נדה של כנסת ישראל תכלול גם התייחסות לציבור ולדרישותיו, שלצערנו בעת הזאת נדחקות לשוליים לטובת חנופה לאמן עשיר שעומד מאחוריו משרד יחסי-ציבור".

אייל גולן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אייל גולן (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

עוד מסרה כי "למרות ההתעקשות של ח"כיות וח"כים מסויימים לקיים את הטקס, מרגש לראות שכל-כך הרבה מהציבור עומד מאחורינו, כפי שראינו בקמפיין #ישלירקחלום ובעצומה הדורשת לבטל את הענקת הפרס, עליה חתמו תוך יממה וחצי למעלה מ-30,000 אנשים".

"הכשרת השרץ"

בשבוע שעבר, פנו חברות וחברי כנסת מהאופוזיציה אל יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין, בבקשה ממנו לבטל את הענקת הפרס לגולן. במכתב ששלחו ח"כ תמר זנדברג, מוסי רז, מיכל רוזין ממרצ, עאידה תומא סולימאן (הרשימה המשותפת) ומיקי רוזנטל (המחנה הציוני), כתבו על הענקת הפרס כי "הענקת אות לאמן זה פירושה הכשרת השרץ, ואיתות לחברה הישראלית כולה כי ניצול מיני של נערות – גם אם אין בכך גוון פלילי – הוא דבר נורמטיבי. הוקרת האמן היא הוקרת האיש, והיא מהווה יריקה בפרצופן של נפגעות אלימות מינית בכך שהיא מסמלת כי בית הנבחרים הישראלי מעדיף באופן חד משמעי את התוקפים על פניהן".

לאחר מכן, החלו מספר פעילות פמיניסטיות, בראשון דניאלה זגר ומלכי דרורי, בקמפיין רשת תחת התגית #ישלירקחלום, ובעצומה הקוראת לא להעניק לגולן את הפרס.

בהמשך, גם חלק מחברי שדולת הזמר העברי בכנסת קראו לדחיית הטקס על רקע המחאה. ח״כ עפר שלח, איציק שמולי, חיים ילין, עליזה לביא, איילת נחמיאס ורבין, פנו במכתב ליו״ר הכנסת שבו הם מבקשים לדחות את אירוע הענקת ציון הוקרה עד שיתקיים בירור, ואמרו: ״אנו רואים בחומרה את החלטתה החד צדדית של חברת הכנסת בוקר לגבי רשימת מקבלי האות ואין בכוונתנו להשתתף באירוע.״

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!