דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות הענף הבנייה

המאבק בהפקרות / פרס יו"ר הכנסת הוענק להדס תגרי על מאבקה בתאונות בענף הבנייה

במסגרת פעילותה בקבוצה למאבק בתאונות בנייה אותה הקימה, יזמה תגרי איסוף והפצת מידע על תאונות עבודה והמעורבים בהן, העלתה על סדר היום את הבעיות הנוגעות לתחום וקידמה את החוק האוסר העסקת בני נוער באתרי בנייה

הדס תגרי מקבלת את אות יו"ר הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)
הדס תגרי מקבלת את אות יו"ר הכנסת. (צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מייסדת הקבוצה למאבק בתאונות בניה, הדס תגרי, קיבלה היום (שלישי) את פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים לשנת התשע"ח 2018. לצידה קיבלה את הפרס עמותת "מסע ישראלי" בתחום קידום שלטון החוק, ערכי הדמוקרטיה ושמירה על זכויות אדם.

אדלשטיין התייחס בפתח דבריו לאירוע הזמר העברי שהתקיים היום במשכן, ועורר סערה בעקבות הענקתו לזמר אייל גולן. "חשוב לי להדגיש ש'פרס יו"ר הכנסת לאיכות החיים' הוא הפרס היחיד המוענק על ידי הכנסת ועל ידי יו"ר הכנסת. אין אף פרס אחר מטעם הכנסת".

יו"ר הכנסת הוסיף כי "הכנסת היא בית העם והיא מייצגת את התקוות שלנו ואת הרצונות שלנו. ממשכן הכנסת צריכה לצאת בשורה של ערבות הדדית, של מחויבות אזרחית, של אמונה בכוח שלנו להפוך את מדינת ישראל למקום שאי אפשר להתחרות באיכות החיים שלו. איכות החיים שלנו לא תלויה רק בעובי של ספר החוקים, אלא בכך שתמיד יהיו חלוצים שיעשו מֵעֵבֵר – שיתנדבו, שֵׁיִזְמוּ, שיובילו. זוכי הפרס לאיכות חיים הם חלוצים כאלו".

במסגרת פעילות הקבוצה למאבק בתאונות בניין, יזמה תגרי איסוף והפצת מידע על תאונות עבודה, החברות המעורבות בהן והנפגעים מהן, העלתה על סדר היום את נושא מיעוט מפקחי הבטיחות ותנאי העסקתם הלקויים, וקידמה את הדרישה לאיסור מוחלט על בני נוער לעבוד באתרי בנייה.

"בנובמבר 2015, בתקופה בה שקדתי על עבודת דוקטורט במשפטים, תפסו את תשומת ליבי ידיעות תקשורתיות לקוניות על תאונות קטלניות שגבו את חייהם של חמישה עובדים באתרי הבנייה בתוך שלושה ימים", סיפרה תגרי כיצד נשאבה לתחום. "למרות שלא הכרתי את התחום, החלטתי מיד לרתום את ניסיוני המקצועי כמשפטנית של שינוי חברתי, כדי להעלות לסדר היום הציבורי את מה שהתברר, כבר בבדיקה ראשונית, כמחדל מחריד של הפקרת בטיחותם של העובדים באתרי הבנייה".

תגרי הודתה לפעילים והארגונים הנוספים במאבק בתאונות הבניין, ובייחוד לשותפתה בקבוצה למאבק בתאונות בניין ד"ר רותי פויכטוונגר, לאלפי עוקבי הקבוצה בפייסבוק ולמשפחות ההרוגים הפועלות לעצירת התופעה. עוד ציינה תגרי את הירתמותם של חברי כנסת, יו"ר ועדת העבודה והרווחה אלי אלאלוף, איל בן ראובן, עבד אל חכים חאג' יחיא ועוד לתהליכי חקיקה בתחום, ואת הירתמות אמצעי התקשורת לסיקור התחום ואף הירתמות ההסתדרות לנושא שהובילה לחתימת הסכם הבטיחות לפני כחודש וחצי.

עם זאת ציינה תגרי "למרבה הצער, בשנת 2018 נעצר תהליך של שיפור מהוסס שהתרחש בשנתיים שקדמו לה; חלה עלייה משמעותית במספר ההרוגים באתרי הבנייה, ונסיגה בתפקודן של חלק מהרשויות. אמנם בחודש האחרון חלו התפתחויות חיוביות מסוימות, אולם בעיות קשות טרם באו על פתרונן. המאבק למיגור ההפקרות בטיחותית באתרי העבודה הוא מורכב ומאתגר. כדי להביא לירידה דרמטית במספר הנפגעים בתאונות עבודה נדרש שינוי עמוק באופן פעולתם של גורמים רבים, בהם בעלי אינטרסים כלכליים ופוליטיים עוצמתיים. מאבק זה אינו קל וכרוך לעתים גם בעימותים קשים המצריכים נחישות ועמידות. לצד האתגר של התנהלות ללא מסגרת ארגונית ומימון, כל אלה כרוכים גם במחירים אישיים ומשפחתיים, אשר לא היו מתאפשרים ללא עידודם ותמיכתם הבלתי מסויגות של בן זוגי דובי, ילדיי שחר וזהר, והורי חיים ודליה, אשר הנחילו לי את התשוקה לצדק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!