דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גד רביד

המאוגדים / העתירה לא התקבלה: הבחירות לאיגוד הסלולר מתקיימות כמתוכנן

לאחר שדרישתו לעבור להצבעה חשאית של צירי ועידת האיגוד נדחתה ברשות השיפוט בהסתדרות, עתר גד רביד המתמודד לתפקיד ראש איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק לבית המשפט המחוזי | השופט דחה את העתירה, וההצבעה מתקיימת כמתוכנן

גד רביד ויקי חלוצי (צילומים: באדיבות המצולם, דוברות ההסתדרות)
גד רביד ויקי חלוצי (צילומים: באדיבות המצולם, דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר שדן הבוקר (רביעי), בערעור שהגיש גד רביד, המועמד לראשות איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי טק בהסתדרות, דחה בית המשפט המחוזי בת"א את בקשתו  לשינוי שיטת הבחירות.  בקשתו של רביד נדחתה כבר בשתי הערכאות של רשות השיפוט בהסתדרות. רביד דרש הצבעה חשאית של הצירים, בניגוד לקבוע בתקנון האיגוד המקצועי הקובע מנגנון הצבעה גלויה. "לא מצאנו צידוק להתערב בהחלטתה של ועדת הבחירות" ציינו דייני רשות השיפוט אמש. היום צפוי להתקיים כנס היסוד של האיגוד, ובו יבחרו 120 הצירים המייצגים את העובדים והוועדים המאוגדים בענף בין היו"ר המכהן יקי חלוצי לבין רביד.

שנציגיו של רביד בוועדת הבחירות הציעו בדיוני הוועדה, לפני כחודש וחצי, כי ההצבעה לתפקיד היו"ר תהיה חשאית. ההצעה נדחתה ברוב קולות (שישה חברים מול שניים) בנימוק כי בדמוקרטיה ייצוגית נהוגה הצבעה גלויה, והיא אף חיונית – כמו בהצבעות בכנסת, לדוגמה. רשות השיפוט בהסתדרות החליטה, כאמור, שלא להתערב בשיקול דעת זה, בשתי ערכאות נפרדות. בהחלטה האחרונה של רשות השיפוט ביום שני השבוע, ציינו הדיינים אי שביעות רצון מהאיחור שבו הוגש הערעור, בצמוד לבחירות עצמן.

חלוצי, מונה לתפקידו לצורך הקמת האיגוד בהחלטת בית נבחרי ההסתדרות ב-2014, וליווה את הקמתם של מרבית הוועדים בו, חלקם בתפקידו הקודם באגף להתאגדות עובדים, וחתם על ההסכמים הקיבוציים הראשונים של האיגוד בשנים האחרונות, בפלאפון, סלקום, פרטנר, הוט מובייל, בזק בינלאומי, בזק אונליין, Sap, Eci, Mavenir ,Phi network, ו-MX1.

רביד, עומד בראש ועד עובדי חברת ההיי-טק SAP מאז הקמתה, וחתום על ההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברת היי-טק. בפרסומיו הדגיש את העובדה כי הוא מגיע מהענף עצמו ומכיר אותו היטב.

איגוד עובדי הסלולר, אינטרנט וההיי-טק הוקם בשנת 2014, בעקבות גל ההתאגדויות שחל בשנים לפני כן אשר הכניס לשורות העבודה המאורגנת סקטורים חדשים שלא היו מאוגדים בעבר, רבים מהם ממקצועות טכנולוגיים. מטרת האיגוד לקדם ארגונם של עובדי ענפים אלו, ולחתום מול הנהלות החברות על הסכמים קיבוציים שיסדירו את תנאי העסקת העובדים ויגבירו את ביטחונם התעסוקתי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!