דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

תאטרון בובות / כשהקואליציה צרה והחקירות מאיימות, נתניהו נהנה להיות המצביא של "מגן צפוני"

חשיפת המנהרות של חיזבאללה חשובה וראויה, וגם העיתוי בו יצאה לדרך לא מעניין | עם זאת, ניכר שראש הממשלה מתאמץ להפוך את המבצע להרבה יותר ממה שהוא, כי אלה המקומות בהם הוא טוב ביותר | רק שהפעם זה נראה מלאכותי

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ״ל רא״ל גדי איזנקוט  בהערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון (קרדיט: קובי גדעון/ לע״מ)
ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו והרמטכ״ל רא״ל גדי איזנקוט בהערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון (קרדיט: קובי גדעון/ לע״מ)
ספי קרופסקי
ספי קרופסקי
ראש מערכת החדשות ועורך הבריאות
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה בנימין נתניהו הפסיק בשבוע האחרון להשתעמם מדברים שקורים או נאמרים בצפון. איך אפשר לדעת? ובכן, מבצע "מגן צפוני" סוגר כבר יותר משבוע וראש הממשלה בנימין נתניהו לא מחמיץ הזדמנות, לא מסוגל כנראה, להשתחל לפריימים תקשורתיים הולמים לאירועי שעה גדולים מסוג זה. ראש הממשלה התאהב שוב בצפון, ולפחות לפי התמונות הצפון התאהב גם בו.

במעיל השטח שלו הוא מדלג בין בסיס לבסיס, אוכל פלאפל עממי כזה בקריית שמונה, שותה קפה שחור עם חיילים על ספסל, מסתכל בעיניים חודרות למצלמה ומספר לעם על המתרחש בחזית. וכולם מרותקים למופע היחיד, כי מה לעשות, ככה זה כשהתותחים רועמים, כלומר, הדחפורים חופרים, המוזות שותקות ובצער רב – לא רק הן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שגרירים זרים בגזרת הצפון סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות. (צילום: חיים צח / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם שגרירים זרים בגזרת הצפון סמוך לכוחות צה"ל הפועלים לחשיפת ונטרול המנהרות. (צילום: חיים צח / לע"מ)

נכון להיום, מעל לשבוע למבצע, צה"ל איתר שלוש מנהרות שנחפרו אל תוך שטח ישראל והרס אותן בפעילות הנדסית. זה אולי המובן מאליו, אבל בכל זאת חשוב לומר: הפעילות הזו חכמה והכרחית ועומדת בכל סטנדרט שמצופה ממדינה השומרת על גבולותיה. צה"ל פעל היטב, וההחלטה לצאת לפעולות הללו מצד הקבינט נכונה וראויה. למען האמת, גם שאלת העיתוי אינה רלוונטית. החליטו להרוס מנהרות שנחפרו על ידי החיזבאללה בתוך שטח ישראל? טוב שעשו זאת. עכשיו, אתמול, מחר.

העניין הוא בכלל לא הפעילות המבצעית עצמה אלא המסגור שלה. האופן שבו הדברים מונגשים על ידי התקשורת, בניצוחה של לשכת ראש הממשלה. נתניהו פה, נתניהו שם, נתניהו בכל מקום וכל הזמן. אם אפשר להבין קצת את הלשכה שמעוניינת להציב את ראש הממשלה בקדמת הבמה, קשה מעט יותר להבין את התקשורת שבולעת כל פריים וכל משפט שנאמר. ניכר שכולם הפכו לבובות בתאטרון המתאמץ הזה, המתאמץ מדי, של נתניהו. גם הצבא. אולי בעיקר הצבא.

ראש הממשלה יודע היטב שגם אם הצליח להציל את עצמו מבחירות, לעת עתה, הן ממתינות בעתיד הקרוב. יהיה לו קשה מאוד לשמור על קואליציה כה פריכה ומכווצת. ברקע, כמובן, נמצאות גם החקירות בתיקים הממוספרים למיניהם, ממתינות למוצא פיו של היועץ המשפטי לממשלה שבינתיים שומר על שקט. ואם זה לא מספיק, אז מעבר לפינה ניצבת האפשרות למחאה חברתית נוספת לאור הנסיקה האחרונה במחירים במשק.

שר החינוך נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר החינוך נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).

בינתיים, טוב לו, לנתניהו, לרקוד בין החיילים לפלאפל ולמסיבות העיתונאים, לשתות קפה ולהגג על הנעשה בצפון, אותו צפון ששעמם אותו עד לפני רגע. אלה המקומות שנתניהו טוב בהם, תמיד היה. אלא שכעת זה מרגיש הרבה יותר מלאכותי מאי פעם. משתדל מדי. משחק מול מצלמה שמולבש על מציאות מסוימת שאינה בהכרח תואמת. ואולי העניין הכי מפחיד הוא שאולי היא תתאים בקרוב. שהחזיתות יבערו, בצפון ובדרום, חיזבאללה וחמאס. לא צריך להיות גאון גדול כדי לומר שוב, ולשוב ולומר שאנחנו מתגוררים בשכונה נפיצה, נפיצה מאוד. ועדיין, נכון לשלב זה של המבצע, תפקידו החזותי העיקרי, הרי כבר סיכמנו שהפעולות עצמן ראויות, הוא לשווק את עצמו כמבצע. וכמובן, לשווק בדרך גם את נתניהו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!