דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ניצול בצמרת / ברקע הטענות לתקיפה מינית: יוע"ץ רה"מ לתקשורת זרה, דיוויד קיז, הגיש את התפטרותו

קיז, שהואשם על ידי לפחות 14 נשים שטענו כי הותקפו והוטרדו על ידו, הודה לנציבות שירות המדינה על סגירת התיק נגדו בקביעתה כי 'אין כל ראיה או ראשית ראיה' לעבירות | מרה"מ נמסר כי הוא מודה לקיז על "תרומתו הגדולה למאמץ ההסברה הישראלי"

דוויד קייז, דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה בשיחה עם ראש הממשלה נתניהו. 23 ביולי 2018 (Gali Tibbon/Pool via AP, File)
דוויד קייז, דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה בשיחה עם ראש הממשלה נתניהו. 23 ביולי 2018 (Gali Tibbon/Pool via AP, File)
שי ניר

יועץ ראש הממשלה לתקשורת זרה דיוויד קיז הגיש היום (רביעי) את התפטרותו לראש הממשלה, כשברקע טענות להטרדות ותקיפות מיניות של נשים.

ראש הממשלה נתניהו קיבל את בקשתו של קיז לפרוש ומסר בהודעה כי הוא מודה לקיז על "תרומתו הגדולה למאמץ ההסברה הישראלי. דיוויד יזם תכנית של סרטונים קצרים פורצי דרך שהציגו עובדות יסוד לגבי מדינת ישראל ואיפשרו לי להציג את עמדת ישראל לאומות העולם" והוסיף, "אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

על רקע הטענות על מעשי הטרדה ותקיפה על רקע מיני אמר קיז בהודעה כי הוא "מודה לנציבות שירות המדינה על סגירת התיק נגדי בקביעתה ש'אין כל ראיה או ראשית ראיה' לעבירה בתקופה בה שימשתי כעובד מדינה". עוד אמר קיז בהודעה כי הוא פונה למגזר הפרטי והודה לנתניהו על הכבוד לשרת את מדינת ישראל.

לאחר שלפחות 14 נשים טענו כי הוטרדו או הותקפו על ידו, דובר ראש הממשלה לתקשורת הזרה דייויד קיז ביקש בתחילת חודש ספטמבר לצאת לחופשה. הראשונה לחשוף את התנהגותו של קיז הייתה ג'וליה סלזאר, בת 27 שמתמודדת בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית, שהותקפה על ידו לפני כמה שנים. לחדשות 10 ולאתר החדשות Times of Israel הגיעו עוד תלונות של נשים, המאשימות את קיז בהתנהגות הנעה בין הטרדה לתקיפה מינית.

"שתקתי במשך כמעט שלוש שנים, אבל נראה שעכשיו זה הזמן לדבר", כתבה סלזאר בפוסט בפייסבוק. "הדובר החדש של ראש ממשלת ישראל הוא אדם שתקף אותי מינית, ואני כאן כדי לספר זאת בגוף ראשון". לדבריה, הקשר עם קיז החל בעקבות מאמר שכתבה בעניין מדיניות ישראל. קיז, שניהל באותה תקופה ארגון לזכויות אדם, ביקש לפגוש אותה על מנת לשוחח על המאמר בבית־קפה בניו־יורק, וכשהמקום נסגר הציע שיעברו לדירתו.

"היינו באמצע ויכוח פוליטי ידידותי, והסכמתי להגיע להגיע אליו לדירה במרכז ניו יורק. זה נראה לי תמים לחלוטין, אבל מהרגע שנשארנו לבד לא עניינו אותו עוד הדיבורים על פוליטיקה. הוא ניסה להכריח אותי לעשות דברים שלא רציתי לעשות. התנגדתי, אמרתי לו בפירוש 'לא' לפחות תריסר פעמים. באמת לא התעניינתי בכל קשר פיזי עם הבחור הזה. לאחר שהתנגדתי להישאר בדירתו, הוא כפה את עצמו עליי באופן פיזי – ורק לאחר שנעניתי לו הוא איפשר לי לעזוב את הדירה" סיפרה.

"אני זוכרת שנכנסתי למעלית בוכה, וירדתי לפני קומת הקרקע כדי שאוכל לנגב את הפנים שלי עם מטפחת על מנת שהדורמן לא יראה אותי עוזבת את הבניין בדמעות כל כך מאוחר בלילה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!