דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

הפיגוע בצומת אסף / החיילים סמ"ר יוסף כהן וסמל יובל מור יוסף ז"ל הובאו למנוחות

יובל מור יוסף, תושב אשקלון בן 20, ויוסף כהן תושב בית שמש בן 19, נורו למוות על ידי מחבל בפיגוע הירי בצומת אסף | אביו החורג של כהן ספד לו: "כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה" | דודו של יובל ספד לו: "משאת חייו הייתה לשרת ביחידה קרבית"

חברים וקרובים משפחה בהלוויתו של חלל צה"ל  סמ"ר יוסף כהן ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
חברים וקרובים משפחה בהלוויתו של חלל צה"ל סמ"ר יוסף כהן ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הובאו למנוחות לוחמי חטיבת 'כפיר', סמל-ראשון יובל מור יוסף ז"ל (20) מאשקלון וסמל יוסף כהן ז"ל (19) מבית שמש, שנהרגו אתמול (חמישי) בפיגוע הירי בצומת אסף. הלוויתו של מור יוסף ז"ל נערכה בבית העלמין הצבאי באשקלון והלוויתו של כהן נערכת בבית העלמין האזרחי בהר הזיתים.

"כולך טהור"

מאות ליוו את סמל יוסף כהן ז"ל בדרכו האחרונה, ביניהם חבריו לגדוד נצח יהודה וקרובי משפחתו השייכים לחסידות ברסלב. אביו החורג, הרב אליהו מירב ספד לו בבכי: "יוסף, ילד מתוק, ילד צדיק, לא האמנתי שנגיע לרגע הזה. כולנו מאמינים שה' נתן וה' לקח, לא ידענו, לא האמנו, לא חשבנו, כולך לב, כולך זהב, כולך טהור. כמה שנים גידלתי אותך, ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה. כמה שנים גידלתי אותך, ילד נפלא, קדוש, טהור, כולך אהבה, כולך נתינה, כולך נשמה". ובהמשך קרא "די לשנאת אחים, די לשנאת החינם, זה בלתי נסבל, שכולם יבינו שאנחנו עם אחד. יוסף, תעלה למעלה ותנחם משם את אימא שלך היקרה, את האחים שלך היתומים".

הרב הרמן, מהישיבה בה למד כהן: "היית בן 14, שבור ורצוץ בגלל המחלה של אביך, היה קשה להוציא ממך חיוך. אבל היית עקשן והחלטת שאתה רוצה להחזיר לעצמך את השמחה. לחמת למען החיים שלך, העתיד שלך. הפכת להיות בחור מלא שמחת חיים שלא נותן לשום דבר לשבור אותו. אנחנו יהודים חרדים. אנחנו לא לוחמים רק שלוש שנים. אנחנו נלחמים 120 שנה".

מפקדו של כהן, רס"ן מתי שב"ח ספד לו: "בפעם האחרונה שפגשתי אותך לפני כמה וכמה חודשים היית עם כל הפלוגה בטקס. קיבלת את הכומתה, היית מאושר עם כל החברים וכל המפקדים. דיברתי אתמול עם חברים שלך שהיו איתך לאורך הדרך, הם אמרו לי שאתה תמיד נכון לעזור לכל אחד, גם כשכולם עייפים אחרי אימון קשה. תמיד יוסף אמר: 'מה צריך עזרה? אני פה".

מעיריית בית שמש נמסר: "בית שמש אבלה על הירצחו של יוסף כהן הי"ד. נער מדהים ומקסים שצמח וגדל בעירנו ונרצח על ידי בני עוולה בפיגוע בגבעת אסף. שוחחתי הערב עם הוריו של החייל יוסף כהן הי"ד. עלם חמודות שזכיתי להכיר עוד בחייו. הילד גדל בבית שמש ושילב בין אורח חיים חרדי לבין הרצון לשרת ולתת לעם ישראל כולו. יוסף התייתם מאביו שהיה רופא שיניים מוכר מאוד בציבור החרדי לפני כחמש שנים. הוא למד בישיבת ברנקו וייס – "דרך חיים" והיה ילד שובב ומקסים ומלא שמחת חיים. יוסף התגייס לנצח יהודה בשמחה ובאהבה מתוך מטרה לשרת את עם ישראל."

סמל-ראשון יובל מור יוסף ז"ל (מימין) וסמל יוסף כהן ז"ל (קרדיט: דו"צ)
סמל-ראשון יובל מור יוסף ז"ל (מימין) וסמל יוסף כהן ז"ל (קרדיט: דו"צ)

"הוא התעקש ללכת לקרבי, למרות המצב בארץ"

סמי מור יוסף, דודו של יובל מור יוסף ספד לו: "משאת חייו הייתה לשרת ביחידה קרבית, זה מה שהוא עשה ורצה. הוא התעקש ללכת לקרבי, למרות המצב בארץ. הוא מאוד נהנה בשירות, תרם והתנדב. אבא שלו דיבר איתו הבוקר ויובל אמר לו שהוא אחרי משמרת לילה, היה צריך לצאת הביתה, אך התנדב להחליף אחרים בגזרה כדי שהם יוכלו לנוח".

"אהוב שלי. כמה שעות הייתי בדרך אל הבית שלך מפוצצת במחשבות. אני בשוק. הגוף שלי לא מעכל, הראש שלי לא מבין והלב שלי לא מפסיק להרגיש כאב, אהבה, חרטה, דאגה, כעס. צדקתי שחשבתי שאתה אהבת חיי, צדקתי. סיימת את החיים שלך עם האהבה הכי גדולה שיש. כל כך צעיר ורק בחודש הבא היית אמור לחגוג 21. לא נתפס לי, אהוב שלי אתה כל כך ילד. מי זה הרוצח המחבל השפל שלקח לי אותך? לוחם שלי". אמרה בוגנים בכאב.

מח"ט חטיבת 'כפיר', ציון רצון ספד אף הוא למור יוסף: "בשבוע האחרון פעל הגדוד יומם ולילה על מנת לתפוס את המחבלים שביצעו את הפיגוע בעופרה. היית חלק מהמאמץ המבצעי שהביא לתפיסת המחבלים. אני מבטיח לך שרוחנו לא תיפול. נמשיך בעוז את משימות ההגנה וההתקפה. לא ננוח עד שנתפוס את המחבלים שביצעו את הפיגוע הנורא ונשיב שקט לגזרה".

מעיריית אשקלון נמסר "העיר אשקלון אבלה על מותו של תושב העיר, סמל יובל מור יוסף, זכרו לברכה, שנרצח בפיגוע הטרור היום בגבעת אסף. העירייה, באמצעות אגף הרווחה, תעניק את כל הסיוע הנדרש למשפחה, על מנת להקל עליהם ולו במעט בשעה קשה וכואבת זו."

שני חיילי צה"ל נהרגו ושניים נוספים, אזרחית וחייל, נפצעו באורח אנוש וקשה באירוע הירי שהתרחש אתמול (חמישי) בצומת ליד המאחז גבעת אסף בבנימין. לפי דיווחים ראשוניים, נוסעי רכב פתחו באש לעבר חיילים ותושבים סמוך למאחז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!