דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מגבירים לחץ / במחאה על הפיגועים: מתנחלים הציבו מבנים בעמונה, היום - שביתה ביו"ש

פעילי ימין ביניהם גם ראש מועצת שומרון יוסי דגן וח"כ סמוטריץ' הציבו מבנים בשטח המאחז הלא-חוקי שפונה לפני כשנתיים | דגן: "זהו מאבק על ריבונותו של עם ישראל ועל זכותו לשקט והחזרת מלחמה שערה"

מובילים של משרד הביטחון ממתינים לעלות לעמונה לפנות את רכוש המפונים (צילום: דבר ראשון).
מובילים של משרד הביטחון ממתינים לעלות לעמונה לפנות את רכוש המפונים (צילום: דבר ראשון).
שי ניר

קבוצת מתנחלים ופעילי ימין הציבה מבנים בשטח שממנו פונה לפני כשנתיים המאחז הלא-חוקי עמונה בלילה שבין חמישי לשישי. בפעולה השתתפו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי). הפעולה בוצעה כחלק מצעדי מחאה של הנהגת המתנחלים בעקבות סדרת הפיגועים ביהודה ושומרון השבוע, ובדרישה מהממשלה לממש את הבטחותיה להרחיב את הבנייה ביהודה ושומרון. כחלק מצעדי המחאה, מתכננת הנהגת המתנחלים להשבית מחר (ראשון) את המועצות האזוריות ביהודה ושומרון ולהפגין מול ישיבת הממשלה מחר (ראשון).

ביום חמישי השבוע איים ראש המועצה האזורית מטה בנימין ישראל גנץ כי בתגובה לפיגועים תקום בימים הקרובים התנחלות חדשה, ומספר שעות מאוחר יותר אכן עלו מתנחלים והציבו מבנים יבילים על גבעת המאחז הלא חוקי עמונה, שפונה לפני כשנתיים. במפגן הכוח השתתפו אנשי המועצה האזורית מטה בנימין, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואביחי בוארון, נציג תושבי המאחז.

גנץ אמר, "אני מודה לחבריי, להנהגת ההתיישבות ולראשי המועצות שהיו שותפים למהלך ובפרט ליוסי דגן ראש מועצת שומרון ולח"כ בצלאל סמוטריץ' שליוו את העלייה עצמה. אני מודה לאנשי עמונה ולבני הנוער שבפעם המי יודע כמה מוכיחים לכולנו שמסירות הנפש שלהם למולדת מדהימה אותנו בכל פעם מחדש". אביחי בוארון, ראש מטה המאבק של תושבי עמונה אמר, "בלילה שבו פונינו מבתינו נשבענו לעשות הכול כדי להחזיר לכאן חיים יהודיים, לחזור ולהניף כאן גבוה גבוה את דגל ישראל כדי שכל אויבינו מסביב יידעו – אנחנו ננצח! הארץ הזו היא הבית שלנו ואנחנו על הבית נילחם עד הסוף". עוד אמר בוארון כי, "בעזרת משקיעים ותורמים רכשנו במיליוני שקלים 40 דונם מאדמות ההר. היום, לנוכח הפיגועים האחרונים, החלטנו להרים את הכבוד הלאומי ולהקים מחדש את חוות עמונה לזכר הרוגי הפיגועים האחרונים".

בתגובה לעליית המתנחלים לאדמות המאחז הלא חוקי עמונה נמסר משלום עכשיו כי "אין גבול לציניות של עברייני הגבעות, המנצלים את אירועי הימים האחרונים לרמוס את החוק ולהבעיר את השטח, והכל מכספי ציבור. חבורת פירומנים מגובה בחבר כנסת ובראש המועצה, שבמקום להיות שומרי סף ולמנוע את העבריינות הזאת מעודדים אותה. קשה שלא לתהות איך לא ניתנה עדיין הוראה לפנותם והאם צה"ל והמשטרה היו מאפשרים זאת לו היה מדובר בפלסטינים. את  הביזיון הזה יש לפנות עוד היום". בתנועה מתכוונים להגיש תלונה במשטרה ולפנות ליועץ המשפטי לממשלה שיורה על חקירה כנגד המעורבים וביניהם ח"כ סמוטריץ וראש מועצת בנימין ישראל גנץ ולדרוש משר הפנים להפקיע מהמועצה את סמכויות האכיפה.

ריח הבחירות באוויר, והחשש כי הקואליציה הבאה שתקום תהיה פחות ימנית מהנוכחית, מעלות את החשש בקרב הנהגת המתנחלים מהתפוגגות ההבטחות נתניהו ובנט להרחבת הבנייה בהתנחלויות ולהסדרה של אלפי המבנים הלא חוקיים ביהודה ושומרון. לאחר ההפגנה שהתקיימה בחמישי בלילה מול ביתו של ראש הממשלה בהשתתפות אלפי אנשים, החליטו ראשי המאבק על השבתה כללית של המועצות, ויעלו בראשון הקרוב להפגנה מול ישיבת הממשלה בדרישה להביא למיגור הטרור ולהחזרת הבטחון בהתיישבות. ראשי המועצות קוראים לשרים המגיעים לישיבת הממשלה להגיע לפני כן לההפגנה ולתמוך בדרישותיהם.

ראש מועצה אזורית מטה בנימין ישראל גנץ הזהיר בדבריו את הממשלה כי אמר כי, "ההשבתה של המועצות הינה קריאת השכמה לממשלה. עובדי המועצה אינם יכולים לעבוד כאשר עיקר העיסוק בימים אלו, זה בארגוני לוויות, הפעלת עובדים סוציאלים המדברים על המוות במקום על החיים". גנץ בדבריו קרא לממשלה להחזיר את הסיכולים הממוקדים ומחסומים למניעת נסיעה חופשית בכבישים המרכזיים לפלסטינים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לציבור להצטרף להפגנה מול הממשלה בראשון "ולזעוק את הזעקה על הדם היהודי שנשפך ויותר חשוב מכך בכדי למנוע את המשפחות השכולות של יום המחר, של עוד שבוע, של עוד שנה חלילה. זה נוגע לכולנו". דגן תקף את הממשלה ואמר כי היא "מאבדת את ההרתעה" והוסיף, "זה לא מאבק אישי של תושבי יו"ש ולא של ימין ושמאל זה מאבק ערכי ומוסרי של כל אדם הגון. של מדינת ישראל ושל עם ישראל על ריבונותו ועל זכותו לשקט והחזרת מלחמה שערה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!