דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מאבדים את המו"ח / ח"כ עליזה לביא: בגלל האוצר, מסלול המורות החיילות בסכנת סגירה

לטענת לביא, המשרד הודיע כי לא יתקצב את מסלול המורות החיילות הירוקות - העוסקות בהדרכת טיולים - מהלך שמעמיד בסכנה את המערך כולו | ועדת השרים לחקיקה דנה בהצעה לעגן בחוק את פעולת המערך

מורה חיילת עם ילדים במקלט באשקלון (צילום ארכיון: יוסי זמיר  פלאש 90)
מורה חיילת עם ילדים במקלט באשקלון (צילום ארכיון: יוסי זמיר פלאש 90)
דוד טברסקי

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), טענה שלשום (מוצ"ש) כי משרד האוצר מסרב להמשיך לתקצב את מערך המורות החיילות הירוקות – העוסקות בהדרכת טיולים, בבתי ספר שדה ועוד – מהלך שמעמיד את המסלול כולו בסכנת סגירה. "משרד האוצר מבצע מחטף במפתיע, ללא דיון וללא הודעה מוקדמת ומודיע על התנגדותו להמשך מסלול מורות חיילות" מסרה חברת הכנסת.

הרקע להודעתה של לביא הוא הצעת חוק שתעלה בוועדת השרים לחקיקה אתמול אותה הגישה בשיתוף עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) שמטרתה לעגן בחוק את מערך שירות המורות החיילות בכלל, ומערך השירות בארגונים הירוקים בפרט. המסלול הירוק שולח, כאמור, את החיילות לשרת בבתי ספר שדה של החברה להגנת הטבע ולהדריך קבוצות ותלמידי בי"ס בטיולים. "מוצע לעגן בחוק את השירות המוכר בתפקידי החינוך ההוראה וההדרכה, ובכלל זה בתחום ידיעת הארץ, כך שהדבר לא יהיה תלוי עוד בהחלטות שרירותיות וביורוקרטיות ומאבקים תקציביים" מסרה לביא

בחודש מרץ 2017 אישרה ועדת החוץ והביטחון, אחרי מאבק של ח"כ לביא וסמוטריץ', את התיקון לצו שירות הביטחון, שקבע שורה של גופים אשר ישובו או יתווספו לרשימת הגופים ששירות בהם יוכר כשירות ביטחון. בין הגופים: קק"ל, החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה כפר עציון, מדרשת שדה בוקר ועוד. מאז מאושר הצו מחדש מדי שנה.

"כעת, רגע לפני אישור צו שירות הביטחון, כמקובל מידי שנה בשנה לשירות החיילות, שעתיד להבטיח את המשך שירות המורות החיילות במסלולים הירוקים, משרד האוצר הביע התנגדות לאישור הצו ולמסלול בכללותו, ללא כל התדיינות מקדימה וללא הודעה לגופים המעורבים", אמרה לביא. לדבריה, משמעות התזמון היא קריטית שכן אם ובמידה ולא יאושר הצו, ועמו התקציב, עד סוף השנה – לא התקיים גיוס למחזור 2019 של מורות חיילות ירוקות.

"אני תמהה על המחטף שקורא דווקא במשמרת של השר משה כחלון וקוראת לשר האוצר להתערב ולמנוע את הרס מסלול המורות חיילות" אמרה לביא, "'עם בונה צבא בונה עם' אינה רק ססמה, היא עבודה יומיומית שלמורות החיילות יש תרומה רבה גם בעליית במספר המתגייסים ובנכונותם לשרת שירות משמעותי"

"משרדי החינוך והביטחון, שהם שני המשרדים הרלוונטיים, החליטו שהם רוצים להמשיך את המסלול הירוק של המורות החיילות שמחנך לחיבור לארץ דרך הרגליים" מסר סמוטריץ', "לא יתכן שמשרד האוצר ישתמש בשיבר התקציבי שלו כדי לכפות על המשרדים הרלוונטיים אג'נדה משלו. המסלול החשוב הזה צריך להימשך, או בהסכמות או בחוק".

"חינוך לאהבת הארץ הוא חלק בלתי נפרד מהוויה הישראלית, ולמורות חיילות ישנה תרומה משמעותית בחיבור הדור הצעיר לארצנו" מסרה איריס האן, מנכ"לית החברה להגנת הטבע "אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון, להמשיך את המפעל החיוני והערכי הזה".

לאחר הדיון וההחלטה שתתקבל בממשלה בצה"ל יבינו את המשמעות מבחינתו לגבי מסלול המורות חיילות.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "הצו לא עוסק בהפסקת תקצוב מערכים אלא בבחינת יעדי ההצבה של חיילי חובה, הוא הועבר לאחרונה למשרדי הממשלה הרלוונטיים ונמצא כעת בבדיקה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!