דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

מאבקי כח ברכבת ישראל / דירקטוריון הרכבת החליט: שחר איילון יזומן לשימוע לפני פיטורין

לפי הודעת רכבת ישראל לבורסה: "החברה מדווחת כי ביום 20 בדצמבר 2018, החליט דירקטוריון החברה על הזמנת מנכ"ל החברה לשימוע טרם קבלת החלטה בנושא המשך כהונתו" | השר כ"ץ הכחיש כי הוא עומד מאחורי הפיטורין

יו"ר דירקטוריון הרכבת דן הראל ומנכ"ל הרכבת שחר אילון (צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר דירקטוריון הרכבת דן הראל ומנכ"ל הרכבת שחר אילון (צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל הרכבת שחר איילון, שהשבוע הוחלט לפטרו, נלחם על תפקידו. איילון שלח הבוקר (חמישי) מכתב באמצעות עורכי דינו לחברי דירקטוריון במטרה למנוע את המהלך, בטענה כי פיטוריו פסולים. במכתב טוען איילון כי נאסר עליו להיפגש עמם ולהציג את גרסת לגבי רכישת קרונות הרכבת לפי קבלת אישור לרכישתם ממשרד האוצר. על פי הפרסום הבוקר (חמישי) בכלכליסט מנכ"ל הרכבת שילם עליהם מהתקציב השוטף.

לפי הודעת רכבת ישראל לבורסה: "החברה מדווחת כי ביום 20 בדצמבר 2018, החליט דירקטוריון החברה על הזמנת מנכ"ל החברה לשימוע טרם קבלת החלטה בנושא המשך כהונתו". שר התחבורה ישראל כ"ץ הכחיש בראיון ל-ynet כי הוא עומד מאחורי הכוונה לפטר את איילון וכי מדובר ביוזמה של יו"ר הדירקטוריון דן הראל. תגובתו של שחר איילון עדיין לא התקבלה.

רכבת ההפתעות

הבעיות ברכבת ממשיכות להרעיד את כיסאות בכיריה. בתחילת השבוע פורסם כי מנכ"ל הרכבת, שחר איילון, בדרך להדחה. לאחר מכן מסרה הרכבת כי גורלו של איילון יוכרע רק בעוד שבועיים. אך הבוקר (חמישי) איילון קרא ידיעות לפיו ישיבת הדירקטוריון הוקדמה ותתקיים ביום. בתגובה לכך, שלחו עורכי דינו, אלירם בקל ועודד גזית, מכתב דחוף לחברי הדירקטוריון. במכתב מפרטים עורכי הדין טענות לגבי הצרת צעדיו בידי יו"ר הדירקטוריון דן הראל, בהם איסור להתראיין לתקשורת, בעוד גרסתו של הראל מודלפת לתקשורת. כמו כן הלין איילון כי חל עליו איסור להיפגש עם חברי הדירקטוריון טרם הישיבה בה אמור הדירקטוריון לאשר את הדחתו.

"הנכם מתבקשים, אפוא, שלא לקיים כל דיון, ובוודאי שלא לקבל כל החלטה, בעניין הפסקת כהונתו של מר איילון, טרם שיינקטו הצעדים המתחייבים בנסיבות העניין, ככל שאלה יינקטו כלל. כאמור לעיל, על אף שמר הראל מתיימר להציג את הליך ההדחה כעובדה מוגמרת, הרי שזה לא החל כלל".

מנגד, הפרסום בכלכליסט הבוקר חושף פרשה חמורה מפרוטוקול ישיבה קריטית אצל מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר במאי האחרון. בישיבה התנצל איילון על חריגה חמורה מסמכות. לפי הנטען, הורה איילון להעביר מקדמה של 134 מליון שקל מתוך עסקה לרכש קרונות בהיקף של 500 מליון שקל, טרם קבלת אישור מהאוצר לביצוע העסקה. הכספים שולמו מתוך התקציב השוטף, והדבר התגלה רק לפי תאריכי החשבוניות תוך הסתרת התשלום ממשרדי הממשלה ואי דיווח מתבקש לבורסה. לפי הנטען, באוצר לא אישרו את הרכש בטענה שהוא יקר מדי, ואילו איילון החליט על דעת עצמו לבצע את הרכש טרם קבלת האישור.

כעת, איילון הוא זה שטוען שהליך הדחתו נעשה שלא כדין, ומבלי שניתנה לו הזדמנות לשטוח את גרסתו. במרץ האחרון קבע הדירקטוריון בעבור ביצועיו ציון 9 מתוך 10, ואישר לו תשלום בונוס של 67,000 ש"ח. במכתבו שואלים עורכי דינו: "היכן טעה הדירקטוריון, אז או היום?" ותובע מהרכבת לדווח לבורסה כעת בגין הרצון להדיחו, מבלי להתייחס לפרשת רכש הקרונות שלא דווחה כלל.

גם אם היה "צדק מעשי" בכך שהנזק הממשי בעיכוב רכש הקרונות גבוה מהנזק של רכש במחיר מנופח, אסור היה לאיילון לבצע את הרכש, אלא רק אם הצליח לשכנע את הממונים עליו לאשר את המהלך בכתב ומראש. מנגד, גם אם כשל בתפקידו, איילון הוא עובד ציבור ותיק, ועל פניו הינו זכאי להליך שימוע לפני פיטורים ככל עובד אחר בכל מקום עבודה.

מרכבת ישראל לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!