דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עכשיו הזמן להתעורר!

יש לי כל-כך הרבה דברים לומר לכם בנקודת הזמן הזו שאני לא יודעת במה לפתוח. כתבתי כל-כך הרבה בשנתיים האחרונות. חזרתי על אותם דברים בכל-כך הרבה גרסאות, רק כדי שאולי תבינו את גודל המשבר שאנו עומדים בפניו. כדי שתבינו את הרמאות והבגידה של הממשלה באזרחי המדינה.

אם חוזרים על שקר גם מיליון פעמים, הוא לא הופך לאמת! גם מתחת למיליון שקרים היא נשארת ומחכה שמספיק אנשים יראו אותה, יכירו בה ויצעקו נגד השקר. גם מחלה יכולה להתרפא, רק אחרי שהסימפטומים מספיק ברורים בשביל לזהות אותה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אתמול בכך, שהרפורמות הכלכליות שהוא העביר ב-2003 הביאו להגדלת העוני במדינה. הביאו לעוני ודלות של 2 מיליון אזרחים, לריסוק מעמד הביניים, להשלכת נכים וקשישים לרחוב.

"העניים התרגלו" הוא אמר. התרגלו או מתו. זו האמת.

אתמול הייתה גם ישיבה בוועדת הביקורת של הכנסת בראשות שלי יחימוביץ', בה אמר יו"ר ועדת הכספים של הביטוח הלאומי, ערן יראק, שהתנהלות האוצר עם כספי הביטוח הלאומי היא הונאת פונזי. הונאת פירמידה שמקיפה ופוגעת בכל אזרחי המדינה. בדיוק כמו שאמרתי אני, בדיוק לפני שנה, במאמר "אנשים טובעים באמצע הדרך".

על המלצות הפרקליטות להגשת כתב אישום בשוחד בשלושה תיקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו אני לא צריכה לספר לכם. גם לא על ההתייקרויות שנצפו ושצפויות. לא על מצב מערכת הבריאות הציבורית ולא על תיק 5000 (שוד הגז). לא על מצב החקלאות ולא על המצב הביטחוני. נראה שאת האמת אתם כבר יודעים. השאלה היא מה אתם עושים עם הידיעה?

תתנו לפוליטיקאים להמשיך להעלות לעצמם את השכר במעל 1,000 שקל בשנה? תתנו לראש הממשלה לבנות לו מטוס פרטי בשלושת רבעי מיליון דולרים? תמשיכו לתת לבנקים לעשות תספורות של מיליארדי שקלים לטייקונים מהכסף שלכם? תמשיכו לשבת בבית ולקטר או שתקומו ותצאו לרחוב?

מחאת הנכים היא לא מחאה של נכים אלא מחאה של כל האזרחים נגד ההונאה של הממשלה.

מאבק החקלאים היא לא מחאה של חקלאים אלא מחאה של כולנו נגד העושר של המתווכים.

מחאת תושבי העוטף היא מחאה של כל האזרחים נגד מדיניות הממשלה שמפקירה את הביטחון.

מחאת הדרוזים היא לא מחאה של בני מיעוטים אלא מחאה של כל האזרחים נגד אי-השוויון.

המחאה נגד השחיתות היא לא מחאה של שמאלנים אלא מחאה של כל האזרחים נגד מדיניות מושחתת.

מחאת העובדות הסוציאליות היא מחאה על הרגל שיטתי של הרווחה במדינה.

אני יכולה להמשיך את הרשימה עוד ועוד ונראה שאין לזה סוף. אבל הסוף מתקרב. מחאת האפודים הצהובים היא מחאה של אנשים שהבינו, שבסיכומו של יום, כולנו, כל האזרחים הפשוטים, משלמים את המחיר. המחאה הזו התחילה אצל פעילים חברתיים. פעילים "כבדים", כאלו שבמהלך המחאה הספציפית שלהם נחשפו למאבקים נוספים והבינו שבכל המאבקים, ממשלת ישראל פשוט שמה ₪&@ על האזרחים.

הרעיון לעשות את הפגנת האפודים נולד בקבוצות אחרי המחאה בצרפת. כל קבוצת מוחים לבד לא הצליחה להביא את ההמונים להפגנה, אבל מחאה אחת מרוכזת וממושכת כמו זו שהייתה בצרפת, יכולה אולי להפוך את הקערה על פיה. ההפגנות הללו נוגעות לכולנו כל אחד ואחת יכול לתרום וליזום ולשנות את מציאות חיינו.

כפעילה ומארגנת הפגנות אני יכולה להבטיח לכם שלא קיבלתי מעולם מימון מאף גורם, לא משמאל ולא מימין. כל מה שצריך לעשות בשביל להרים הפגנה הוא לבחור זמן ומקום. להודיע למשטרה ולהתחיל לפרסם בכל מדיה אפשרית. להביא מים, רעשנים ומגהפון והופ יש הפגנה.

בשבת הקרובה המדינה כולה תצבע בצהוב. מחאת האפודים הישראלית מתפשטת בכל הארץ. כל אחד יכול לצאת מהבית עם אפוד צהוב, אותו נוכל למצוא בכל אוטו לפי חוק. (שנועד להיטיב עם יצרן האפודים, החבר של…) אז חפשו את ההפגנה הקרובה אליכם ובואו.

במוצ"ש הקרוב, ה22.12.18 בשעה 19 ליד שער מכון ויצמן ברחובות.

בתל אביב בשעה 19:30 ליד עזריאלי.

בחיפה בשעה 19:00 בסיטי סנטר.

בבאר שבע בשעה 18.30 בצומת קניון הנגב.

בירושלים בשעה 19.30 בבלפור 1 (ליד רח' קינג ג'ורג).

בדימונה בשעה 18:00 במתחם השופרסל.

צאו לרחובות ואל תשכחו להוריד את השאלטר כל ערב ב21:00 ל-10 דקות ולא לקנות מוצרים של אסם, תנובה ושאר החברות הגדולות!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!