דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

החינוך העל-יסודי / ועדי ההורים בפנייה לשר החינוך: פעל להפסקת העיצומים בחינוך העל-יסודי

פורום ועדי ההורים היישובים מוחה על עיצומי המורים ועל אף שמביע תמיכה בדרישותיהם - מבקר את השימוש בכלי השביתה | "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה; היפגשו, לבנו את כל חילוקי הדעות והגיעו להסכמות, בלי לפגוע בתלמידים", כתבו

שביתה בבית ספר (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
שביתה בבית ספר (צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com)
דוד טברסקי

פורום ועדי ההורים היישובים שיגר מכתב למשרד החינוך וארגון המורים ודרש משר החינוך וממנכ"ל המשרד להתערב על מנת להפסיק את עיצומי ארגון המורים בבתי הספר העל-יסודיים. כזכור, ארגון המורים פתח בעיצומים ללא הגבלת זמן ביום שלישי האחרון, וזאת לאור טענות יו"ר הארגון, רן ארז, על כך שהמדינה אינה מתייחסת ברצינות לדרישות הארגון במו"מ שמתנהל בין הצדדים בחודשים האחרונים לגבי תנאי העסקתם של המורים בחינוך העל-יסודי.

על-פי מכתב ששיגר ארז למורים ביום רביעי שעבר, המו"מ נתקע סביב מספר סוגיות מהותיות הקשורות לתנאי העבודה והשכר של המורים וביניהן: תקצוב להקמתן של סביבות עבודה ומנוחה הולמות למורים, טיפול בהפרשות הפנסיה, עודף לחץ של משימות בירוקרטיות שונות שנדרשות מהמורים, יישומו הלוקה של החוק לשילוב תלמידי החינוך המיוחד ועוד.

צר לנו שארגון המורים העל יסודיים נאלץ להפעיל את נשק השביתה או העיצומים כלפי הילדים במדינת ישראל, בגלל חוסר תקשורת עם מעסיקיו, מה גם שאנו רואים את השביתה והעיצומים, ככלי נשק, שאינו מתאים לפתרון בעיות מסוג זה, וממשיך לרמוס את מעמד המורים והמורות

העיצומים שהוצגו בהודעה כוללים קריאה לאיסור כל פעילות מכל סוג שהוא אחרי תום השיעור השמיני ובכלל זה ישיבות מורים, השתלמויות, אספות הורים; איסור על קיום מבחנים, מתן ציונים והכנת תעודות וכן איסור על עריכת מיפויים. עוד הזכירה ההודעה שהמנהלים ממשיכים לקיים את העיצומים של אי-קבלת ועדות ביקורת לבתיה"ס ואי-השתתפות בוועדות מעקב.

במכתב ששיגרו ההורים לשר החינוך, נפתלי בנט ולמנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, דרשו המורים את התערבותם לצורך הפסקת השביתה מפאת "פגיעה חמורה ובלתי הפיכה בתלמידי ישראל". ההורים ציינו במכתב שהם מוקירים את עבודת אנשי החינוך וחושבים שמגיע להם לקבל תנאי עבודה ושכר ראויים, אך עם זאת, ביקרו את הבחירה של ארגון המורים בכלי השביתה בשביל להיאבק עבור שיפור תנאי עבודתם.

"צר לנו שארגון המורים העל יסודיים נאלץ להפעיל את נשק השביתה או העיצומים כלפי הילדים במדינת ישראל, בגלל חוסר תקשורת עם מעסיקיו, מה גם שאנו רואים את השביתה והעיצומים, ככלי נשק, שאינו מתאים לפתרון בעיות מסוג זה, וממשיך לרמוס את מעמד המורים והמורות", כתבו ההורים וביקשו מכל הצדדים להתכנס לדון בסוגיות השונות בשביל שהעיצומים יופסקו. "אנו מבקשים בכל לשון של בקשה; היפגשו, לבנו את כל חילוקי הדעות והגיעו להסכמות, בלי לפגוע בתלמידים", סיכמו.

מזה מספר חודשים שארגון המורים מנהל משא ומתן מול משרד האוצר בעניינים שונים הקשורים לשיפור תנאי העבודה של המורים המאוגדים בארגון. באוקטובר האחרון ארגון המורים החליט להפעיל סכסוך עבודה שהכריז עליו בטענה כי משרד החינוך מסרב להפעיל את רפורמת עוז לתמורה בחינוך המיוחד. בתגובה לכך הורה בית הדין הארצי לעבודה למדינה לשאת ולתת עם שני ארגוני המורים (הסתדרות המורים וארגון המורים שיצאו למאבק במשותף) בנוגע ליישום רפורמות עוז לתמורה ואופק חדש בחינוך המיוחד המוכר שאינו רשמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!