דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נס טכנולוגיות

אירוניה בהיי-טק / במקביל לסכסוך העבודה המתמשך: נס טכנולוגיות זכתה בפרס על "חווית העובד"

הפרס ניתן לחברה בכנס מצוינות לניהול משאבי אנוש בישראל, על רקע הפרסום כי בית החולים הדסה יסיים את ההתקשרות עם החברה על רקע סכסוך העבודה | ועד העובדים: "אלו הן חוויות עובדי משאבי האנוש של נס. מלבדם יש כ-3,000 עובדים עם חוויות טראומטיות"

עובדי נס טכנולוגיות בביה"ח הדסה מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה, 17 לדצמבר 2018 (באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי נס טכנולוגיות בביה"ח הדסה מפגינים מול ביתו של מנכ"ל החברה, 17 לדצמבר 2018 (באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במקביל לפרסום על כך שבית החולים הדסה יסיים את ההתקשרות עם נס טכנולוגיות על רקע סכסוך העבודה הממושך, זכתה החברה במקום הראשון בקטגוריית 'חווית העובד' בכנס מצוינות לניהול משאבי אנוש בישראל. מוועד העובדים נמסר כי "אלו הן חוויות עובדי משאבי האנוש של נס. מלבדם יש כ-3,000 עובדים עם חוויות טראומטיות". כאמור, לאחרונה הודיע בית החולים הדסה כי בכוונתו לסיים את ההתקשרות עם נס על רקע השביתה הממושכת של עובדי המחשוב בבית החולים, כך על פי פרסום בגלובס.

"ארבע שנים מתנהל מו"מ קיבוצי להסדרת תנאי העסקה של עובדי נס וההנהלה גוררת רגליים, מה שמראה שלא באמת אכפת לה מהעובדים", מסר ועד העובדים בהתייחס לפרס בו זכתה החברה. "מה שמעניין את ההנהלה זה רק לעשות כסף על חשבון העובדים". הבוקר הפגינו פעם נוספת מול בית החולים הדסה, כחלק משרשרת פעולות מחאה שהם מקיימים בתקופה האחרונה בכניסה למוסד הרפואי ומול ביתו של מנכ"ל נס שחר אפעל, ברמת אפעל. העובדים מוחים על הפגיעה בתנאי עבודתם של עובדי המחשוב שעברו מהעסקה ישירה להעסקה קבלנית באמצעות חברת נס.

בעמותה לניהול משאבי אנוש מסרו ל'דבר ראשון', כי הפרס ניתן לחברת נס על תהליכי תקשורת פנים ארגונית ייחודיים שהחברה מיסדה על מנת לתת מענה לפיזור הנרחב של עובדיה. לדבריהם במסגרת התחרות הגישו צוותי משאבי אנוש של ארגונים שונים מכל המגזרים פרוייקטים לשיפוט, אשר הוערכו על בסיס הרמה המקצועית שלהם בלבד. "השיפוט הנו על בסיס העבודות המוגשות ואינו כולל בדיקה בקרב עובדי החברה או היבטים אחרים של הארגון וסביבתו".

לשאלתנו האם חבר השופטים היה מודע לסכסוך העבודה הממושך בחברה ולעובדה שהוגשה נגדה תביעה על פגיעה בהתארגנות עובדים השיבו: "איננו יודעים מי מהשופטים היה מודע לתהליכים המוזכרים, הנושא לא הוזכר במסגרת השיפוט. קבוצת השופטים מורכבת תמיד מאנשים שאין להם כל נגיעה לארגון מגיש העבודה. ככלל השיפוט אינו עוסק בארגון אשר מגיש את העבודה, או בתהליכים אחרים המתקיימים או שאינם מתקיימים בו אלא נבחנת הרמה המקצועית במשאבי אנוש של הפרויקט המוגש". עוד ציינו כי תהליך השיפוט הסתיים כבר באוקטובר ועל כן ממילא להתרחשויות בהדסה לא יכולה היתה להיות השפעה עליו.

על פי פרסום גלובס, הודיע לאחרונה בית החולים הדסה לחברת נס, כי ההיקשרות עימם צפויה להסתיים בעוד חודשיים על רקע השביתה הממושכת של עובדי החברה באתר. יש לציין כי גם עובדי בית החולים עצמו הכריזו על סכסוך עבודה, כשיו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות תבע את השבת העובדים להעסקה ישירה בבית החולים. סכסוך עבודה נוסף ישנו באתר עיריית ירושלים על רקע התנאים הפיזיים בהם הם מועסקים, בקומת מרתף צפופה בלא חלונות.

עובדי נס טכנולוגיות התאגדו בהסתדרות לפני למעלה משנתיים וחצי, ומאז מתנהל מו"מ מול הנהלת החברה לחתימת הסכם קיבוצי ראשוני שישפר ויסדיר את תנאי העסקתם. אולם, לאחר תקופה ארוכה בה הרגישו בוועד כי ההנהלה אינה מביאה להתקדמות המו"מ למרות הנכונות מצדם, הודיעו למנכ"ל החברה, כי אם לא יתקדם המו"מ באופן שיביא לחתימת ההסכם, יחלו בנקיטת הצעדים הארגוניים.

חברת נס הינה חברה בבעלות חילן טק, ומנוהלת על ידי המנכ"ל והבעלים שחר אפעל. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתל-אביב, ומועסקים בה למעלה מ-2,000 עובדים, חלקם במשרדי החברה, ואחרים מוצבים באתרי הלקוחות ברחבי הארץ. בין לקוחות החברה אשר עשויים להיות מושפעים מן הצעדים הארגוניים: הכנסת, משרדי המשפטים והביטחון, צה"ל והמשטרה, התעשייה האווירית, דואר ישראל, מכון וייצמן, לאומי קארד, חמשת הבנקים הגדולים, ביטוח ישיר, הפניקס, כיל, נתיבי ישראל, אפריקה ישראל, צים, קבוצת קידום, קופות החולים כללית ומכבי ועיריית תל-אביב.

מחברת נס טכנולוגיות לא התקבלה תגובה לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!