דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית היל"ה

מורי קבלן / לאחר שביתה של יום: מורי היל"ה והחברה למתנ"סים יכנסו למשא ומתן

עובדי התכנית המועסקים כמורי קבלן לילדים שנשרו ממערכת החינוך, טוענים שהחברה למתנ"סים המעסיקה נמנעת לאמץ במלואו את ההסכם הקיבוצי שנחתם עם זכיין קודם | בהוראות בית הדין לעבודה בתל אביב יכנס הצדדים למו"מ

הפגנת מורי תוכנית היל״ה מול משרדי הממשלה בתל-אביב (צילום באדיבות ׳כח לעובדים׳)
הפגנת מורי תוכנית היל״ה מול משרדי הממשלה בתל-אביב (צילום באדיבות ׳כח לעובדים׳)
דוד טברסקי

לאחר ששבתו אתמול (שלישי), עובדי תוכנית היל"ה יחזרו מחר לעבודה, כשבמקביל יפתח משא ומתן עם החברה למתנ"סים בנוגע לאימוץ ההסכם הקיבוצי שנחתם לפני שנה.  ועד מורי התוכנית, המאוגדים בכח לעובדים, הכריזו על סכסוך עבודה לפני שבועיים ושבתו הבוקר במחאה על סירוב החברה למתנ"סים להכיר בדרישות תנאי העסקתם. בעקבות פניית החברה למתנס"ים לבית הדין לעבודה בתל אביב, קבע השופט אורן שגב, כי מעתה ייכנסו הצדדים למו"מ אינטנסיבי בחסות בית הדין.

בתכנית היל"ה פועלים כ-1200 מורות ומורים המלמדים 8,000 תלמידים ברחבי הארץ. הם פתחו בשביתה במחאה על סירובה של החברה למתנסים ליישום חלק מהסעיפים בהסכם הקיבוצי עליו מתנהל המו"מ בין הועד לחברה בחודשים האחרונים  החברה למתנ"סים הפכה לזכיינית המעפילה את התוכנית לאחר שהחליפה את חברת 'עתיד' שהייתה הזכיינית בחמשת השנים האחרונות ומולה נחתם הסכם קיבוצי לפני שנה  שהסדיר ושיפר את תנאי העסקתם של המורים. בגלל אופן תנאי ההעסקה הקבלנית של המורים, שאינם מועסקים ע"י משרד החינוך ישירות, בסופה של כל שנה נתקלים המורים בפגיעה בזכויות העסקה שלהם בעת העסקתם מחדש. בשנים האחרונות מתלוננים  מורי התוכנית כי כל שנה מחדש מרחף איום על ביטחונם להתפרנס, וכי תנאי עבודתם  נחותים אל מול מורים המועסקים ישירות ע"י המשרד, למרות שעבודתם לא פחות אינטנסיבית ודורשת.

ע"פ כח לעובדים, ההסכם שנחתם לפני כלל לראשונה מנגנון ביטחון תעסוקתי למורי קבלן, קרן השתלמות, הכרה בוותק ועוד, אך הנהלת החברה למתנס"ים מסרבת לאמץ את ההסכם הקיבוצי בתכנית ואינה ממלאת חלק מתנאי המכרז עליו הסכימו שני הצדדים בעת החלפים הזכיינים.

"ההסכם הקיבוצי כולל מרכיבים שנתפשים כמובנים מאליהם לכל מורה ובראשם- ביטחון תעסוקתי" נמסר מוועד המורים, "הידיעה כי יש למורה תעסוקה לאחר החופש הגדול. נאבקנו והשגנו זאת גם למורי הי"לה. מצער לגלות כי החברה למתנ"סים מסרבת לקבל מרכיב בסיסי כל כך כמו מנגנון הביטחון התעסוקתי שבהסכם".

תוכנית היל"ה היא תוכנית ייעודית של משרד החינוך להענקת השכלה לנוער נושר. מראשיתה בשנת 1992 הופעלה התוכנית על ידי זכיין. בתוכנית לומדים כ-8000 בני נוער במסגרות קטנות של כשישה תלמידים בקבוצה. התכנית פועלת כיום במגזרי האוכלוסייה השונים, בכללם נוער ותיק, נוער עולה בדגש על יוצאי חבר המדינות ויוצאי אתיופיה, נוער מהמגזר הערבי, הדרוזי והבדואי, ונוער מהמגזר החרדי. בינואר 2013 חתם וועד המורים על הסכם קיבוצי ראשון במסגרתו קיבלו העובדים תוספת של 30% לשכרם, ומרבית המורות הועברו להעסקה במשרה על פי היקף שעות העבודה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!