דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

לא מחכים לנס / בית הדין לעבודה בי-ם התיר לעובדי הדסה לשבות בדרישה לקליטת עובדי נס

עובדי המנהל והמשק של בית החולים הדסה, יוכלו לשבות בסולידריות עם חבריהם המועסקים ע"י נס טכנולוגיות | בית הדין דחה את טענת בית החולים כי מדובת בשביתה "פראית", אך אסר חסימת הגישה למשרדי בית החולים

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע כי עובדי המינהל והמשק של בית החולים הדסה, יוכלו לשבות בדרישה לקליטת עובדי המחשוב להעסקה ישירה. בית הדין דחה את טענת בית החולים, כי הצעדים הארגוניים שנקטו ביום חמישי האחרון היו בגדר 'שביתה פראית'. על פי הודעת נציגי ההסתדרות והוועד לבית החולים, העיצומים אמורים להתחדש הבוקר (ראשון).

"יש כמובן הגיון בכך ששביתה של 3,000 עובדי הדסה שאינם רופאים ואחיות, וכן שביתה של עובדים המועסקים בהדסה במתן שירותי מחשוב… (באמצעות חברת נס או גורמים אחרים, נ.כ.) עשויות לגרום לנזק כבד להדסה ולמטופליה", כתב השופט דניאל גולדברג בהחלטתו. "עם זאת, ככל שבית הדין לא יסבור שקיימת מניעה משפטית עקרונית להגבלת חירות השביתה במקרה זה, יהיה צורך לבחון את הצעדים שיינקטו בפריזמה של מידתיות וסבירות" הבהיר, וציין כי לשם כך יידרש לבחון פירוט של התוצאות הקונקרטיות הנטענות לצעדים ארגוניים שונים שינקטו במסגרת שביתה שכזו, והשלכותיהן. לעת עתה, אסר בית הדין רק על חסימת הגישה למשרדים ולמבנים בבית החולים, לאחר שביום חמישי חסמו עובדי המינהל את הגישה לאגף מערכות המידע.

אסיפת עובדים בנס טכנולוגיות לקראת העיצומים בביה"ח הדסה (דוברות ההסתדרות)
אסיפת עובדים בנס טכנולוגיות לקראת העיצומים בביה"ח הדסה (דוברות ההסתדרות)

ההסתדרות יוצגה בדיון על ידי עו"ד ארנה נבון-כהן, ועד עובדי המינהל והמשק בבית החולים יוצגו על ידי עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה. בית החולים הדסה יוצג על ידי עורכי הדין שושנה גביש ודניאל עובדיה וחברת נס על ידי עו"ד אפרת דויטש.

סכסוך העבודה הכללי בבית החולים, הוכרז על ידי ההסתדרות במרחב ירושלים כבר לפני כחודש במקביל לצעדים הארגוניים שנקטו עובדי המחשוב המועסקים בהעסקה קבלנית באמצעות חברת נס. יו"ר מרחב ירושלים דני בונפיל הבהיר אז למנהלי בית החולים כי הם דורשים את קליטת עובדי המחשוב להעסקה ישירה.

בינתיים הגיבה הדסה בכך שהודיע כי בכוונתה לסיים את התקשרותה עם חברת נס בתוך כחודשיים. העובדים לפיכך, זומנו בשבוע שעבר לשימוע לפני פיטורין. כנגד חברת נס ובית החולים הדסה הוגשה גם עתירה לבית הדין לעבודה בטענה לפגיעה בחופש ההתארגנות והשביתה של עובדים אלו.

בתחילת דצמבר קבע בית הדין לעבודה  כי בית החולים הדסה פגע בזכות השביתה של עובדי חברת נס טכנולוגיות המועסקים בו, באמצעות החלפתם בעובדי חברות אחרות, במהלך הצעדים הארגוניים שנקטו. "מדובר במיקור חוץ… אכן שיטת המשפט מכירה מבנה העסקה מעין זה בו הנהנה (הלקוח של חברת נס) אינו המעביד הישיר של העובדים", כתב אז השופט אייל אברהמי. "יחד עם זאת אין לומר שלעובדים שעובדים במבנה מורכב זה, באמצעות חברת נס, אין זכויות של עובדים. לעובדי חברת נס זכויות עובדים הן במישור האינדיבידואלי והן במישור הקולקטיבי קיבוצי. שאם לא נאמר כן, נאיין את זכות השביתה בפרט ואת הזכויות הקיבוציות כמו גם הזכויות האינדיווידואליות… טענות הדסה לפיה היא רשאית לעשות ככל שהיא חפצה הואיל והעובדים אינם עובדיה, אינן מקובלות עלינו".

תגובת הדסה טרם התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!