דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

רצח על רקע מגדרי / הוגש כתב אישום ברצח כנגד בן זוגה של אימאן אחמד (26) מעכו

בכתב האישום מצוין כי החשוד, מוחמד לבאבידי, הביא במחשבה תחילה סכין קצבים ממקום עבודתו, בו השתמש על מנת לרצוח את הצעירה | לאחר הרצח הוא נקט במספר צעדים על מנת להסתיר את מעשיו ולשבש ראיות

זירת רצח אימאן אחמד בעכו, 11 לדצמבר 2018 (דוברות המשטרה)
זירת רצח אימאן אחמד בעכו, 11 לדצמבר 2018 (דוברות המשטרה)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

כתב אישום הוגש היום (שני) כנגד מוחמד לבאבידי בגין רצח מי שהיתה זוגתו, אימאן אחמד בת ה-26 מעכו. לבאבידי מואשם ברצח בכוונה תחילה ובשיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, לאחר שרצח את אחמד, זייף לבאבידי הודעות טקסט ששלחה לו, וניסה לשכנע את בני משפחתה שנרצחה על ידי פורצים.

מוחמד לבאבידי, החשוד ברצח אימאן אחמד, מובא לבית המשפט השלום בעכו. 12 בדצמבר 2018 (צילום: מאיר ועקנין/פלאש90)
מוחמד לבאבידי, החשוד ברצח אימאן אחמד, מובא לבית המשפט השלום בעכו. 12 בדצמבר 2018 (צילום: מאיר ועקנין/פלאש90)

כתב האישום הוגש היום לבית המשפט המחוזי בחיפה, שהורה על קיום המשפט נגד לבאבידי בדלתיים סגורות. מסיבה זו, חלקים בכתב האישום, המתייחסים לאופי הקשר בין בני הזוג טרם הרצח ולמניע לרצח, נאסרו בפרסום. עם זאת, לדברי הפרקליטות, החלטתו של לבאבידי לרצח נבעה "על רקע מערכת יחסים מתוחה בין בני הזוג".

כתב האישום מתאר כיצד לפני הרצח, לקח לבאבידי אל ביתו סכין מהקצבייה בה עבד. עם הסכין, ניגש לבאבידי אל אחמד, בזמן ששהתה בחדר השינה של הזוג. לבאבידי דקר את אחמד באמצעות הסכין במספר מקומות בגופה, זאת כאשר אימאן מנסה להתגונן מפניו. לבסוף, נגרם מותה של אחמד על ידי חתך עמוק בצווארה.

לאחר שרצח את אחמד, ביצע לבאבידי פעולות רבות במטרה להרחיק את עצמו מהזירה וממעשה הרצח ולהסתיר את מעורבותו במותה, ואף יצר מצג שווא לפיו היא עודנה בחיים.

כך, מיד לאחר הרצח, הכניס לבאבידי את המכנסיים והגרביים שלבש בזמן הרצח, את הסכין בה השתמש לרצח, וחפצים אישיים נוספים, לתוך שקית אשפה. את השקית השליך לפח אשפה הנמצא בקרבת מקום.

לבאבידי לקח עימו את מכשיר הנייד של אימאן, ועזב את הדירה. בהמשך, שלח הודעת טקסט מהטלפון הנייד של אימאן לאימה, בה הוא מתחזה לאימאן ומזמין את אמה להגיע לבית המנוחה.

לבאבידי זייף גם התכתבות בינו ובין אימאן, כאשר שלח הודעת טקסט מהנייד של אימאן לטלפון הנייד שלו, ובה כתב "אל תאחר אהובי". לאחר מכן אף שלח הודעת תגובה מהנייד שלו, הכוללת, בין היתר, אימוג'י לב. זמן קצר לאחר מכן, השליך לבאבידי את הנייד של אימאן לתעלת ניקוז הנמצאת בקרבת הקצבייה בה עבד.

בהמשך, נסע לבאבידי עם חברו למספר חנויות, בהן רכש דברים שהציג ככאלה שאימאן ביקשה ממנו לרכוש. במהלך הנסיעה שוחח לבאבידי עם אחותה של אחמד, שדאגה לאחמד משום שלא הייתה זמינה. הנאשם הבטיח לאחותה של אחמד לבדוק מה מצבה כשישוב לעכו, וזייף שיחה נוספת לטלפון של אחמד.

לאחר הקניות, כאשר הגיעו לבאבידי וחברו אל ביתם של הזוג, הפציר לבאבידי בחברו לעלות לדירה לשתות תה, כשהוא יודע כי גופתה של אחמד מוטלת שם. השניים נכנסו לדירה, שם נמצאה גופתה של אחמד מוטלת בחדר השינה כשהיא מתבוססת בדמה. חברו של לבאבידי הזעיק את המשטרה ואת כוחות ההצלה, ואילו לבאבידי הזעיק את בני משפחתו ובני משפחתה של אחמד, וטען בפניהם כי הבית נפרץ וכך רצחו את אחמד, במטרה להרחיק עצמו ממעשה הרצח.

על פי כתב האישום, במעשים אלה לבאבידי "גרם למות המנוחה בכוונה תחילה, לאחר שהחליט להמיתה, והמיתה בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו ואת הכלי להמיתה. בנוסף, לאחר האירוע עשה הנאשם מספר פעולות בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי או להביא לידי עיוות דין".

עו"ד ראניה סרוג'י המייצגת את לבאבידי מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה לכתב האישום כי "הנאשם מביע צער על הטרגדיה, מדובר בזוגתו איתה ניהל מערכת יחסים עם הרבה אהבה, וזאת אף כפי שהעידו בני משפחת המנוחה עם היוודע הטרגדיה. ביחס לכתב האישום – אני מנועה מלהתייחס לחלקים ממנו לאור צו איסור הפרסום, אך לטעמי מדובר בעובדות רלוונטיות שבבואו של היום יציגו את המצב באור שונה, ואין לי ספק כי יכריעו את תוצאות המשפט".

כזכור, אימאן אחמד בת ה-26, נמצאה ללא רוח חיים בביתה בעכו לפני כחודש, כשעל גופה פצעי דקירה. גורמי הרפואה שהגיעו למקום הגדירו את מצבה תחילה כאנוש, וניסו להחיות אותה, אך נאלצו לקבוע את מותה. תחילה, הכחיש לבאבידי את מעורבותו ברצח, ואף סיפק לחוקרים אליבי שהתבסס על היותו במקום אחר בעת הרצח. רק בהמשך החקירה, הודה כי רצח את בת זוגו, כאשר הרקע והמניע נותרו תחת צו אסור פרסום.

פעילות פמיניסטיות מפגינות מול הכנסת, 27 בנובמבר 2018 (יובל עופר, שדולת הנשים)
פעילות פמיניסטיות מפגינות מול הכנסת, 27 בנובמבר 2018 (יובל עופר, שדולת הנשים)

רציחתה של אימאן התרחשה בסמוך לגל מחאה ארצי כנגד רצח נשים ואלימות נגד נשים, והציתה מחדש את קיומן של מספר מחאות והשבתות בבתי ספר שונים. מיד לאחר הרצח, הודיע ארגון המורים העל יסודיים כי ישבית את הלימודים ל-25 דקות, כאות מחאה על אוזלת היד של הממשלה במיגור תופעת רצח נשים. הסתדרות המורים הודיעה כי תעביר מערכי חינוך לכיתות א'-ד' ולכיתות ה'-ט' בנושא.

שנת 2018 הסתיימה עם מספר שיא של 26 מקרים בהן נשים נרצחו כשהמניע הוא חשד לרצח על רקע מגדרי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!