דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפרשה המשפטית

הפרשה המשפטית / שקד וחיות: "יש לקוות שהחקירה תושלם בהקדם, על מנת לשמור על אמון הציבור ברשות השופטת"

נשיאת ביהמ"ש העליון ושרת המשפטים פרסמו הצהרה משותפת בה התייחסו לפרשה הנחקרת בלהב 433 ועוסקת בפגיעה בטוהר המידות בהליכי מינוי שופטים | יו"ר האופוזיציה יחימוביץ': "הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שקד"

השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים איילת שקד (צילום: דוברות שרת המשפטים)
השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון ושרת המשפטים איילת שקד (צילום: דוברות שרת המשפטים)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ושרת המשפטים איילת שקד התייחסו לראשונה ל'פרשה המשפטית', בה חוקרת המשטרה חשדות לפגיעה בטוהר המידות בהליכי מינוי שופטים. שקד וחיות הביעו אמון במערכת אכיפת החוק והביעו תקווה "כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה". באופוזיציה מתחו ביקורת חריפה על התנהלותה של השרה שקד בוועדה למינוי שופטים, וקראו לחשודים בה להשעות עצמם מכל פעילות משפטית.

שקד, שהגיעה הבוקר לנאום ב'ועידת ישראל לנשים ועסקים', נשאלה על הפרשה ואמרה כי "אני לא מוזמנת עדיין לעדות. זה יום סוער עבורי כשרת משפטים וכאישה. בעקבות הפרסום ראינו לנכון הנשיאה חיות ואני לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תגיע לחקר האמת. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות ושופטים, רשמות ורשמים, שעושים את מלאכתם ביושר ובמציאות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה. אם נפל פגם בטוהר המידות – על הרשויות לחקור".

"בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים", נאמר בהודעה המשותפת שפירסמו שקד וחיות, "היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם."

הוועדה למינוי שופטים 2018 (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).
הוועדה למינוי שופטים 2018 (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).

"בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, שלושה שופטים של בית המשפט העליון ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין. ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה."

יושבת ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ' האשימה את שרת המשפטים שקד ב"הנהגה הרסנית" של הוועדה למינוי שופטים, וקראה לחברי הוועדה לחשוף את ההתנהלות בה. "הוועדה למינוי שופטים פעלה תחת טרור והשחתה, בהנהגתה ההרסנית של שרת המשפטים שקד", אמרה יחימוביץ' "הסביבה המסואבת, והבריתות המקולקלות שיצרה, הן הקרקע לפרשה המחרידה הנחשפת היום. השופטים החברים בוועדה, נאנסו לפעול באווירה מזוהמת ומאיימת, ופעלו בזהירות ובאחריות מול השרה וחבר מרעיה, אך כעת אין ברירה, ועליהם להשמיע אזעקת אמת רמה ולהציל את מערכת המשפט מפגיעה חמורה, שכן עננה כבדה תרחף למרבה הצער על כל מאות השופטים, גם מעל הראויים שבהם, שמונו בכהונתה של שקד."

חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד), לשעבר יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, קראה לחשודים המעורבים בפרשה להשעות עצמם לאלתר מכל פעילות משפטית. "מערכת המשפט היא האורים והתומים של המערכת הציבורית בישראל, שמה הטוב הוא בעצם יסוד לקיומה וכל פגיעה בו, עלולה להכתים את המערכת כולה. על אף צו איסור הפרסום שיוסר בקרוב, אנחנו מודעים לגודלה ועומקה של הפרשה שחוצה את ליבה של מערכת הצדק בישראל. במצב שכזה, על החשודים המעורבים להשעות עצמם מכל פעילות משפטית. היכל הצדק חייב להישאר נקי מכל חשדות וכל מי שעננה וכתם מרחפים מעל לראשו, מוטב וחובה שידיר עצמו ממנה"

סגנית יו"ר הכנסת ח"כ רויטל סוויד (העבודה) אמרה כי "אם רק חלק מהשמועות יתבררו כנכונות, מדובר כנראה בפרשיה החמורה ביותר בתולדות מערכת המשפט הישראלית.
אסור שידבק גרם של שחיתות במערכת המשפט, ולכן צריך להפוך כל אבן בחקירת החשד לעבירות על טוהר המידות במינוי שופטים. גם הבוקר יותר מתמיד אני עומדת לצד מערכת המשפט ומתנגדת להתקפות הפרועות והאגרסיביות של נתניהו ושקד וצבא המסיתים על מערכת המשפט שכל מטרתן היא לפרק את המערכת ולהחליש אותה מתוך שיקולי הישרדות פוליטית וקידום אג’נדות מסוכנות. אין דמוקרטיה בלי מערכת משפט חזקה ואין מדינת חוק בלי מערכת משפט עצמאית אסור להתבלבל. זה לא עומד בשום סתירה לצורך לחקור את החשדות עד תום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!