דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמת האזרחים בסוריה

ילדים של אף אחד / לפחות 15 ילדים סורים שנעקרו מבתיהם מתו מקור בימים האחרונים

ארגוני זכויות אדם מדווחים כי תנאי מזג האוויר הקשים וקושי לספק ציוד הומניטרי למחנות העקורים מחריפים את המצוקה | במלחמת האזרחים בסוריה נהרגו רבבות ילדים ו-2.5 מיליון נעקרו מבתיהם

ילדה במחנה העקורים אשארי בסוריה (צילום ארכיון: Muhmmad Al-Najjar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
ילדה במחנה העקורים אשארי בסוריה (צילום ארכיון: Muhmmad Al-Najjar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
אוריאל לוי

לפחות 15 ילדים שנעקרו מבתיהם בסוריה מתו מקור בימים האחרונים. סוכנות הילדים של האו"ם (יוניצ"ף) דווחה אתמול (שלישי) כי שמונה ילדים מתו בגלל הקור העז במחנה הפליטים רוקבן שבדרום מזרח סוריה. שבעה ילדים נוספים מתו לאחר שברחו מהעיר חאג'ין שנכבשה מידי דאע"ש רק לאחרונה.

"הטמפרטורות המקפיאות ותנאי המחייה הקשים ברוקבן מסכנים את חייהם של הילדים", אמר חירט קפלרה, ראש יוניצ"ף במזרח סוריה. "בחודש אחד בלבד, לפחות שמונה ילדים קטנים – רובם תינוקות בני פחות מארבעה חודשים – מתו", אחד התינוקות מת שעה לאחר שנולד. מחנה רוקבן נמצא באזור מדברי ומבודד בגבול ירדן. במחנה שוהים 45 אלף פליטים ביניהם לפחות 80% נשים וילדים. קפלרה אמר שהקור העז באזור מגביר משמעותית את שיעור התמותה של הפעוטות.

ילדים ליד חורבות בעיר רקה שבסוריה (צילום: AP Photo/Hussein Malla).
ילדים ליד חורבות בעיר רקה שבסוריה (צילום: AP Photo/Hussein Malla).

האו"ם מפציר בצדדים הלוחמים בסוריה, ובעיקר במשטרו של בשאר אסד, לשפר את הגישה לאזורים מוכי המלחמה כדי שיוכל להעביר סיוע הומניטרי. הגישה אל מחנה רוקבן מסובכת במיוחד בשל מיקומו הרגיש ליד גבול ירדן והסמיכות של הכוחות האמריקניים השומרים על מעבר הגבול אל-טאנף. אתמול קראה 'תכנית המזון העולמית של האו"ם' לאפשר לשיירת אספקה לגשת למחנה העקורים במהירות האפשרית. בנובמבר הגיעה אספקת חירום ראשונה למחנה לאחר עשרה חודשים בהם היה המנותק. תושביו של המחנה מסרבים לשוב לאזורים שבשליטת אסד, ודורשים לעבור לצפון המדינה, למובלעת באידליב שבשליטת המורדים הג'יהאדיסטים. עזיבת ארה"ב את סוריה עלולה להעמיד אותם בסכנה גדולה עוד יותר.

גל הקור הנוכחי פוגע גם בסורים הנמלטים מכיסיו האחרונים של דאע"ש במזרח סוריה. סמוך לשפת נהר הפרת בגבול עיראק מתנהלים קרבות בין דאע"ש, שנאבק לשמור על היישובים האחרונים שבשליטתו, לבין 'הכוחות הסוריים הדמוקרטיים' בהנהגת הכורדים שמקבלים סיוע אווירי מארה"ב. לפי האו"ם יותר מ-10,000 סורים ברחו מהאזור מחודש דצמבר.

"משפחות המחפשות מחסה חוות קשיים בעזיבת אזור לחימה וממתינות ימים בקור ללא מקלט או אספקה בסיסית", אמר קפילרה. "המסע המסוכן והקשה הרג לפי הדיווחים שבעה ילדים בשבוע האחרון, רובם בני פחות משנה". לפי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, וארגון זכויות אדם סורי היושב בלונדון ומזוהה עם המורדים, בין הנמלטים מחאג'ין יש לוחמים רבים של דאע"ש שמנסים להתחזות לאזרחים תמימים.

כוחות צבא ארה"ב סוריה. (AP Photo via APTV)
כוחות צבא ארה"ב סוריה. (AP Photo via APTV)

במלחמה בסוריה, שתכנס בעוד חודשיים לשנתה התשיעית, נהרגו לפחות חצי מיליון בני אדם, ביניהם רבבות ילדים. בתוך המדינה חיים 6.2 מיליון עקורים שנאלצו להימלט מבתיהם בעקבות הלחימה, ביניהם 2.5 מיליון ילדים – כך לפי סוכנות הפליטים של האו"ם.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!