דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: ראחים סטרלינג שכתב מכתב הזדהות לנער שחווה גזענות

וגם - השחקן האוסטרלי שחגג במחווה למתמודדים עם מחלות נפש | נמרוד לוי שלא מצא מקום בבית נעוריו | אמארה סטודמאייר שבא להתחזק וחיזק את הקבוצה | הטרגדיות הרבות מדי בליגות הרוגבי של צרפת | ושידורים חינם בספרד

ראחים סטרלינג במדי מנצ'סטר סיטי. דצמבר 2018 (AP Photo/Rui Vieira)
ראחים סטרלינג במדי מנצ'סטר סיטי. דצמבר 2018 (AP Photo/Rui Vieira)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח את הגזענות בזכות סבתא: ראחים סטרלינג

ליאור ברטל

קשר מנצ'סטר סיטי ראחים סטרלינג, שחווה בתקופה האחרונה התעללות גזענית מאוהדי צ'לסי ויצא כנגד ההתנהלות הגזענית לדבריו של העיתונות הבריטית שלא פועלת כדי לעצור את התופעה, החליט לכתוב מכתב אישי לאוהד צעיר בשם אית'ן רוס שחווה גם כן התעללות גזענית.

סבתו של רוס יצרה קשר עם השחקן, וספרה כי נכדה סובל מגזענות. בתגובה שלח סטרלינג מכתב אישי עם תמונה וחתימה לנער ובו כתב: "אית'ן היקר, נודע לי לאחרונה מסבתך האהובה על המקרה הקשה שיש לך עם התעללות גזענית. זכור לעמוד על שלך, להיות גאה במי שאתה ולא לתת להם לקחת את האומץ שלך. אתה חזק ואמיץ מאוד, וסבתך גם גאה בך מאוד". המעשה של הקשר האנגלי מראה שלכדורגל יש את הכוח לשנות ולכל מי שחושב שזה בלתי אפשרי, שילמד מסטרלינג כיצד באמת נלחמים  בגזענות!

מפסיד ידוע מראש: נמרוד לוי

צור רוזנצוויג

השבוע הודיע מועדון הכדורסל מכבי תל אביב על שחרורו של שחקנה נמרוד לוי, "אנחנו מאחלים לנמרוד הצלחה רבה בהמשך", נאמר בהודעה הרשמית. "מדובר בשחקן מצוין שמכבי תל אביב תמיד תהיה בית חם עבורו". לוי, שגדל בקבוצות הנוער של המועדון, חתם רק בקיץ האחרון על חוזה לשנתיים בעקבות עונה מוצלחת למדי במדי הדולפינים מאשדוד. חוזה, שכמו צעירים מבטיחים רבים וטובים לפני נמרוד, בקושי החזיק חצי שנה של ידידות נפלאה ושלח את אחת מתגליות העונה החולפת שהעמיד דאז ממוצע יפה של 11 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק למצוא בית "חם" אחר.

לוי בן ה-23, לא הצליח למצוא את מקומו ברוטציה הצהובה-כחולה וחוץ ממשחק העונה שלו בדרבי מול הפועל אי-שם באוקטובר, לא קרע את הפרקט ביד אליהו. איפשהו הוא מפסיד השבוע מראש רק מעצם הכניסה לביצה הלא מקדמת לשחקנים צעירים שנקראת מכבי תל אביב ובכך שבתכלס איבד את המומנטום להמשיך ולצבור דקות משחק ובאיזשהו אופן פשוט פספס זמן קריטי בכך שישב חצי שנה על הספסל.

מנצח בחגיגה עם מסר חשוב: אוור מאביל

ליאור ברטל

אוור מאביל בן ה-23 הוא אחד הכוכבים החדשים של נבחרת אוסטרליה בכדורגל. מאביל שחקנה של מידטיילנד מדנמרק, נולד במחנה פליטים בקניה להורים שברחו מהמלחמה בדרום סודן והיגר בגיל צעיר עם משפחתו לאוסטרליה. במהלך אליפות אסיה הנערכת באיחוד האמרויות, מאביל פתח בהרכב נבחרת אוסטרליה וכבש עד כה שני שערים חשובים בניצחונות על נבחרות סוריה והרשות הפלסטינית.

במהלך האליפות אסיה הציג שחקן נבחרת אוסטרליה תנועת יד מיוחדת בכל פעם שהבקיע שכללה הנחת שתי ידיו על פניו כשיד אחת מכסה את הפה והיד השנייה מצביעה לעבר המוח (תמונה בציוץ המצורף). כשנשאל למה עשה זאת, מאביל הסביר שהתנועה שהוא עושה היא מחווה לאנשים שסובלים ממחלות נפשיות והסביר שזה ה-#AMchallenge  בתקווה שההאשטאג יהפוך לוויראלי ויסייע להגברת המודעות לנושא.

מנצח ומתחזק על הפרקט: אמארה סטודמאייר

יאיר צוקר

כשהפועל ירושלים החזירה בקיץ את אמארה סטודמאייר לשורותיה, הרבה תהו האם הסנטר בן ה-36 יכול עדיין להיות שחקן שיתמודד ברמות הגבוהות ביותר או שמדובר בשחקן שהגיע לעיר הקודש כדי להתחזק ולפרוש לצד הכותל המערבי. אבל השבוע סטודמאייר' שמשחק רק במשחקי ליגת האלופות של פיב"א' להט בניצחון על פואנלברדה עם 'דאבל-דאבל' של 19 נקודות ו-10 ריבאונדים, שהעלה את מאזנם של האדומים ל-2:9. נראה שבנוסף לסטודמאייר, העניינים מסתדרים בבירה, כשהשבוע ביקש הגארד הנהדר ג’יימס פלדין להאריך בשנתיים נוספות את חוזהו, עד לתום עונת 2020/2021. אז לכל האדומים בבירה – תמשיכו להגיד 'כן' לזקן!

הפועל ירושלים המשיכה הערב בעונה האירופית המצוינת שלה עם ניצחון ביתי על פואנלברדה הספרדית 77-91 במסגרת המחזור ה-11 בליגת האלופות. אמארה סטודמאייר קלע 19 נקודות ולקח 10 ריבאונדים, כריס ג'ונסון הוסיף 15 נקודות.

Posted by ‎איגוד הכדורסל בישראל – ע"ר‎ on Tuesday, January 15, 2019

מפסידים בשמירה על חיי אדם: הרוגבי בצרפת

ליאור ברטל

אומרים שרוגבי זה משחק של ג'נטלמנים ושזה לא באמת משחק אלים. אז אומרים… יכול להיות שבישראל הקטנה, זה באמת נכון. ביום ראשון נהרג שחקן רביעי בשמונה החודשים האחרונים בליגות הרוגבי של צרפת. נתון פסיכי לגמרי. ארבעה ספורטאים צעירים שמתו במהלך המשחק שהם אוהבים ולא, הם לא מתו מהתקף לב פתאומי, אלא מנזק פיזי שנגרם במהלך משחק אחד בלבד, שסיים את חייהם הקצרים, קצרים מדי.

נתן סו בן ה-23, נהרג לאחר תאקל קטלני במהלך טורניר של מכללות להנדסה, בדצמבר נהרג ניקולס צ'ובין בן ה-18 מקבוצת הפאר סטאד פראנס (14 אליפויות צרפת), לאחר ששבר את צווארו באחד המשחקים, באוגוסט נהרג לואי פייפרובסקי בן ה-21 מקבוצת אוריאק לאחר תאקל קטלני ובחודש מאי נהרג אדריאן דקרולש בן ה-17 מקבוצת חובבנים בילום, יום לאחר שקיבל מכה קטלנית בראשו במהלך משחק.

בעקבות האירועים האחרונים, החליטו בהתאחדות הרוגבי הצרפתית לקיים בחודש מרץ, כנס מיוחד בשיתוף עם התאחדות הרוגבי העולמית. בכנס ידונו נציגי הגופים השונים, בשינויי החוקים ובבריאות השחקנים. עצוב וחשוב אך בשביל ארבעת השחקנים האלה זה כנראה מאוחר מדי.

מנצחים כי הכדורגל שייך לאוהדים: מנהלת הליגה ה-2 בספרד

ליאור ברטל

מנהלת הליגה הספרדית הודיעה באופן מפתיע שהליגה השנייה הספרדית בכדורגל תשודר מיום שישי כולה באופן חופשי וללא תשלום בערוץ יוטיוב ב-155 מדינות ברחבי העולם (כולל ישראל) שאינן משדרות את הליגה היום. כל 11 המשחקים של הליגה יעברו בשידור חי עם שדרן בשפה האנגלית ובנוסף יופק מגזין כדורגל מסכם של המחזור שישודר בכל שבוע בשפה האנגלית. אז כל מי שהתגעגע למיורקה..

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!