דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קואופ

המשבר בקואופ / עובדי קואופ דורשים: מכירת הרשת תוך שמירה על ההסכם הקיבוצי

במכתב לנאמני החברה דורשים נציגי העובדים כי כל רוכש פוטנציאלי יתחייב לקנייה ולחתימה על הסכם קיבוצי כמקשה אחת, וכי כלל הרוכשים יועברו באותו זמן לממונה על ההגבלים | לטענת יו"ר הוועד, נציגי רמי לוי התנו את הרכישה בהתחייבות העובדים שלא לשבות

סניף קואופ (צילום: מתוך פייסבוק)
סניף קואופ (צילום: מתוך פייסבוק)
יונתן קירשנבאום

עובדי רשת הסופרמרקטים 'קואופ' הנמצאת בהקפאת הליכים ממשיכים לדרוש את מכירתה כמקשה אחת, תוך שמירה על תנאי העסקתם הנוכחיים. במכתב שנשלח היום (שני) לנאמני הרשת עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, מזהירים חברי ועד החברה מפני מכירת החברה לרוכש שיציע את הסכום הגבוה ביותר, מבלי להתחשב בדרישות העובדים. העובדים כותבים כי פגיעה בהם "עלולה לסכל את המכירה ולגרום לנזק בלתי הפיך, שלא נעבור עליו בשתיקה".

במכתב מוחים העובדים נגד העובדה שהנאמנים הגישו את רמי לוי לבחינה של הממונה על ההגבלים העסקיים לאחר שזה הציע את הסכום הגבוה ביותר, על אף התנגדות העובדים לכך. "אנו עומדים על כך שכל רוכש פוטנציאלי שהציע הצעה יעמוד למבחן "תנאי רכישה" – קרי חתימה על הסכם קיבוצה ורכישה במקשה אחת" כך נכתב במכתב. ההסתדרות דורשת את מכירת החברה כמקשה אחת, עם מינימום פיטורי עובדים ותוך שמירה על כלל התנאים להם זוכים עובדי החברה היום. עם זאת, העובדים דורשים להגיש את שמות כל המועמדים לבחינת הממונה על ההגבלים במקביל, ובכך להימנע ממתן יתרון לרמי לוי. זאת מכיוון שרמי לוי טרם הצהיר שיקבל את דרישות העובדים, דבר שהועד מציב כתנאי לרכישה.

אורי צרפי, יו"ר ועד עובדי קואופ ישראל (צילום באדיבות המצולם).
אורי צרפי, יו"ר ועד עובדי קואופ ישראל (צילום באדיבות המצולם).

לדבריו של צרפי, בפגישות שנערכו בין רמי לוי להנהגת ועד עובדי קואופ הביעו נציגי רמי לוי התנגדות לדרישות העובדים, ואף הציעו לקבל אותם בתנאי להתחייבות בכתב שלא לערב את ההסתדרות ביחסי העבודה ולהימנע משביתות. יצוין כי במרץ 2017 פסק בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע כי לוי פגע בהתארגנות עובדי רשת 'ביכורי השקמה' שבבעלותו, וחייב אותו לפצות אותם בסך 1.5 מיליון ש"ח.

"אנחנו הבהרנו את העמדה שלנו. הסכם עבודה קיבוצי כמובן, עבודה מאורגנת, הסתדרות. זה ייהרג ובל יעבור, אין שאלה. עכשיו הם צריכים לעשות את החשבונות שלהם" אומר צרפי על השיחות עם נציגי רשתות המזון. "אנחנו רוצים את התנאים שיש לנו היום גם אצל הקונה החדש" הוא אומר. ועד העובדים שואף להצטרף לרשת הרוכשת כחברת בת, בה ישמרו כל התנאי העבודה הנוכחיים. "אחרת, הם יצטרכו להשוות את התנאים של כל העובדים. אנחנו נהיה חברת בת עם התנאים שלנו, אחרת יתנו את התנאים שלנו לכל עובדי הרשת" הוא מסביר, ומבהיר שהוועד לא יקבל הפרדה בתנאים בין עובדים ברשת.

בנוסף לפגישה עם נציגי רמי לוי נפגש צרפי גם עם נציגי חברה נוספת שהביעה התעניינות ברכישת הרשת – 'זול ובגדול', ובהמשך ייפגש גם עם חברת 'מחסני השוק'.

את תגובתו של רמי לוי לטענה כי נציגיו התנו את מכירת הרשת באיסור על שביתות ומעורבות של ההסתדרות לא ניתן היה להשיג, והיא תפורסם באם תתקבל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!