דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פיטורים בסלקום / מנכ"ל סלקום הודיע על כוונתו לפטר 250 עובדים, כ-5% מכח העבודה בחברה

יו"ר ועד העובדים מיה יניב: "לא אאפשר להנהלה חסרת אחריות לפגוע בזכויות העובדים ובוודאי שלא נאפשר לאף מנכ"ל לאיים בפיטורין כדי לחפות על המחדלים שלו בניהול החברה"

סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
סניף של חברת סלקום (צילום: ליאור מזרחי/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במכתב לעובדים הודיע מנכ"ל סלקום ניר שטרן כי בכוונתו לפטר 250 עובדים, כ-5% מכוח האדם בחברה. "לא אאפשר להנהלה חסרת אחריות לפגוע בזכויות העובדים ולהפר את זכויותיהם ובוודאי שלא נאפשר לאף מנכ"ל לאיים בפיטורין כדי לחפות על המחדלים שלו בניהול החברה" אמרה ל'דבר ראשון' יו"ר ועד העובדים מיה יניב. "שידע המנכ"ל: הכפפות הוסרו ותהיה כאן מלחמה עקובה מדם".

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. צילום: אישי.
מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום. צילום: אישי.

במכתבו לעובדים, שם שטרן את ההסכם הקיבוצי בחברה אף הוא על הכוונת. לטענתו ערכה הנהלת החברה דיאלוג עם יו"ר ועד העובדים בניסיון למצוא פתרונות חלופיים לתכנית הפיטורין, אך זה לא הביא להסכמות. "משלא הגענו להסכמות עם יו"ר הוועד, לא נותרה בידי ברירה אלא לפעול בהתאם למנגנון הקבוע בהסכם הקיבוצי ולהודיע על תכנית התייעלות לקיצוץ כ-5% ממצבת כוח האדם בחברה".

"אני עדיין חושב כי עלינו לעשות הכל על מנת להימנע מפיטורי עובדים. עלינו להרים כל אבן ולבחון כל דרך לצמצם הוצאות, לפני שאנו נוקטים במהלך חריג כזה. צמצום כוח אדם צריך להיות המוצא האחרון בלבד" ציין, והוסיף "בארבע השנים האחרונות ועל אף סביבת התחרות המוגברת בכל תחומי הפעילות של קבוצת סלקום, נהנו עובדי הקבוצה מתקציבי שכר ורווחה גדולים בהתאם להסכם הקיבוצי".

יו"ר ועד העובדים בסלקום מיה יניב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל סלקום ניר שטרן (צילום: רז בירגר).

לדבריו, שוק הסלולר הפך לאחרונה לתחרותי יותר ונתון תחת נטל רגולטיבי. ברבעון השני של 2018 דיווחה החברה על הפסד של 37 מיליון שקלים, ומגמת הרווחיות האפסית נמשכה אל תוך הרבעון השלישי. לפיכך לדבריו פעלה החברה לצמצום הוצאות שאינן מוגדרות כהכרחיות.

אסיפת עובדי סלקום. צילום: מתוך דף הפיסבוק של ועד עובדי סלקום.

בוועד העובדים טענו כי הציג למנכ"ל שורה ארוכה של חלופות להירתמות העובדים לסייע לחברה – בלא צורך בפיטורי עובדים, אך אלה נדחו על ידי המנכ"ל על הסף.

"אף אחת מהחלופות של הועד לא כוללת התייעלות באנשים" מסרה יניב. "כל אחת מהחלופות שהצענו שומרות עלינו תוך מתן סיוע קריטי ונדיב לתזרים החברה, כולל הצעה להמרת תוספת השכר לשנת 2019 באופציות עבור העובדים ובמקביל מינוי משקיף מטעם העובדים בדריקטוריון , קיצוץ ברווחת העובדים וקיצוץ בשכר הבכירים והדירקטורים״.

נזכיר כי עובדי סלקום התאגדו במהלך שנת 2013, לאחר שורה ארוכה של גלי פיטורין בחברה. אלו התעצמו מדי שנה, לאחר רפורמת כחלון בשוק הסלולר. יניב, יו"ר הועד הנוכחי הייתה אז מובילת ההתארגנות, שבעקבותיה נחתמו בחברה שני הסכמים קיבוציים, הכוללים לצד שיפור התנאים הכלכליים גם מנגנונים להגנת ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

אגף הדוברות בהסתדרות: "בהמשך לפרסומים על כוונת הנהלת סלקום לפטר מאות עובדים, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הודיע לפני זמן קצר כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה בחברה והוסיף כי הוא מצר על התנהגות המנכ"ל, ניר שטרן. "התנהלות זו, והאופן החד-צדדי שבו נוקטת ההנהלה, מערערים את יחסי האמון שנבנו בין הצדדים בשנים האחרונות וגוררים את החברה למשבר עמוק. על אף ניסיונותיהם הרבים של יו"ר ועד העובדים מיה יניב ושל יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק יקי חלוצי, לחתור למציאת פתרון הולם ומוסכם למען העובדים ועתיד החברה, ההנהלה ממשיכה לפעול בהיעדר תום לב קיצוני, תוך פגיעה חמורה במרקם יחסי העבודה בסלקום. ההסתדרות מגבה באופן מלא את הוועד ותפעל בכל האמצעים שעומדים לרשותה על מנת להגן על מעמדם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

ח"כ מיכל בירן מסרה בתגובה: "רק לפני חצי שנה חתמה הנהלת סלקום על הסכם עם ועד העובדים, והיום מתגלה שהוא לא שווה הרבה. שני הצדדים צריכים לעשות את מרב המאמצים כדי שאף עובד לא יאבד את מקום עבודתו. מקומם לראות ששוב הראשונים לשלם את המחיר על מחדלי ההנהלה הם העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!