דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אפי נוה

פרשת נוה / "מופת לזילות עיתונאית": אפי נוה מאיים בהליכים משפטיים כנגד העיתונאית הדס שטייף

לאחר שהגיש תלונה ביחא"ה כנגד שטיף ואחרים, שלח נוה מכתב התראה בטרם הליכים משפטיים, לשטייף וגלי צה"ל | "לא ניצבים בפנינו וודוורד-ברנסטיין-שטייף, אלא פריצה חטטנית, שהיא מופת לזילות עיתונאית, כתב נוה במכתב | הפרקליטות: "כל פעולות החקירה הרלבנטיות נעשו כדין"

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

יום לאחר הגשת התלונה ביאח"ה נגד שטייף ואחרים – שלח אפי נוה מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים כנגד הדס שטייף וגלי צה"ל

אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הגיש היום (שני) מכתב התרעה לפני נקיטת הליכים משפטים כנגד כתבת גל"צ הדס שטייף וכנגד התחנה עצמה. זאת, בגין עבירות לכאורה אותן הוא מייחס לשטייף ולתחנה, בהתנהלות שקדמה להעברת חומרים ממכשיר הנייד של נוה אל המשטרה. חומרים אלה, הובילו לפתיחת חקירת יאח"ה כנגד נוה, בפרשת מינוי השופטים שלא כדין.

העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)
העיתונאית הדס שטייף. (מרים אלסטר/פלאש90)

נוה דורש פיצוי בסך 5 מיליון שקלים מגלי צה"ל, משטייף ומגורמים נוספים בתחנה, את החזרת כלל החומרים שהוצאו מן הנייד בתוך 24 שעות, ופרסום התנצלות פומבית כלפיו. זאת, בעקבות הפריצה לטלפון הנייד שלו והוצאת החומרים שהיו בו.

"פגיעה חריפה ביותר במרשנו"

"קשה עד מאוד להיזכר בהתנהלות עיתונאית כה לקויה ופסולה כפי זו העומדת על הפרק כעת, התנהלות שקשה ליישבה עם אמת מידה חוקית או עיתונאית כלשהי", כך נפתח מכתב ההתרעה שנשלח מטעם נוה. "בשבועות האחרונים ביצעתם שורה של עבירות פליליות, קיבלתם לידכם את הטלפון הנייד של מר נוה; פרצתם אותו; העתקתם את תכולתו; עניינתם בתכתובות האישיות של מר נוה; שידרתם עיקרים מעל גלי האתר; ומסרתם את התכתובות האמורות לידי המשטרה. התנהלות זו – לבד מכל שמדובר בהתנהלות שאינה חוקית (ובשל כך גם הוגשה תלונה למשטרה) – פגעה פגיעה חריפה ביותר במרשנו, כמו גם בצדדים שלישיים".

בהמשך, מתאר בא כוחו של נוה, עו"ד בועז בן צור, את ההליך אותו עבר מכשירו של נוה במשרדי גל"צ. לדבריו, המכשיר נפרץ על ידי שטייף, אז התכנים בו נבחנו על ידיה ועל ידי בכירים אחרים בגל"צ במשך שעות ארוכות. על כך נכתב כי "בשעה שפרצתם למכשירי הטלפון הנייד בהכרח לא ידעתם מה התכנים הכלולים בהם – עניין המעצים את חומרת מעשיכם. במילים אחרות, לא ניצבים בפנינו וודוורד-ברנסטיין-שטייף, אלא פריצה חטטנית, שהיא מופת לזילות עיתונאית".

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)

מכתב התראה זה מגיע לאחר שאתמול הגיש נוה תלונה במשטרה כנגד שטייף ואחרים, בדרישה לחקור את פריצת מכשיר הטלפון הנייד שלו, קריאת החומרים בו, והעברתם למשטרה, מעשים שהובילו לתחילת החקירה המשטרתית נגדו. בתלונה דורש נוה כי המשטרה תחקור את גניבת מכשיר הטלפון הנייד שלו, העברתו לשטייף, פריצתו והדלפת ההתכתבויות האישיות שנמצאו בו. התלונה לא הוגשה רק כנגד שטייף, אלא כנגד כל מי שהיה מעורב בתהליך זה. היא נשלחה ישירות לסנ"צ אסף וולפיש, ראש מפלג ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 ואחד מחוקריו של נוה.

אמש, התייחסו בפרקליטות להגשת התלונה כנגד שטייף וכלפי אופן מציאת והעברת החומרים ממכשיר הנייד של נוה, ונאמר כי "כל פעולות החקירה הרלבנטיות נעשו כדין, באישור הגורמים המוסמכים, ועם בקרה שיפוטית. בשלב זה, עדיין קיים צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה שלא הותר לפרסום ולכן לא נוכל להתייחס מעבר לאמור לעיל".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!