דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראובן רבלין

התייצבות ממלכתית / הנשיא ריבלין: "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק עם השנים"

הנשיא הוסיף בטקס למצטייני המשרד לביטחון פנים כי "יש כאן טעות חמורה בהבנת חשיבות החוק" | יום קודם לכן נועד היועמ"ש עם פרקליטי נתניהו

נשיא המדינה רובי ריבלין אירח את טקס הענקת תעודות הוקרה והצטיינות ל-31 מצטייני המשרד לביטחון פנים. 22 בינואר 2019.
(מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה רובי ריבלין אירח את טקס הענקת תעודות הוקרה והצטיינות ל-31 מצטייני המשרד לביטחון פנים. 22 בינואר 2019. (מארק ניימן/ לע"מ)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס אתמול (שלישי) באופן מרומז למתקפות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו על רשויות החוק. "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק עם השנים. החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מגביל ומרגיז", אמר הנשיא באירוע הוקרה למצטייני המשרד לביטחון פנים.

לדבריו, "יש כאן טעות חמורה בהבנת חשיבותו של החוק. החוק הוא המוסד החברתי והלאומי שלנו. החוק הוא ההסכמה המשותפת של כל חלקי החברה לחיות ביחד. זו הדרך של חברה להפוך את התוהו ובוהו שמרכיב אותה לסיפור הצלחה". ריבלין הוסיף עוד כי "אכיפת החוק איננה תפקיד נעים. משמעה לפעמים להפעיל כוח כנגד אזרחי המדינה, לא נגד אויב זר. פעמים רבות מדובר בסיטואציות בלתי אפשריות. זו משימה מורכבת ועדינה עליה אתם מופקדים, מתוך אמונה מלאה בכך שתבצעו אותה על הצד הטוב ביותר".

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי יכריע "בימים הקרובים" אם החלטתו בנוגע לכתבי האישום כנגד נתניהו תפורסם לפני או אחרי הבחירות הקרובות.

נשיא המדינה רובי ריבלין אירח את טקס הענקת תעודות הוקרה והצטיינות ל-31 מצטייני המשרד לביטחון פנים. 22 בינואר 2019.(מארק ניימן/ לע"מ)
נשיא המדינה רובי ריבלין אירח את טקס הענקת תעודות הוקרה והצטיינות ל-31 מצטייני המשרד לביטחון פנים. 22 בינואר 2019.
(מארק ניימן/ לע"מ)

ההודעה נמסרה לאחר שמנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן נפגשו אתמול עם סנגוריו של ראש הממשלה, שהציגו בפניהם את טענותיהם בעניין מועד פרסום ההחלטה וביקשו לדחות אותה לאחר הבחירות. בהודעת משרד המשפטים נאמר כי "הטענות נשמעו ברוב קשב, והדברים יישקלו כמקובל. היועץ המשפטי לממשלה יגבש את עמדתו בימים הקרובים והיא תימסר לסנגורים בהקדם".

לפגישה אתמול הגיעו עו"ד נבות תל צור, מי ששיגר את מכתב הבקשה ליועמ"ש, עו"ד עמית חדד, ועו"ד טל שפירא. בנוסף, הגיעו לפגישה השופט בדימוס עודד מודריק שהצטרף לאחרונה כיועץ המשפטי לצוות ההגנה של נתניהו, והשופט בדימוס יוסף אלון, שכיהן כנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הפגישה התקיימה לאחר שלפני כשבוע פנו באי כוחו של נתניהו ליועמ"ש בכתב, וביקשו ממנו לדחות את מועד ההכרעה בשלשות התיקים בהם חשוד כיום נתניהו, עד לאחר מועד הבחירות באפריל.

מנדלבליט ענה למכתב זה ביום חמישי האחרון, ואמר כי הליך העבודה על התיקים ימשיך כסדרו. מנדבליט כתב כי "הליך בחינת חומר הראיות בתיקי החקירה בהם נחקר ראש הממשלה הוא הליך מקצועי, המנוהל בהתאם לדרכי העבודה המקובלות ביחס לתיקים אחרים המגיעים להכרעת היועץ המשפטי לממשלה. הליך העבודה על התיקים מתנהל באופן ענייני וסדור, תוך מאמץ לסיים את העבודה בהקדם האפשרי, הכל כפי שתוכנן מראש, טרם ההודעה על הקדמת הבחירות".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!