דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גשר יהודית

מחלוקת השבת / גשר על מים סוערים: בניית גשר יהודית תתבצע בסופי השבוע הקרובים

למרות המחלוקות והמחאות - מסוף השבוע הקרוב ועד לאפריל, יבנה הגשר המחבר בין מזרח ת"א למרכזה | בעיריית ת"א טוענים לניצחון על משרד התחבורה, ואילו משרד התחבורה טוען כי בג"ץ קיבל עמדתו

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)
פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

העבודות להקמת גשר יהודית יימשכו החל מסוף השבוע הקרוב (25/1), במשך שישה סופי שבועות, כך הודיעה פרקליטות המדינה אתמול (שלישי) לבג"ץ. בעיריית תל-אביב יפו בירכו והכריזו כי שר התחבורה ירד מהעץ. משרד התחבורה מצידו טוען כי בג"ץ קיבל את עמדתו.

בהמשך לעתירת עיריית ת"א לבג"ץ, כנגד נתיבי איילון ומשרד התחבורה, ביקשה אתמול פרקליטות המדינה להודיע לבג"ץ כי הוסדרו כל ההליכים לתחילת הקמת גשר יהודית בסוף השבוע הקרוב, כאשר העבודות יימשכו עד אפריל, בכפוף למזג האוויר.

פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)
פרוייקט בניית גשר יהודית מעל נתיבי איילון (הדמיות: חן אדריכלים)

הגשר המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן – לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי מסר: "כפי שחזרתי ואמרתי – גשר יהודית קום יקום. שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות".

במשרד התחבורה ביקשו לומר כי גשר יהודית יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר כץ: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב. במשרד התחבורה לא הצליחו להסביר ל'דבר ראשון' מהן החסימות הנפרדות, שכן לפי רכבת ישראל לא נדרשות כל חסימות בנתיבי איילון בעבודות לחשמול הרכבת, למעט אולי חסימת נתיב בודד, סברה שעלתה בדיון המשפטי עצמו. בהודעת המשרד נאמר: "יצוין כי לאורך כל ההליכים המשפטיים בג"צ קיבל את עמדת משרד התחבורה והשר במלואה ודחה את כל בקשות עיריית תל אביב לקבל צו עשה שיחייב את השר להקים מיידית את הגשר, בהתאם לבקשת העירייה. בית המשפט נעתר לבקשת משרד התחבורה והעניק לחברת הרכבת את הזמן הנדרש לגיבוש תכנית עבודה מוסדרת לחשמול הקו שבמסגרתה יבוצעו עבודות הענפה של גשר יהודית".

לפי הפוליטיקאים, הקרב הוא כן על עבודות בשבת

למרות טענות משרד התחבורה, כאילו סיבת דחיית העבודות קשורה להפחתת חסימות תנועה ולא לעבודה בשבת, במערכת הפוליטית הגיבו להודעה ביחס לקיום העבודות בשבת.

השר ישראל כץ חונך את רכבת העמק. צילום: דוברות משרד התחבורה
השר ישראל כץ חונך את רכבת העמק. צילום: דוברות משרד התחבורה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מסר בתגובה להחלטה לקיים את עבודות גשר יהודית בשבת: "נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בעתיד בשבתות ובמועדי ישראל". בהודעת ח"כ גפני נמסר כי הח"כ שוחח עם שר התחבורה כ"ץ שניסה למנוע את העבודות הללו, ואמר לו כי השבת לא ניתנה לעם ישראל כדי לחללה ולעשות בה עבודות שיפוצים. "רואים זאת בחוש שהשבת תובעת את עלבונה, התקלות המשונות שעוצרות את עבודות הרכבת ומשבשות את לוח הזמנים באופן לא טבעי הם הראיה הטובה ביותר כי לא תרוויחו כלום מהעבודות האלו בשבת. בכל מקרה, נבחן חוק שימנע את העבודות הללו בשבתות ובמועדי ישראל", אמר ח"כ גפני.

מפלגת 'יש עתיד' בחרה לתקוף את ממשלת נתניהו, בתגובה להחלטת בג״צ :"הממשלה הזו ירדה מהפסים והורסת את כל הגשרים בחברה הישראלית. בשביל עבודות תשתית חיוניות בשבת צריך להטריד את בג״צ? אין גבול לכניעה ולאינטרסים הפוליטיים כדי לרצות את העסקנות החרדית." מפלגת 'יש עתיד' תמשיך להילחם עבור הזכות של כל אדם לנהל אורח חיים על פי אמונתו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!