דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית קרב

"שיפור דרמטי" / בהמשך להסכם כחלון-ניסנקורן: הסכם קיבוצי ראשון לעובדי תכנית קרב

למעלה מ-3,000 עובדים יזכו מעתה לרצף תעסוקתי, מעבר להעסקה חודשית במקום העסקה שעתית, הפרשות פנסיוניות וקרן השתלמות | זהו צעד נוסף בהסכם שנחתם ב-2015 לצמצום ההעסקה הקבלנית במשק

עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בין החברה למתנ"סים לבין למעלה מ-3,000 עובדי תכנית קרב. במעמד החתימה בבית ההסתדרות בתל אביב השתתפו שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שחתימת ההסכם מעגנת למעשה הסכמות שהושגו ביניהם מ-2015. ההסכמות כללו בין היתר שיפור בשכר ובתנאי ההעסקה של עובדי תכנית קרב בחברה למתנ"סים הארצית, הודות למעבר מהעסקה שעתית להעסקה רציפה במהלך 12 חודשי השנה, כולל במהלך חופשות מערכת החינוך בחגים ובקיץ.

בין עיקרי ההסכם הקיבוצי שנחתם נקבע כי מדריכים בשנתם השנייה ומעלה המועסקים בהיקפי משרה של למעלה מתשע שעות שבועיות, או בשנתם הראשונה בהיקף משרה של למעלה מ-14 שעות שבועיות – יעברו ממתכונת העסקה שעתית למתכונת העסקה במשכורת חודשית במשך 12 חודשים בשנה. כמו כן, מעגן ההסכם תנאים מיטיבים כמו הפרשות לקרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות ותשלום דמי הבראה, ואת השוואת התנאים לנהוג בשירות המדינה לגבי עובדים המדורגים בדירוג מנהלי.

חתימת הסכם קיבוצי ראשון לעובדי תכנית קרב (דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי ראשון לעובדי תכנית קרב (דוברות ההסתדרות)

"אני מברך את הצדדים על החתימה על הסכם חשוב זה שמטרתו שיפור מעמדם של העובדים וצמצום הפערים בחברה הישראלית" אמר ניסנקורן במעמד החתימה. "זו אבן דרך נוספת בהסכם שעליו חתמנו, יחד עם שר האוצר משה כחלון. ההסכם החדש יחזק את פעילות תכנית קרב ויסייע לעובדי התכנית המסורים להתמקד בעבודתם ולא לחשוש מהיעדר הכנסה במשך הקיץ".

חתימת ההסכם הקיבוצי לוותה על ידי משרד האוצר, והיא צפויה לאפשר לעובדים להגן על זכויותיהם גם בתהליך המכרוז הקרוב של התוכנית. יו"ר ההסתדרות הדגיש כי יש לוודא כי גם תנאי המכרז העתידי של משרד החינוך לתכנית לא יפגעו בתנאי העובדים שהוגדרו בהסכם.

"אנחנו ממשיכים היום את התיקון שהתחלנו ב-2015, יחד עם ההסתדרות בהובלת אבי ניסנקורן, לצמצום תופעת עובדי הקבלן ושיפור משמעותי של תנאיהם" אמר שר האוצר כחלון. "יש סיבה אחת לשותפות הזו, שבגללה אנחנו מביאים היום עוד הסכם שיעניק לאלפי עובדים מסורים תנאים הוגנים – כי אכפת לנו. מי שאכפת לו מפערים חברתיים, משוויון הזדמנויות ומצדק חברתי, מגויס להסכמים לעבודה הוגנת שכבר השפיעו על עשרות אלפי משפחות בישראל בארבע השנים האחרונות, ועוד ישפיעו על עשרות אלפים בשנים הקרובות".

ב-2015 סיכמו ניסנקורן וכחלון על מתווה רב-שנתי למעבר להעסקה ישירה ולשיפור תנאיהם של עובדים ועובדות במיקור חוץ, בשירות המדינה, ברשויות המקומיות ובגופים ציבוריים נוספים. זאת, על מנת לשפר את תנאי השכר ואת מעמדם התעסוקתי של עובדי הקבלן. הסדרת תנאי העסקתם של עובדי קרב נכללה אף היא במסגרת אותו הסכם שיושם בשלבים לאורך השנים האחרונות, בין היתר בקליטה להעסקה ישירה של עובדי ניקיון בבתי החולים הממשלתיים, עובדים ועובדות סוציאליים ועובדים נוספים, ובהעסקה רציפה במשך 12 חודשים של מאבטחים בבתי הספר.

עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)
עובדי קרן קרב בחגיגות ה-1 במאי (צילום: ניצן צבי כהן)

תכנית קרב מופעלת על ידי החברה למתנ"סים בשיתוף עמותת "תפנית בחינוך" מיסודה של קרן רש"י, עבור משרד החינוך. מדריכי התכנית פרוסים באלפי בתי ספר וגנים ברחבי הארץ ומעבירים פעילויות העשרה לכ-300 אלף ילדים. ההסכם רלוונטי לעובדי התכנית בתפקידי הדרכה ותשתית, בהם: מדריכי תכניות העשרה, רכזים ישוביים, מנהלי ורכזי תכניות חינוכיות ועובדי מנהלה.

יו"ר החברה למתנ"סים, אביעד פרידמן אמר במעמד החתימה: "עובדי תכנית קרב הם חלק חשוב ומשמעותי בארגון ואנו שמחים לקחת חלק במהלך תקדימי וראוי זה של חתימת הסכם קיבוצי. הודות להסכם הקיבוצי, ולהסכם ההבנות ניסנקורן-כחלון שקדם לו, מתאפשר לעובדים להתרכז במשימה החשובה של מתן כלים לצמיחה והעשרה של ילדי ישראל". יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, הוסיך: "הדרך לחתימה על הסכם זה לא הייתה קלה, אך היינו נחושים להגן על ביטחונם התעסוקתי של עובדי תכנית קרב, הן בהיבט של קבלת שכר לאורך כל השנה, והן בהיבט של התנאים הסוציאליים המגיעים להם. אני מודה לכל מי שנטלו חלק בהובלת ההסכם".

ההסכם החדש יחזק את פעילות תכנית קרב ויסייע לעובדי התכנית המסורים להתמקד בעבודתם ולא לחשוש מהיעדר הכנסה במשך הקיץ

"ההסכם הקיבוצי הראשון לעובדי ועובדות תכנית קרב מבסס את מעמדנו כציבור עובדים מאוגד" אמר יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אורי ליברטי. "הסכם זה מעגן את השיפור הדרמטי שהשיגה ההסתדרות בהעסקתם של אלפי עובדיה המסורים והמקצועיים של תכנית קרב, שעברו מהעסקה שעתית ומקוטעת להעסקה רצופה במשך 12 חודשים, במתכונת הוגנת וראויה. בשם ציבור עובדות ועובדי התכנית, ברצוני להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולאנשי ההסתדרות המסורים, על המאמץ העצום והמורכב שהשקיעו במו"מ והוצאת ההסכם לפועל. כמו כן, אנו מודים להנהלת החברה למתנ"סים ולהנהלת תכנית קרב על ההיענות והשותפות במהלך".

לצד יו"ר ההסתדרות ויו"ר הסתדרות המעו"ף היו שותפים בהובלת ההסכם הקיבוצי מטעם ההסתדרות גם ראש חטיבת עובדי החינוך רותי לוי, עו"ד גלי שטיינברג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בראשות עו"ד חנה שניצר, מנכ"ל האגף לכלכלה שי בירן, ומנהל מחלקת אכיפה באגף כלכלה גיורא ואלה. מטעם החברה למתנ"סים השתתפו לצד היו"ר פרידמן גם המנכ"ל רז פרויליך, היועצת המשפטית ברכה ברוש-סבן, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל אלה ירניצקי, ומנהלת תכנית קרב יונית יעקובוביץ.

מנהל רשות החברות הממשלתיות, ינקי קוינט שנכח אף הוא באירוע מסר: "אני מברך על ההסכם שנחתם היום ורואה בו הסכם חשוב למילוי משימותיה של החברה למתנ"סים כחברה ממשלתית-חברתית. החברה למתנ"סים בשנים האחרונות עברה קפיצת מדרגה מקצועית והרחיבה את הכלים שהיא מספקת לילדי ישראל. אנו נמשיך לפעול יחד עם החברה, למילוי משימותיה בצורה מיטבית ומקצועית ועובדי החברה הם מרכיב משמעותי בהצלחתה".

משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות
משה כחלון ואבי ניסנקורן. צילום: דניאל בר-און, דוברות ההסתדרות

עובדי תוכנית קרב התאגדו בהסתדרות בפברואר 2015. מאז, הלכה ההסתדרות והרחיבה את מעגל מדריכי החינוך הבלתי פורמאלי והמחנכים המאוגדים בה. בין היתר התאגדו בהסתדרות עובדי תנועת הצופיםעובדי החינוך המשלים ברשויות המקומיות, עובדי העמותה לחינוך בלתי פורמלי בנתניה, עובדות חינוך ברשתות חינוך חרדיות ועוד. עובדים אלה מצטרפים לכ-800 אלף עובדים נוספים מכלל ענפי המשק המאורגנים בהסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!