דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / פתיחה חזקה בת"א: שתי מדליות זהב ואחת כסף לג'ודאיות הישראליות

הישגים מדהימים למשלחת הישראלית בפתיחת גרנד פרי ת"א. שירה ראשוני ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) זכו בזהב וגילי כהן (עד 52 ק"ג) סיימה עם מדליית הכסף | אכזבה בגברים כשטל פליקר וברוך שמאילוב הודחו מוקדם מהצפוי

שירה ראשוני בגמר גראנד פרי תל אביב 2019 במשקל עד 48 ק"ג (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
שירה ראשוני בגמר גראנד פרי תל אביב 2019 במשקל עד 48 ק"ג (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרנד פרי תל אביב בג'ודו הנערך לראשונה נפתח היום (חמישי) ותימשך עד שבת, בהיכל "קבוצת שלמה" בתל אביב. בדומה לאליפות אירופה שנערכה השנה בתל אביב, גם הפעם ניתן היה לחוש את האווירה הביתית והחמה של הג'ודו הישראלי. מתוך 380 ספורטאים מ-53 מדינות, המשלחת הישראלית שלחה 43 מתחרים, חלקם מהטופ העולמי וחלקם צעירים ומבטיחים. 

שירה ראשוני עד 48 ק"ג – מדליית זהב

ראשוני החלה את התחרות היישר בסיבוב השני, שם גברה באיפון בחלוף 2:59 ד' מהפתיחה על פרנצ'סקה גיאורדה האיטלקיה, מכאן המשיכה בניצחון ברבע הגמר בתום 4 דקות, לאחר שהשיגה יתרון וואזרי על סבינה גיליאזובה הרוסיה, שמרה עליו עד לסיום והעפילה לחצי הגמר ועלתה לגמר אחרי ניצחון באיפון 41 שניות מהפתיחה על מרוסה סטינגר הסלובנית ועלתה לגמר בו תתמודד נגד מרינה צ'ארניק האוקראינית, מדליסטית הזהב מגראנד פרי האג, הולנד 2018. השתיים מכירות היטב ונפגשו בעבר שמונה פעמים, האוקראינית ניצחה בחמישה מהם. בגמר ראשוני פתחה היטב ועלתה ליתרון עם וואזרי. היא הצליחה לשמור על היתרון עד הסיום וזכתה בזהב.

גילי כהן משקל עד 52 ק"ג – מדליית כסף

גילי כהן החלה את התחרות בסיבוב השני, שם גברה ביתרון וואזרי בתום 4 דקות על גולוטאי ממאדליאבה האזרית.
ברבע הגמר המשיכה עם ניצחון באיפון על אסתרלה לופז שריף הספרדייה ועלתה לקרב המסקרן מכל "הדרבי הישראלי" מול גפן פרימו הצעירה והמוכשרת, מדליסטית הארד מאליפות אירופה 2018

בקרב הגורלי של השתיים המתחרות על מקום, באולימפיאדת טוקיו, גילי כהן המנוסה הייתה חדה ומרוכזת יותר, ניצחה את פרימו באיפון אחרי 2:17 דקות ועלתה לגמר בו תפגוש את האלופה האולימפית מלינדה קלמנדי מקוסובו. 

בגמר כהן הפסידה לקלמנדי שהייתה גדולה עליה וניצחה תוך 36 שניות אחרי שספגה שני וואזרי מהירים והסתפקה במקום השני. גפן פרימו, שהפסידה בחצי הגמר לכהן, נכנעה בקרב על מדליית הארד וסיימה במקום החמישי לאחר שבקרב על הארד הפסידה לפביאן קוצ'ר.

תמנע נלסון לוי 57 ק"ג – מדליית זהב

את יום הקרבות החלה בסיבוב השני שם גברה בניצחון מהיר על הגיאורגית אטרי ליפארטילאני, משם המשיכה בניצחון ברבע הגמר באיפון בתום 2:55 ד' על ליווליאנה ילייבה הבולגריה והמשיכה את המומנטום המצוין, גם בחצי הגמר שם בקרב עיקש שנכנס לגולדן סקור, הצליחה להכריע לנצח את יריבתה הלן ראזבוס הצרפתייה ותפסה מקום של כבוד בגמר התחרות. בגמר פגשה נלסון לוי את דריה מזחטסקיה הרוסיה אותה ניצחה  והשלימה מדליית זהב שנייה לישראל.

תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב בגרנד פרי תל אביב (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

היה בוקר אכזרי מאוד לדברים הישראלים במשקל עד 66 ק"ג. מדליסט הארד מאליפות העולם ב-2017 והארד באליפות אירופה בתל אביב, הודח כבר בקרב הראשון שלו, לאחר שהפסיד בניקוד זהב לאיסלאם קמטוב מרוסיה. ברוך שמאילוב, זוכה מדליית הכסף בתחרות המאסטרס, ניצח בקרב הראשון כשפתח עם איפון מהיר מול מתאו מדבס האיטלקי, סגן אלוף אירופה. שמאילוב שמתמודד עם פליקר על מקום באולימפיאדת טוקיו, פגש בקרב השני את האוקראיני בוגדר ידוב הקרב הגיע לניקוד הזהב ושם שמאילוב איבד ריכוז והודח מהתחרות.

שמאילוב אמר לאחר הדחה: "קשה להפסיד בסיבוב השני. השרירים התחילו להתכווץ, הראש קצת הלך לאיבוד. עשיתי טעות, זאת לא הייתה הטקטיקה שבחרתי. הכי מבאס שזה קרה מול קהל ישראלי, שמעתי את הצעקות והעידוד. הגעתי כפייבוריט ולא הצלחתי". על מידת ההשפעה של ההפסד של פליקר על ההפסד שלו אמר: "אני מתעלם מכל מה שהולך בתחרות, מתקדם מקרב לקרב ורואה רק את מה שמולי. אני מאשים רק את עצמי. יותר חשוב לי מהנייקוד האולימפי זה לעשות את זה מול הקהל הישראלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!