דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג ישראלי: מדלית ארד לטל פליקר באליפות העולם בג'ודו

סירובו של המתחרה הקטארי ללחוץ את ידו לא עצר את פליקר, שזכה בקרב על הארד לאחר שהעפיל לחצי הגמר | הג'ודקא גילי כהן סיימה במקום החמישי

טל פליקר (מתוך הפייסבוק של איגוד הג'ודו).
טל פליקר (מתוך הפייסבוק של איגוד הג'ודו).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הישג ישראלי על המזרן: הג'ודוקא הישראלי טל פליקר זכה אתמול (שלישי) במדליית ארד באליפות העולם הנערכת בבודפשט הונגריה. לאחר תחרות מוצלחת עם ניצחונות מרשימים בקרבות המוקדמים, נחל פליקר, המתחרה בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג, נחל הפסד כואב בחצי הגמר ונשלח לקרב על דליית הארד בו ניצח את זנטריה האוקראיני בשלב ניקוד הזהב. הישג נאה גם לגילי כהן שסיימה חמישית בעולם. כהן הגיעה עד חצי הגמר שם הפסידה בקרב על הארד

פליקר בן ה-25 סומן השנה כהבטחה הגדולה של הג'ודו הישראלי, והגיע לאליפות העולם כשהוא מדורג ראשון בעולם בקטגוריית המשקל שלו, לאחר שרשם שנהמרובת הישגים בסבב העולמי, עם זכייה בזהב בגראנד פרי קנקון בחודש יוני ובגראנד סלאם בבאקו ובסבב האירופאי בליסבון. למרות ההישגים הרבים, הוא ידע שבאליפות העולם תהיה לו תחרות קשה יותר, והציפיות ממנו היו שיגיע עד חצי הגמר.

הדרך למדליה – בווזארי

טל פליקר העפיל אוטומטית לסיבוב השני בתחרות, שם פגש את אוסניאל סוליס הקובני. פליקר עלה נחוש ובלתי מתפשר וסיים את הקרב מוקדם עם איפון.

בסיבוב השלישי חיכה לפליקר איוב אלידריסי מקטאר. למרות הספקות לגבי השתתפותו של היריב הקטארי בקרב, החליט הקטארי להשתתף. הקרב לא הוכרע בזמן החוקי ונכנס לניקוד זהב בו הישראלי השיג ווזארי שהעלה אותו לשמינית הגמר. אלידריסי סרב ללחוץ את ידו של פליקר בסיום הקרב, בדומה למקרה הזכור של אורי ששון מול המצרי איסלאם א-שהאבי באולימפיאדת ריו.

בשמינית התייצב מול פליקר וונדר מטאו מהרפובליקה הדומיניקנית. גם כאן הקרב לא הוכרע בזמן החוקי של ארבע הדקות ונכנס לניקוד הזהב בו כל נקודה על תרגיל מזכה בניצחון. לאחר שתי דקות וחצי ביצע הישראלי תרגיל שהשיג לו ווזארי ואת ההעפלה היוקרתית לרבע הגמר.

ברבע הגמר חיכה לפליקר קרב קשה מול דמיטרי מינקאו הבלארוסי שסיים חמישי באליפות אירופה האחרונה. מינקאו ספג שני עונשים וגם הפעם הקרב נכנס לניקוד זהב, שם שליקר שמר על קור הרוח במשך כמעט שלו דקות ולבסוף השיג ווזארי שהעלה אותו לחצי גמר אליפות העולם.

בחצי הגמר, לפליקר הייתה משוכה קשה מאוד בדמותו של פולייב הרוסי, סגן אלוף העולם מ-2015. הקרב היה שקול ופליקר לא התרגש מההתקפות המהירות של יריבו המנוסה. השניים קיבלו עונש על תקיפות לא חוקית, והישראלי ניסה לתקוף וגם ניצל  מווזארי. הקרב הגיע לניקוד הזהב עד שתרגיל מפתיע של פולייב נתן לו ניצחון בווזארי. הג'ודוקא הישראלי, שקיווה להבטיח לעצמו את אחד משני המקומות הראשונים עבר להתמודד בקרב על הארד.

בקרב המכריע על מדליית הארד פליקר פגש את גיורגי זנטריה מאוקראינה, אחד מהג'ודאים הטובים במשקלו. פליקר עלה נחוש והתקפי והגיע מהר מאוד לניסיון ראשון לתרגיל, אבל האוקראיני התחמק. הישראלי המשיך ליזום התקפות מול האוקראיני שסבל ממכה שקיבל באפו. פליקר ספג עונש שני לקראת סוף הקרב שנכנס לניקוד זהב. בניקוד הזהב פליקר נראה נחוש יותר להשיג ניצחון וניצל את העייפות של האוקראיני כדי לבצע תרגיל מרשים שהעניק לו ווזארי ואת הניצחון המיוחל שזיכה אותו במדליית הארד הראשונה שלו באליפות עולם. הישג ענק לפליקר שממקם אותו בצמרת העולמית.

https://www.youtube.com/watch?v=CLDrYitdXVU

 

בעקבות ההישג פליקר יקבל על מענק מיוחד של 60 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל,  משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה יקבל מחצית מהסכום.

נשיא המדינה ריבלין התקשר לברך את פליקר על הישגו ואמר: "אתה לוקח כעת את מדליית הארד וזו רק ההתחלה. אני בטוח שעם היכולות שלך אתה עוד תגיע רחוק ותהיה אלוף העולם ותביא לנו גם מדליה באולימפיאדה יקירי" הנשיא הוסיף: "יגעת ומצאת תאמין. המתמיד מגיע להישגים ורואה את התוצאות. כל הכבוד לך, כולנו מאוד גאים בך מאוד!"

ברוך שמאלוב שהתחרה גם הוא בקטגוריית המשקל של פליקר הגיע עד שמינית הגמר שם פגש את פולייב הרוסי שהדיח את פליקר בחצי הגמר. פולייב עלה ליתרון בזכות ווזארי. בהמשך שמאילוב קיבל שלושה עונשים, המהווים פסילה והוא הודח. 

מקום חמישי לגילי כהן

ג'ודוקא נוספת שסיכמה יום תחרות מצוין אתמוך היא גילי כהן שהתמודדה בקטגוריית משקל עד 52 ק"ג.

כהן הגיעה לתחרות כמדורגת שלישית בעולם. הישראלית פתחה בצורה טובה את הטורניר וניצחה את טנה סיקיץ' מקרואטיה ואת ואן סניק הבלגית, אלופת אירופה ב-2015 וב-2016. ברבע הגמר כהן פגשה את דיסטריה קרסניקווי מקוסובו. כהן ספגה שני עונשים והקרב נכנס לניקוד זהב שם שמרה על קור הרוח והשיגה ווזארי שהעלה אותה לחצי הגמר.

בחצי הגמר לכהן הייתה משוכה קשה מאוד בדמות נצומי צונודה מיפן. הישראלית השיגה יתרון ראשון כשצונודה נענשה על תקיפת סרק, כהן נראתה טובה ומלאת ביטחון אך לקראת סיום הקרב היפנית השיגה ווזארי עם תרגיל מפתיע ולאחריו ווזארי שני וכהן נשלחה לקרב על הארד.

https://www.youtube.com/watch?v=OLGqQBjBCrE

כהן עלתה לקרב על המדליה ומולה התייצבה הרוסייה נטליה קוזיוטינה, לה הפסידה כבר פעמיים בעבר.  הרוסיה נענשה על התמהמות, אבל כמה שניות לאחר מכן גם הישראלית נענשה על יציאה מהזירה. כעבור שתי דקות של קרב הרוסייה השיגה ריתוק שסיים את הקרב. כהן מסיימת תחרות מעוררת כבוד במקום החמישי.

אריאל בצלאל שהתחרתה גם היא בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג, נכנעה בסיבוב השני לקוזיוטינה הרוסיה גם כן, בריתוק.

המשלחת הישראלית מקווה להמשיך את ההופעה המרשימה שוודאי הגבירה את התיאבון להישגים נוספים בהמשך האליפות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!