דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ג'ודו / שבע בום: אורי ששון קטף את מדליית הזהב וחתם את גרנד פרי ת"א

הג'ודאי חזר לקדמת הבמה עם מדליה שחותמת תחרות נהדרת למשלחת הישראלית בגרנד פרי ת"א: שבע מדליות, כולל ארבע מזהב, מול הקהל הביתי שדחף את הג'ודאים הישראלים להישגים

אורי ששון בגרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
אורי ששון בגרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גרנד פרי תל אביב נחתם הערב בצורה נהדרת, לאחר יומיים מוצלחים במיוחד עבור הנבחרת הישראלית עם מדליות הזהב של שירה ראשוני, תמנע נלסון לוי ושגיא מוקי, מדליות הכסף של גילי כהן וענבל שמש והארד של טוהר בוטבול. היום היה תורו של אורי ששון להקפיץ את הקהל בהיכל מנורה עם מדליית זהב רביעית לנבחרת הישראלית.

הישג נוסף שניתן לרשום בסוף השבוע הזה הוא העידוד של הקהל הישראלי, שהראה שיש קהל לג'ודו בישראל, שיודע לתמוך ולהרים את המתחרים הישראלים לגבהים ולדחוף אותם להישגים.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) – מדליית זהב

אורי ששון, המתחרה במשקל מעל 100 ק"ג, רצה מאוד להראות שהוא מסוגל להביא מדלייה מתחרות גדולה, לאחר השנה הלא כל כך טובה שהייתה לו, מאז המדליה האחרונה שלו בגרנד פרי זאגרב. מדליסט הארד האולימפי החל את התחרות בסיבוב השני, שם המתין לו קרב קשה נגד אלוף העולם לנוער ב-2016 רוסלן שקבזוב. בתום קרב שנגרר לניקוד הזהב, הרוסי ספג שלושה עונשים וששון עלה לרבע הגמר.  

בשלב הבא המתין לששון אנדריי קולסינק האוקראיני, ששון הצליח להפיל את יריבו באיפון בחלוף 23 שניות ולהעפיל לחצי הגמר. בסיבוב הבא פגש בחצי הגמר מול קוקורי מאזרבייג'אן סגן אלוף אירופה, ששון נהנה מדחיפת הקהל, כאשר לאזרי נפסקו שני עונשים. הישראלי הריח את הגמר והצליח להפיל את קוקורי עם איפון נפלא שהקפיץ את האוהדים בת"א שכל כך רצו לראות אותו עונד מדלייה על הצוואר.

אורי ששון מנצח את קוקורי בחצי גמר גרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
אורי ששון מנצח את קוקורי בחצי גמר גרנד פרי ת"א (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

בגמר ניצב מול ששון יאקיב חאמו האוקראיני. מדליסט הארד מאליפות העולם 2015 וזוכה מדליית הזהב בגראנד פרי האג, הולנד 2018 וגראנד סלאם באקו 2016.

הקרב על המדליה

ששון עלה לקרב נחוש והקרב התפתח באופן שקול וללא הכרעה, הקרב הגיע לניקוד זהב ושם ספג האוקראיני עונש שלישי שהשלים את הניצחון של ששון והזכייה במדליית הזהב המרגשת מול הקהל הישראלי שכל כך אוהב אותו.

ישראלים נוספים שהתחרו היום  הם לי קוכמן (עד 90 ק"ג) הפסיד בסיבוב השני באיפון לאקסל קלרה הצרפתי, וסיים את דרכו. רז הרשקו( מעל 78 ק"ג ) סיימה את דרכה בקרב השני שלה מול איבה מרניץ' הקרואטית, לאחר שהובילה ביתרון של ווזארי, אבל שלוש שניות לסיום ארבע הדקות היא חטפה עונש שלישי והודחה.

מדליסט הארד מאליפות אירופה, פיטר פלצ'יק, ויתר על השתתפותו בתחרות במשקל עד 100 ק"ג, בשל מחלה. ישראלים נוספים שהתחרו והודחו מוקדם הם: סרפים קומפנייץ, עומרי קניון, ענבר לניר, נאור איטח, אסף חן, איתי גולן ונדב זוראט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!