דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

המאוגדים / ראשי ועדים לבעל השליטה בנס טכנולוגיות: קדם הסכם קיבוצי בחברה

במכתב לאלי זיברט, מנכ"ל חילן בעלת השליטה בחברת המחשוב, קראו ראשי הוועדים בפרטנר, פלאפון,ECI ומבניר להתערב במו"מ המתקיים מזה ארבע שנים: "עובדים חרוצים ומסורים, שבסך הכל רוצים הסכם הגון וראוי"

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (באדיבות התאגדות עובדי נס)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארבע ראשי ועדים מענפי ההיי-טק והסלולר פני לאלי זיברט, מנכ"ל חברת חילן בעלת השליטה בנס טכנולוגיות, בדרישה להתערבותו לקידום חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, זאת בעקבות המשבר המתמשך בחברת נס טכנולוגיות. על המכתב, שיזמה יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, חתמו גם יו"ר ועד עובדי פלאפון יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי ECI אופיר לוי ויו"ר ועד עובדי מבניר עמיר בריגה.

"מצאנו לנכון לפנות אליך בעקבות מאבקם העיקש והארוך של עובדי נס לגבי חתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה" כתבו הארבעה, "מעבר לעובדה כי מדובר בדרישה צודקת ולגיטימית, במיוחד לאחר משא ומתן שנמשך כארבע שנים, הרי שאותם עובדים נאלצים להתמודד בימים אלו עם הנהלה קרה ומנותקת אשר מסרבת לשבת עימם למשא ומתן ענייני ורציני, ונוקטת במדיניות של סחבת וגרירת רגליים".

מכתב ראשי הוועדים למנכ"ל חברת חילן
מכתב ראשי הוועדים למנכ"ל חברת חילן

לצד מאבקם של עובדי מוקד נס בהדסה, שהיו בעברם עובדים ישירים של בית החולים והועברו לפני כשנה להעסקה קבלנית, נאבקים עובדי נס מזה למעלה מארבע שנים לחתימת הסכם קיבוצי כולל בחברה, שיהיה ייחודי בין היתר בשל אופיה המבוזר של חברת הקבלן המפעילה מאות מוקדי מחשוב בכל רחבי הארץ ובמאות חברות.

"כיושבי ראש של ועדי פרטנר, פלאפון, ECI ו-MAVENIR מזדמן לנו כמעט מידי יום לפגוש במסדרונות החברה או בפרויקטים משותפים את עובדי נס המשתפים עימנו פעולה במגוון תחומים. מדובר בעובדים חרוצים, מקצועיים, ובעיקר מסורים, אשר בסך הכל רוצים הסכם קיבוצי הגון וראוי המסדיר את תנאי העסקתם", הוסיפו ראשי הוועדים וקראו: "כבעלי השליטה בחברת נס אנו פונים אליכם בבקשה דחופה להתערב בהקדם במשבר שנוצר בין העובדים להנהלה ולהביא לסיומו לטובת כל הצדדים".

ההסתדרות הכריזה על יציגות בקרב עובדי נס בשנת 2014, וניהלה מאז משא ומתן לחתימת הסכם קיבוצי ראשוני להסדרת תנאי העובדים. במאי 2017, לאחר שהמגדים נקלעו למבוי סתום, ניסתה הנהלת נס לערער על יציגות הוועד וההסתדרות. ביולי 2018 הבהיר בית הדין הארצי לעבודה כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בחברה וקרא לצדדים לשוב לשולחן המו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה – אלא שמאז טרם חלה התקדמות.

בחודשים האחרונים כאמור, מתנהל מאבק על זכויות עובדי נס בהדסה. בבית החולים החליטו על סיום חוזה ההתקשרות עם החברה – ובהסתדרות טוענים כי מדובר במהלך פיקטיבי שתכליתו פירוק התאגדות העובדים במוקד, תבעו מיליון שקלים פיצויים ועתרו כנגד עצם המהלך. גם חברת נס נתבעה בטענה כי פעלה לפגוע בהתארגנות עובדיה.

זיברט וחילן בחרו שלא להגיב והפנו את דבר ראשון לנס טכנולוגיות, שבחרה שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!