דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הפרטת מבחני הנהיגה / משרד התחבורה ממשיך בהפרטת בחינות הנהיגה

למרות שביתת הטסטרים, ולמרות העתירה שהוגשה לבג"ץ נגד ההפרטה, פרסם משרד התחבורה מכרז לאיוש תפקידים במערך הבחינות המופרט. יו"ר ועד הבוחנים: "מטרת המכרז - לפגוע באחדות הבוחנים".

שביתת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)
שביתת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

למרות שביתת בוחני התחבורה ולמרות הבג"צ שהוגש כנגד הפרטת בחינות הנהיגה המעשיות על ידי משרד התחבורה – משרד התחבורה ממשיך במהלך ההפרטה. אתמול (חמישי) פרסם משרד התחבורה מכרז למציאת מפקחים שיפקחו מטעמו על שני הזכיינים שיבחרו על פי תוכנית המשרד להפעיל את הבחינות.

המכרז פתוח להגשת מועמדות למשך שבוע, עד יום חמישי הבא. דרישות התפקיד כפי שפורסמו הן  12 שנות לימוד, רישיונות שונים וכן ותק של 6 שנים לפחות בתור בוחני או מורי נהיגה.

יו"ר ועד בוחני הנהיגה ברנרד גרוסמן התייחס לפרסום המכרז במכתב לבוחנים: "מטרת הוצאת המכרז שתכולתו שבוע ימים בלבד ושבעה חודשים לפני הכנסו לתוקף היא אחת ויחידה: לפגוע אנושות באחדות ואחידות הבוחנים המתנגדים להפרטה, ולהכניס את מערך הבוחנים ללחץ ולאיבוד עשתונות". כמו כן ביקש גרוסמן מהבוחנים להתעלם מהמכרז ולא להגיש לו מועמדות. לדבריו ההסתדרות בוחנת את המהלכים האפשריים, ובכללם מהלכים משפטיים, לביטול המכרז.

בוחני הנהיגה שובתים זה למעלה מחודשיים במחאה על כוונת משרד התחבורה להפריט את מבחני הנהיגה המעשיים. בית הדין הארצי לעבודה הציע לצדדים פשרה זמנית, וכניסה למו"מ, אשר נדחתה פעמיים על ידי המדינה על אף נכונותה של ההסתדרות. במקביל הוגשה עתירה לבג"צ על ידי ארבעה בוחני נהיגה ומורה לנהיגה – בטענה שהפרטת מבחני הנהיגה הינה העברת סמכות המצויה בלב תפקידה של הרשות המבצעת לגורם פרטי המונע משיקולי רווח. העתירה הוגשה באמצעות עו"ד גלעד ברנע.

מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב שלח בשבוע שעבר מכתב להרכב בית הדין בו התריע מפני המשמעויות של הפרטת בחינות הנהיגה. "שינוי דרמטי שכזה, שיש עימו חשש לפגיעה בכשירות הנהגים המקב לים רישיון נהיגה, מצריך דיון מקצועי וציבורי רחב", כתב אבואב, "הפרטת אחריות זו והעברתה לידי ידיים פרטיות, יכולה לפגוע  ברמת  הכשירות של הנהגים בשל הוספת תמריצים ושיקולים כלכליים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!