דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרסום ראשון / רגע אחרי ההסכם הקיבוצי: עובדי תכנית קרב נערכים למאבק ראשון

סופסוף היה נראה שעובדי תכנית קרב זוכים לתנאי העסקה הולמים, אך למרות החתימה על ההסכם הקיבוצי הם נאלצים לצאת כעת למאבק נוסף בשל תנאי המכרז החדש של משרד החינוך | העובדים: "המכרז יפגע באופן אנוש במהות, במקצועיות ובערכים על פיהם אנו פועלים"

הפגנת עובדי תכנית קרב (צילום באדיבות ההסתדרות).
הפגנת עובדי תכנית קרב (צילום באדיבות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ימים ספורים בלבד לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי לעובדי תכנית קרב במעמד שר האוצר משה כחלון, הודיע ועד העובדים כי בכוונתם להיאבק כנגד תנאי המכרז לתכנית שפרסם משרד החינוך. העילה: ההסכם צפוי להביא לפיטורים המוניים של מדריכים. המכרז פורסם כבר לפני כשבועיים, ונציגי משרד החינוך נעדרו מהחתימה על ההסכם הקיבוצי.

חתימת הסכם קיבוצי ראשון לעובדי תכנית קרב (דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי ראשון לעובדי תכנית קרב (דוברות ההסתדרות)

"בעוד אנו חוגגים את השגת ההסכם הקיבוצי, אנו נאלצים לעדכן אתכם במקביל בנוגע להתפתחויות חמורות מאוד: לפני כשבועיים פרסם משרד החינוך את המכרז החדש לניהול והפעלת תכנית קרב בחמש השנים הבאות" נכתב במנשר ששלח הוועד לעובדים. לדבריו במידה שכתב המכרז יתממש המשמעויות בפועל יהיו פיטורים וצמצומי משרות המוניים, פגיעה בביטחונם התעסוקתי של העובדים ואף פגיעה בעבודה המאורגנת בתכנית. "אם המכרז יצא לפועל יפגעו באופן אנוש המהות, המקצועיות והערכים על פיהם אנו פועלים שנים כאנשי חינוך מקצועיים בתכנית קרב. חייבים לעצור את המכרז!".

בהסתדרות מסרו לדבר ראשון היום כי "ההסתדרות תמשיך לעמוד לצד עובדי תכנית קרב ותגנה על זכויותיהם, ותפעל על מנת שגם תנאי המכרז החדש שפורסם יבטיחו את יישום ההסכם הקיבוצי".

הוועד מפרט בהמשך ומציין כי המכרז כולל ביטול חד צדדי של השתתפות המדינה בעלויות חלק מפעילות התכנית בחלק מהרשויות המקומיות, וקובע באופן חד צדדי הגבלה תקרה להקיף המשרות בתכנית. צעדים אלה לדברי ועד העובדים צפויים להביא לפיטורי מאות עובדים לצד הוצאתם של מאות עובדים נוספים מההסכם הקיבוצי. עוד טוענים בוועד כי המכרז קובע גם מנגנון דרקוני, השולל מרכזי התכנית את היכולת להגן על מדריכים מפני החלטות שרירותיות של הלקוחות ומפיטורין. כמו כן נטען כי המכרז מורה בלא היוועצות ובלא בחינה מקצועית של הנושא שלא לפצל גנים לקבוצות לחוגי התכנית – החלטה שמשמעותה אף היא פיטורים של מדריכי גנים רבים בתכנית לצד פגיעה באיכות המקצועית והפדגוגית. עוד נטען כי המכרז מבקש לפצל את יחידת המיקוח של עובדי התכנית כיום תוך הוצאת עובדי התשתית להעסקה קבלנית – צעד הפוגע בעשרות עובדי התשתית ואשר יביא למעשה לפיטוריהם, וכזה המאיים על התאגדות העובדים.

מכרז 2019 : מכירת החיסול של תכנית קרב!!!עובדי ועובדות תכנית קרב. בעוד אנו חוגגים את השגת ההסכם הקיבוצי, אנו נאלצים…

Posted by ‎התאגדות עובדי ועובדות תכנית קרב‎ on Monday, January 28, 2019

העסקה קבלנית ומחירי החלפת המפעיל התדירה

ההסכם הקיבוצי הראשון לעובדי קרב נחתם ביום רביעי שעבר בין ההסתדרות, ועד העובדים והחברה למתנ"סים שהיא כיום הזכיין המפעיל את הפרויקט, ומעגן למעשה את הסכמות ניסנקורן-כחלון מיולי 2015 (לצמצום תבניות העסקה פוגעניות) על פיהן עובדי קרב יועסקו באופן רציף 12 חודשים בשנה ותנאיהם הסוציאליים יושוו לאלו של עובדי המדינה. במעמד החתימה על ההסכם הבהיר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי: "יש לוודא כי תנאי המכרז של משרד החינוך לא פוגעים בתנאי העובדים ביחס להסכם הקיבוצי".

תכנית קרב מופעלת כיום על ידי החברה למתנ"סים בשיתוף עמותת "תפנית בחינוך" מיסודה של קרן רש"י, עבור משרד החינוך. מדריכי התכנית פרוסים באלפי בתי ספר וגנים ברחבי הארץ ומעבירים פעילויות העשרה לכ-300 אלף ילדים. עובדי קרב התאגדו בהסתדרות בתחילת שנת 2015.

כמו עובדי תכניות מפורטות רבות אחרות עבור משרדי הממשלה, עובדי התכנית נפגעים מכך שאחת לכמה שנים היא נדרשת לצאת למכרז, והם נאלצים להחליף מעסיק. התנהלות זו מקשה על צבירת וותק, מערערת את מערכי כוח האדם, ועשויה לגרום לאבדן ידע הנצבר בתכנית ולפגיעה באזרחים הנהנים משירותיה. שיטת המכרוז פוגעת גם חדשות לבקרים בזכות ההתאגדות של עובדים כשהמשרדים מפצלים שירותים בין מספר ספקי שירות ועוד. בעוד החברה למתנ"סים היא חברה ממשלתית שתכליתה לספק שירותי חינוך בלתי פורמלי – בעבר הופעלה התכנית באמצעות חברת הקבלן המסחרית 'מרמנת' – העסקה קבלנית לכל דבר ועניין.

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד דוחה את הטענות מכל וכל. אין בנוסח המכרז כדי לשנות את תנאי העסקה של העובדים, או זכויותיהם."

ממשרד האוצר טרם נמסרה תגובה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!