דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרכב"ה

מעשה מרכב"ה / בג"ץ שלח את האוצר וח"כ שפיר למו"מ על שקיפות התקציב

השופטים קבעו כי על הצדדים לבחון את האפשרות להגיע להסכמות וקבעו תקופה של חצי שנה להגעה למיצוי המו"מ | בדיון האחרון בנושא אמר השופט גרוסקוף לנציגי האוצר: "יצא המרצע מן השק. לשיטתכם יש לחברי הכנסת זכות לקבל רק מידע מתווך"

בג"ץ מול משרד האוצר (צילומים: פלאש 90, עמר כהן)
בג"ץ מול משרד האוצר (צילומים: פלאש 90, עמר כהן)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

בג"ץ שלח את פקידי האוצר לקיים משא ומתן עם חברת הכנסת סתיו שפיר על "שיפור הפיקוח הפרלמנטרי והגברת השקיפות בנתוני התקציב". החלטת שופטי בג"ץ מגיעה פחות משבוע לאחר הדיון שהתקיים בעתירה המשותפת לחברת הכנסת שפיר ולחשב הכללי לשעבר ירון זליכה שדרשו את הנגשת מערכת ניהול התקציב של האוצר מרכב"ה לחברי הכנסת. בדיון אמר השופט גרוסקוף לנציגי האוצר: "יצא המרצע מן השק. לשיטתכם יש לחברי הכנסת זכות לקבל רק מידע מתווך".

חברת הכנסת סתיו שפיר, ראש אגף תקציבים שאול מרידור ושי באב״ד מנ״כל משרד האוצר (צילום: יונתן זינדל ויוסי זליגר / פלאש 90).
חברת הכנסת סתיו שפיר, ראש אגף תקציבים שאול מרידור ושי באב״ד מנ״כל משרד האוצר (צילום: יונתן זינדל ויוסי זליגר / פלאש 90).

השופטים עמית וילנר וגרוסקוף כתבו בהחלטתם כי "על רקע ההידברות בין משרד האוצר לבין משרד המחקר והמידע של הכנסת, ובעקבות הדיון שנערך בפנינו – מתבקשים הצדדים והמשיבים בינם לבין עצמם לקיים הידברות ביניהם על-מנת לבחון את האפשרות להגיע להסכמות/נוהל/מזכר הבנות, לצורך שיפור הפיקוח הפרלמנטרי. זאת, על-מנת להגביר את שקיפות נתוני התקציב הן ברמת התכנון והן ברמת הביצוע בפני ועדת הכספים או ועדה אחרת של הכנסת".

השופטים נתנו לצדדים תקופה של חצי שנה להגיע למיצוי של המו"מ זאת גם על מנת לאפשר לשר האוצר הבא לתת את דעתו בנושא בטרם יוכרע. בנוסף ביקשו השופטים מהצדדים להביא נתונים ביחס לפיקוח הפרלמנטרי על התקציב במדינות אחרות לדיון הבא שיתקיים בעתירה ונקבע לחודש אוגוסט.

בתגובה להחלטת השופטים פרסמה שפיר בדף הפייסבוק שלה פוסט ובו כתבה: "היום השגנו ניצחון חשוב ומשמעותי בקרב שלנו נגד השחיתות. שלוש שנים שאני מנהלת מאבק קשה נגד שר האוצר ופקידי המשרד שלו, רק כדי שיפסיקו להסתיר מהציבור מה נעשה עם הכסף שלנו."

עו"ד חגי קלעי שייצג את שפיר וזליכה בעתירה יחד עם עורכי הדין רן רוזנברג ואביטל סומפולינסקי התייחס להחלטת השופטים כשאמר: "ניסיונות ההידברות למען הגברת השקיפות קודם להגשת העתירה כמו גם אחריה נותרו ללא מענה. ניתן לקוות שהאוצר יפעל לא רק בהתאם ללשון ההחלטה אלא גם בהתאם לרוחה, ויאפשר פיקוח אמיתי של הכנסת על תקציב המדינה. זהו האינטרס הציבורי המשותף לכל הצדדים ויש לפעול להגשמתו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!