דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

דורש הפקעה / אראל מרגלית: "סמכויות הסייבר של נתניהו מסכנות את הדמוקרטיה"

במושב הפתיחה של כנס סייברטק טען חבר חבר הכנסת לשעבר ואיש הון הסיכון, כי "כרגע יכול נתניהו להורות לרשות הסייבר להעביר לו מידע מבתי המשפט, הפרקליטות, אנשים פרטיים, ויריבים פוליטיים"

חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת לשעבר אראל מרגלית (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

חבר הכנסת לשעבר ממפלגת העבודה, אראל מרגלית, אמר היום בכנס סייברטק המתקיים בתל אביב, כי יש להפקיע מידית את סמכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתחום הסייבר. "העובדה שרגע לפני הבחירות נתניהו, אישיות פוליטית העומדת לבחירה, עדיין שולט בצורה בלעדית במערך הגנת הסייבר האזרחי, היא סכנה ברורה ומידית לדמוקרטיה הישראלית", טען. נתניהו עצמו יישא אף הוא דברים בכנס.

מרגלית, מייסד ויו"ר קרן ההון סיכון JVP, שכיהן בוועדה החשאית לענייני סייבר, אמר במושב הפתיחה של הכנס כי "במהלך בזק, קידם נתניהו לפני כשנתיים הוראת שעה שהעבירה את כל סמכויות הגישה למידע ואבטחת המידע מהשב"כ לרשות הסייבר, גוף צעיר ולא מנוסה, שכפוף רק לגורם אחד – לנתניהו, יו"ר הליכוד, החשוד בפלילים והמועמד מטעמה לראשות הממשלה. זהו מצב מסוכן, בו נתניהו יכול להשתמש ביכולות סייבר של המדינה למען אינטרסים פוליטיים אישיים".

נתניהו נואם בכנס סייברטק ישראל 2017. (צילום: מרים אלסטר פלאש90)
נתניהו נואם בכנס סייברטק ישראל 2017. (צילום: מרים אלסטר פלאש90)

"צריך לומר זאת ברור: נכון להיום, מערך הגנת הסייבר האזרחי של ישראל כפוף ישירות לגורם פוליטי שנמצא תחת חקירה" הוסיף, "יש סכנה ברורה ומידית לפגיעה בבחירות בישראל מגורמים חיצוניים אבל גם פנימיים. הציבור אינו מבין את גודל הסכנה. כרגע יכול נתניהו להורות לרשות הסייבר להעביר לו מידע מבתי המשפט, הפרקליטות, אנשים פרטיים, ויריבים פוליטיים".

מרגלית המחיש את הבעייתיות במצב באמצעות דוגמאות להתערבויות במערכות בחירות בארה"ב, גרמניה, בריטניה וצרפת. "אנו יכולים לראות בכל אחת מאותן מדינות דפוס שחוזר על עצמו, בו גוף בעל אינטרסים חיצוניים וזרים חובר למועמד או גוף עם אינטרסים מקומיים, כדי לקדם שינויים פוליטיים וגיאו פוליטיים. האזהרה של נדב ארגמן (ראש השב"כ שאמר לאחרונה שיהיו בוודאות ניסיונות להשפעה על הבחירות, נ.י) היא תמרור אזהרה המחייב את ועדת הבחירות לבחון מחדש את סמכויות הגנת הסייבר בזמן בחירות בישראל, ולהעבירן לאחריות שירותי הביטחון הכללי, הפועל לפי חוק מוסדר".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!