דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

חקירה והרתעה / יחידת פלס: פתחנו חקירה גלויה כנגד חברות כח אדם בתחום המנופאים

שני חשודים נעצרו ותשעה עוכבו בחשד לביצוע עבירות פליליות ועבירות בטיחות חמורות ומסכנות חיים בעת השמת מנופאים ואספקת מנופים | במשטרה סירבו למסור ל'דבר ראשון' אלו תאונות עבודה נחקרות כיום ביחידת פלס

מנופים מעל בתים בתל אביב. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
מנופים מעל בתים בתל אביב. ארכיון (צילום: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כחודש לאחר הקמתה הודיעה הבוקר (שני) לראשונה יחידת פלס במשטרה לחקירת תאונות עבודה על פתיחת חקירה גלויה – מעצר שני חשודים לחקירה באזהרה ועיכוב תשעה חשודים. על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, ניהלו חברות כח אדם, בתחום השמת המנופאים ואספקת מנופים לאתרי בנייה ברחבי הארץ תוך כדי ביצוע עבירות פליליות ועבירות בטיחות חמורות ומסכנות חיים: שימוש לא זהיר במכונות, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. החקירה מנוהלת בשיתוף משרד העבודה והרווחה ורשות המיסים. ארבעה מהחשודים יובאו היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

מנופים (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)
מנופים (צילום ארכיון: מרים אלסטר / פלאש 90)

"היחידה לחקירת תאונות עבודה תמשיך ותעסוק בגיבוש ראייה כוללת לטיפול בתופעת תאונות העבודה, בחקירת אירועי תאונות עבודה חמורות ובחשיפת עבירות פליליות נוספות המשיקות לתחום ובגילוי עבירות המשפיעות באופן ישיר על שלומם ובריאותם של האזרחים על מנת להביא את מבצעי העבירה לדין" נמסר ממשטרת ישראל.

במשטרה סירבו למסור ל'דבר ראשון' אלו תאונות עבודה נחקרות כיום ביחידת פלס. מאז תחילת השנה נהרגו כבר שני עובדים באתרי בניה. במעקב שמנהל ארגון קו לעובד אחר הנושא נרשמו גם שלוש תאונות קשות מאז תחינת השנה ושש תאונות בהן נפצעו עובדים באורח בינוני. לאחרונה נמחקה עתירת קו לעובד שביקשה לחייב את המשטרה ומינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לבצע חקירות פליליות גם במקרים של פציעות בינוניות באתרי הבניה.

ערב השנה האזרחית החדשה, הוקמה יחידת פלס כחלק מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433. ממלאת מקום מפקדת היחידה האמונה עליה כיום היא רפ"ק יעל אהרונוביץ'. היחידה מונה 11 תקני כוח אדם והועברו אליה 3 חוקרים ממנהל הבטיחות במשרד העבודה, בשלב זה בלא הגבלת זמן.

ניצב מוטי כהן מ"מ מפכ"ל המשטרה בטקס פתיחת יחידת פלס (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב מוטי כהן מ"מ מפכ"ל המשטרה בטקס פתיחת יחידת פלס (צילום: דוברות המשטרה)

"מדובר בצעד קריטי וחשוב למיגור תאונות עבודה ואנו בפורום למניעת תאונות עבודה מברכים על כך. יצירת הרתעה כנגד מעסיקים וקבלנים הוא מרכיב קריטי חשוב מאבק בתאונות עבודה ואנו מצפים כי יוגשו בקרוב כתבי אישום כנגד כלל המעורבים" מסר עו"ד ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה. אסל הוסיף כי בפורום מצפים להגשת כתבי אישום בהקדם בגין מותם של שני העובדים מתחילת השנה, ולפרסום המידע בנושא לטובת הציבור: "על הקבלנים והמעסיקים להבין שיש מחיר לזילות בחיי אדם".

"ועד המנופאים שמח על כל גוף המצטרף למאבק ופועל כנגד כל שחיתות ופשיעה בענף הבניין בכלל, וכזו המופנה כלפי מנופאים בפרט" מסר דן ורשבסקי יו"ר ועד המנופאים הארצי. "יחד עם ההסתדרות החדשה נמשיך לפעול ביד קשה, ולסייע לכל גופי המדינה הפועלים בנושא למגר את התופעה של פגיעה בזכויות העובדים, פשיעה ועבירות בטיחות".

"היחידה לחקירת תאונות עבודה שהקמתי לאחרונה כבר מביאה תוצאות ומונעת פגיעה בחיי אדם" התגאה השר לביטחון פנים גלעד ארדן, עם הפרסום. "החקירה שמנהלת היחידה החוקרת ושנחשפה הבוקר כבר מייצרת את ההרתעה אותה רצינו לייצר ואני בטוח שהיא תגרום לקבלנים להעלות את נורמות הבטיחות באתרי העבודה ברחבי הארץ ולשמור על חיי העובדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!