דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / חדרה: עובד כבן 44 נהרג בנפילה מגובה

כוחות מד"א שהוזעקו לאתר הבנייה של "מגדלי אחד העם" בייזום חברת אפרידר בעיר קבעו את מותו של צ'ן הונבינג, שנפל מגובה של 11 קומות, במקום | זהו ההרוג השלישי בתאונות בנייה מאז תחילת השנה

קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

צ'ן הונבינג, עובד כבן 44, נהרג היום (רביעי), אחרי שנפל מגובה של 11 קומות באתר באתר "מגדלי אחד העם" בייזום חברת אפרידר ברחוב ששת הימים בחדרה. פרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו כי העובד נמצא ללא רוח חיים וכי נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג השלישי בענף הבנייה מאז תחילת השנה.

אתר הבנייה בחדרה בו נהרג עובד בנפילה מגובה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
אתר הבנייה בחדרה בו נהרג עובד בנפילה מגובה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

"שנת 2018 התאפיינה בתפקוד כושל במיוחד של מנהל הבטיחות התעסוקתית שבא לידי ביטוי גם בכשלון פרויקט הדגל של משרד העבודה – הטלת קנסות בגין הפרות בטיחות באתרי בנייה – ושתוצאותיו עלייה במספר ההרוגים באתרי הבנייה, אשר אף הביאה בסופו של דבר את ההסתדרות הכללית לפעול בנושא" אמרה עו"ד הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בניין, "למרות שחלפו כמעט 3 חודשים מאז הושגו הסכמות בין ההסתדרות למדינה בנוגע לצעדים שיש לנקוט למיגור הקטל באתרי הבנייה, שבמסגרתן הוקצו למנהל הבטיחות במשרד העבודה 60 תקנים חדשים – וזאת בנוסף ל-20 תקנים לא מאוישים שמשרד העבודה חזר והבטיח כבר מדצמבר 2017 לאייש – טרם נקלט ולו מפקח בטיחות אחד נוסף למנהל הבטיחות, וזאת על אף המחסור האקוטי בכוח אדם"

עוד הוסיפה כי "רק היום, כחלוף 3 חודשים, מפרסם משרד העבודה מכרזים פנימיים לתפקידים אלה, להם הונמכו תנאי הסף ובוטלה דרישה קודמת לתעודת ממונה בטיחות ולניסיון קודם של 3 שנים. יש לקוות כי הליכי המיון והאיוש למכרזים אלה (לרבות פרסומם בהקדם כמכרזים חיצוניים) יתנהל ביתר יעילות ואפקטיביות מכפי שנעשה עד כה, וכי מספר משמעותי של מפקחי בטיחות ייקלטו לעבודה, ויסייעו בשיפור תפקודו המקצועי של המנהל. לעובד הסיני בן ה-44 ולמשפחתו בסין הרחוקה זה כבר יהיה מאוחר מדי".

מחברת אפרידר נמסר כי "החברה המומה מהאירוע הטראגי ומשתתפת בצער משפחת ההרוג. הנסיבות נבדקות לעומק הן על ידי החברה והן על ידי הגורמים הרלוונטיים".

ביום חמישי שעבר מת מפצעיו מסבאח עבד אלואחד אלזהור ז"ל, בן 33 מהכפר עין כאחל שממערב לחברון, אחרי שנפצע בתאונת בניין באשקלון שבוע קודם לכן. אלזהור היה נשוי ואב לארבעה, מורה בית ספר במקצועו.

מסבאח עבד אלואחד אלזהור ז"ל, בן 33 מהכפר עין כאחל
מסבאח עבד אלואחד אלזהור ז"ל, בן 33 מהכפר עין כאחל

הוא נפצע ביום חמישי ה-17 בינואר כאשר עבד על גג אתר בניה של חברת 'יעד להנדסה ובנין ג.פ. בע"מ'. משטח כבד קרס עליו ופגע בראשו. הוא פונה בסיוע כוחות הצלה, ולאחר טיפול החייאה במקום, פונה ע"י מד"א לבית החולים ברזילי, שם נותר מאושפז עד מותו.  משטרת ישראל פתחה בחקירה, ומנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה הטיל באתר, בעקבות התאונה, צו הפסקת עבודה. במקום נמצאו מספר ליקויי בטיחות נוספים.

ב-10 בינואר נהרג איאד עסמאיל רג'בבן 45, אב לשלושה מהכפר אללבד שליד טול כרם, בתאונה בזמן שעבד בבניין בנתניה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!