דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט

פרשת נוה / המחוזי הכריע: לא יפורסמו שמותיהן של שתי המעורבות בפרשת נוה

השופט ציון קפאח דחה את הערעור שהגישו כלי תקשורת על החלטת בית משפט השלום הנושא | בהכרעתו, ציין השופט כי פרסום פרטיהן של השופטת ועורכת הדין המעורבות בפרשה "עלול לגרום להן נזק חמור"

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב קרדיט (צילום: ראובן קסטרו)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ציון קאפח דחה הבוקר (שני) את הערעור שהגישו כלי התקשורת "גלובס" ו"הארץ" על החלטת בית משפט השלום לפני כשבועיים להאריך את צו איסור הפרסום על פרטיהן של השופטת ועורכת הדין החשודות במעורבותן בפרשת נוה.

בהחלטתו, ציין השופט קאפח כי לשם ההחלטה על איסור הפרסום נעזר בחוות דעת של גורם משפטי בכיר. לדבריו "לנוכח הנסיבות החריגות ביקשתי כאמור – באופן שאינו שכיח בהליכים מסוג זה – גם חוות דעת עדכנית של גורם משפטי בכיר", לדבריו, קיבל שתי התייחסויות מפי אותו גורם משפטי.

הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)
הארכת מעצרו של אפי נוה בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: ראובן קסטרו)

בהחלטתו, דן השופט קאפח בשאלה האם הנזק שיגרם לשתי המעורבות באם יפורסמו שמותיהן ופרטיהן הינו נזק חמור – כזה, המצדיק את אי פרסום שמן.

תחילה, ציין קאפח כי אמנם ייגרם לשתיים נזק, אך זה יהיה בגדר נזק רגיל המלווה את כל מי ששמו נקשר בפלילים. "אכן, פרסום שמותיהן בהקשר לנסיבות הפרשה עלול להביא לכאב, צער ומבוכה להן ולבני משפחותיהן" הסביר, "הפגיעה תותיר את רישומה ועקבותיה גם בעתיד, יהיו תוצאות ההליך אשר יהיו. אולם, הנזק הינו נזק 'רגיל' על פי המבחנים אשר הותוו בפסיקה, והוא מנת חלקו של כל מי ששמו נכרך בחשד לפלילים".

רק כאשר בחן קאפח את פרסום שמותיהן בהקשר למהות החשד בה עוסקת הפרשה, השתכנע כי אכן ייגרם לשתיים נזק חמור. קאפח כינה את החשד לפיהן השתיים העניקו לעו"ד אפי נוה שוחד מיני בתמורה למינוי לכס השפיטה "חסר תקדים בחומרתו", ואמר כי "אין חולק כי החשד המוטח במשיבות הינו חסר תקדים בחומרתו. גם באי כח המערערות עמדו בכתבי הטענות ובטיעונים בעל פה על יחודיות וחומרת פרשה זו כנימוק מרכזי להסרת הצו האוסר פרסום שמות המשיבות. משכך, יש לקבוע כי הנזק העלול להיגרם למשיבות הינו בבחינת נזק חמור".

יש לציין כי שמו של אפי נוה, החשוד המרכזי בפרשה ויו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הותר לפרסום לאחר שעורך דינו הודיע מיוזמתו על הסכמתו להסרת צו איסור הפרסום הנוגע אליו, ולא דרך החלטה שיפוטית שאישרה את הפרסום.

שרת המשפטים שקד, שר האוצר כחלון ונשיאת בית המשפט העליון חיות בישיבה של הועדה למינוי שופטים, 22 בפברואר 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שרת המשפטים שקד, שר האוצר כחלון ונשיאת בית המשפט העליון חיות בישיבה של הועדה למינוי שופטים, 22 בפברואר 2018 (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

כזכור, במרכז הפרשה עומד החשד לפיו עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין שהתפטר מתפקידו בעקבות הפרסומים, מינה שופטים בתמורה לשוחד מיני. כך, על פי החשד, מינה נוה את שופטת השלום ששמה אסור בפרסום, וניסה למנות שופט מחוזי שנשוי לעורכת הדין ששמה אסור בפרסום. עוד עולה בפרשה חשד לקשר מסוג דומה עם מתמחה במשרד עורכי דין טרם בחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין.

נוה נחקר בפרשה בלפני כשלושה שבועות, ויוחסו לו עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים תוך ניצול תפקידו, מעמדו והשפעתו שלא כדין. זאת, כאשר כיהן כיו"ר לשכת עורכי הדין, ובחלק מהזמן כחבר בוועדה למינוי שופטים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!