דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תחת איום פיטורים / אסיפת מחאה בפלאפון: "להנהלה אין תוקף מוסרי לדבר על התייעלות וקיצוצים"

זאת על רקע כוונת קבוצת בזק לאחד את פלאפון עם Yes ובזק בינ"ל ולבצע פיטורים נרחבים | יו"ר הוועד יחיאל שמן: "לא מתנגדים לאיחוד, אבל תוך כדי הידברות ולא על חשבון הגב שלנו. לא נהסס לפתוח בעיצומים"

אסיפך מחאה של עובדי פאלפון בלובי מטה החברה בגבעתיים, 6 בפברואר 2019
אסיפך מחאה של עובדי פאלפון בלובי מטה החברה בגבעתיים, 6 בפברואר 2019
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי פלאפון עזבו היום את העמדות והמשרדים והתכנסו בלובי מטה החברה בגבעתיים לאסיפת עובדים שזימן הוועד, לאור הפירסומים על כוונת קבוצת בזק לאחד את חברות הבת שלה – פלאפון, בזק בינלאומי ו-Yes, ולפטר מאות עובדים. ״להנהלה שמושכת דיבינדים של מאות מליונים אין תוקף מוסרי לדבר על התייעלות וקיצוצים. אנחנו לא מתנגדים לאיחוד, אבל תוך כדי הידברות ולא על חשבון הגב שלנו. אנחנו לא ששים לפתוח בעיצומים, למרות שכבר יש לנו סכסוך עבודה פתוח ולא נהסס להשתמש בו כבר בקרוב״, אמר יו״ר הועד יחיאל שמן באסיפה.

עוד הוסיף שמן כי בשנים האחרונות ירדה מצבת העובדים בחברה בצורה דרסטית, וקיים עומס רב מאוד על העובדים. "הנהלת פלאפון חושבת שאפשר לנהוג בנו כמו הסיפור על אותו סוס שהורעב והורעב עד שמת בסוף. לא יקום ולא יהיה. מציע להם לא לבחון את הכח הארגוני שלנו, שהוכח בשנים האחרונות פעם אחר פעם״.

בשבוע שעבר פורסם כי בכוונת בזק לבצע צמצום של כ-700 עובדים בחברות הבת שלה, תוך כשלוש שנים. בהסתדרות הגיבו ומסרו כי "על דירקטוריון בזק להתעשת ולהפסיק עם החגיגות המיותרות והניסיונות לפגוע בעובדי פלאפון ובזק-בינלאומי". בזק יכולה אמנם להתייעל על בסיס סינרגיה בין עובדי הקבוצות, אך בדרגים הנמוכים קשה לראות כפילויות בהיקף כה עמוק של מאות אנשים בשנה, כ-15% מכוח האדם, בלי לפגוע בשירותים. ייתכן שבהנהלה מתכוונים להשתמש בטענת ה"סינרגיה" על מנת ללחוץ על ועדי העובדים להסכים לפיטורים, שיפגעו לא רק ברמת היקף התעסוקה, אלא גם ברמת השירות לציבור.

"לפני כמה חודשים קראה לי הנהלת פלאפון וביקשו להכנס למשא ומתן, רוצים לדבר על 'סינרגיות'. שאלתי אותם מה זה סינרגיות? אני קורא על איחודים. אנחנו רואים את כל השוק, את סלקום, הוט, פרטנר, כולן חברות תקשורת גדולות, צומחות, הטרוגניות שמוכרות גם טלוויזיה, גם סלולר וגם טלפוניה. אמרתי להם בואו לשם. מה יש לנו לעשות פה? למה שנדבר על הקטנות, בואו נדבר על הגדול, בואו נדבר על העתיד. אני הבטחתי לעובדים עתיד. לי חשוב דבר אחד – שלעובדים בפלאפון יהיה אופק אמיתי, יהיה עתיד, ונדע מה קורה בעוד שנה, שנתיים ושלוש. לא אתן לאף אחד לקחת אותנו לטיול למקומות שיצרו לנו מציאות אחרת שבעוד שנה נתעורר ויגידו לנו 'זו המציאות החדשה'. זה לא יקרה. אנחנו רוצים איחוד, כי איחוד יביא עתיד, פעילויות חדשות, ערך אמיתי לחברה. משהו שאין אותו היום. אבל האיחוד הזה חייב ללכת יד ביד בהדברות, משא ומתן, שיח. לא שעושים דברים ושטח ואנחנו מגלים אותם בעיתונות. זה לא יקרה"

לאורך השנים העבירה בזק כ-20 מיליון שקלים בדיווידנדים מאז 2010, בין היתר על מנת לכסות חלק מהחובות שצבר בעל השליטה אלוביץ' וחברות הבת שבשליטתו, זאת בשעה שהיא צוברת חוב של 13 מיליארד שקלים. שלושת חברות הטלקום שבבעלות בזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-YES ספגו מכות רגולטוריות קשות בשנים האחרונות ששחקו את רווחיותן לקרוב לאפס.  בדירקטוריון בזק סבורים שמותר להם לאחד את שלוש החברות בטענה שמהלך כזה ישפר את רווחיותן, גם ללא היתר ממשרד התקשורת, שכן ההגבלות החוקיות מוטלות אך ורק על המונופול המפוקח שהיא חברת בזק עצמה.

איך שלט אלוביץ׳ בבזק? (גרפיקה: אידאה).
איך שלט אלוביץ׳ בבזק? (גרפיקה: אידאה).

עובדי פלאפון התאגדו בהסתדרות ב-2012, ונאבקו מאבק קשה מול ההנהלה שפגעה בזכות ההתארגנות שלהם. עובדי בזק בינלאומי התאגדו בהסתדרות ב-2014. עובדי YES מאוגדים בהסתדרות הלאומית מאז 2015. בשלושת החברות הסכמים קיבוציים מול ועדי העובדים.

לאורך השנים העבירה בזק כ-20 מיליון שקלים בדיווידנדים, בין היתר על מנת לכסות חלק מהחובות שצבר בעל השליטה אלוביץ' וחברות הבת שבשליטתו, זאת בשעה שהיא צוברת חוב של 13 מיליארד שקלים. שלושת חברות הטלקום שבבעלות בזק: פלאפון, בזק אונליין ו-YES ספגו מכות רגולטוריות קשות בשנים האחרונות ששחקו את רווחיותן לקרוב לאפס. בדירקטוריון בזק סבורים שמותר להם לאחד את שלוש החברות בטענה שמהלך כזה ישפר את רווחיותן, גם ללא היתר ממשרד התקשורת, שכן ההגבלות החוקיות מוטלות אך ורק על המונופול המפוקח שהיא חברת בזק עצמה.

בהנהלת פלאפון בחרו שלא להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!