דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

דם רע / פרץ: "נפתלי בנט, אדם שהאמנו בו, ניסה ומנסה למוטט את הבית שלנו על יושביו"

יו"ר הבית היהודי במתקפה חריפה על יו"ר הימין החדש: "אני אומר לך כרב, כטייס, כמפקד, כמחנך: עשית מעשה אנטי-דתי, אנטי-יהודי ואנטי-חברי" | חבר מרכז: לא מפתיע שכך נהגו "החילונית והלייט"

רפי פרץ, במסיבת העיתונאים של הבית היהודי (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
רפי פרץ, במסיבת העיתונאים של הבית היהודי (צילום: גילי יערי / פלאש 90).
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

עוד קודם שהחל כינוס מרכז הבית היהודי בפתח תקווה, נשמע קול מרמור בקרב חברי המרכז על המעשה שעשו להם נפתלי בנט ואיילת שקד. אחד מהם, רב בישיבה בירושלים, סיכם זאת בפשטות: "זה לא מקרה שמי שעשו זאת הם החילונית והלייט. אנחנו קיבלנו אותם כמו שהם וכך הם גמלו לנו. הם היו צריכים לפחות לתת לנו כמה חודשים להתארגן, הרי את המפלגה הם רכשו עוד בקיץ. אנחנו במצב הנוכחי כי נקלענו לחודש וחצי של בלאגן".

כאשר עלה לדבר יו"ר המפלגה רפי פרץ, התברר שהסנטימנט הזה קיים גם בקרב ההנהגה. העוצמה המפתיעה של דברי הביקורת נגרמה אולי מהמסרונים שהופצו היום נגד הבית היהודי, לכאורה בשם הימין החדש (המפלגה הכחישה זאת), אולי מהכניסה לישורת האחרונה של הבחירות, ואולי מתוך עלבון ושאט נפש אמיתיים מהתנהגות שנתפסת כחסרת אתיקה. מצד שני יש לזכור שאלמלא פרישת בנט, פרץ לא היה זוכה בתפקידו, כך שלא בלתי סביר שקיימת בו גם הכרת תודה לקודמו.

את המתקפה על בנט הצמיד פרץ לניסיונו להסביר את הכורח שבריצה משותפת עם עוצמה יהודית. "תרשו לי להסביר מדוע הבית בסכנה: יש מי שניסה ועדיין מנסה להרוס את הבית שלנו. נפתלי בנט, אדם שהאמנו בו, ניסה למוטט את הבית שלנו על יושביו. רגע לפני הבחירות נטש נפתלי את הקוקפיט, בתקוה שהמטוס שלנו יתרסק אל הקרקע והוא יציל את עצמו.

"נפתלי, אני מבקש לפנות אליך מכאן, מעל במה זו, מתוך הבית שנטשת. נפתלי, אני אומר לך כרב, כטייס, כמפקד, כמחנך: עשית מעשה שהוא אנטי-דתי, אנטי-יהודי ואנטי-חברי". דברים אלה של פרץ זכו למחיאות כפיים סוערות מצד חברי המרכז, והוא המשיך: "אני גדלתי על הנני ועל אחרי, ולא על אני ואני ואני. אתה עברת כבר ארבע מפלגות. כך מתנהג הומלס. כך לא מתנהג בן הציונות הדתית.

"נפתלי פעל בניגוד לכל ערכי הציונות הדתית ולכן כל הצבעה עבורו היא הצבעה נגד הציונות הדתית. הוא פעל ועדיין פועל נגד הבית היהודי, ניסה ועדיין מנסה לפצל אותנו, לרסק אותנו. ולכן אני מבקש היום לייצר איחוד. אני מבקש להציל את הבית. לצערי, מהיום שנפתלי בנט נטש את הקוקפיט הוא לא מפסיק להמשיך ולנסות לפגוע בנו, לנגוס בנו עוד ועוד חלקים. זאת, בניגוד לכל הבטחותיו והצהרותיו.

"אגב, אני בטוח שהוא לא יצליח לרסק את הבית של הציונות הדתית. מדוע? כי אנחנו מפלגה של 70 שנה, לא של שבע דקות. אנחנו ננצח כי אנחנו מתאחדים, אנחנו ננצח כי היום הציונות הדתית שבה הביתה. כי אנחנו הולכים בדרך של נצח. בדרך של אמת, בדרך שמתמשכת כבר אלפי שנים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!