דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2019

עדכונים שוטפים / עדכונים שוטפים לקראת סגירת הרשימות לבחירות 2019

במערכת הפוליטית נערכים לקראת סגירת הרשימות הלילה | נתניהו תקף את האיחוד בגוש המרכז וקרא לכל מי שלא מעוניין בממשלת שמאל בגיבוי המפלגות הערביות להצביע לו | 'דבר ראשון' מביא לכם את כל העדכונים האחרונים

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 בינואר 2019. (צילום מסך משידור החי)
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 7 בינואר 2019. (צילום מסך משידור החי)
נתי יפת
נתי יפת
עיתונאי ותיק, מסקר עבור "דבר ראשון" את מערכת הבחירות 2019
צרו קשר עם המערכת:

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רה"מ נושא דברים בתגובה לאיחוד בגוש המרכז

בנימין נתניהו נושא דברים בכפר המכביה ותוקף בחריפות את האיחוד בין גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי תוך שהוא מתייחס להיעדר הנסיון שלהם ועקץ את יאיר לפיד, מי שמיועד להיות ראש ממשלה מטעם "כחול לבן" בחלק השני של כהונת הכנסת כחלק מהרוטציה על היעדר רקע ביטחוני ואמר "אתם מדמיינים את יאיר לפיד ראש ממשלה?".

עוד המשיך והציג את הישגיו ואמר שכשהוא ראש הממשלה "אתם לא מפחדים לעלות לאוטובוסים ולהיכנס למסעדות. המדינה פורחת". עוד טען כי גנץ ואשכנזי התנגדו לבניית הגדר בגבול עם מצרים, גדר שהוא (נתניהו) התעקש על הקמתה והיא מנעה כניסת מסתננים לישראל.

בהמשך תקף את לפיד וגנץ על חוסר הבנתם בכלכלה כשאת לפיד כינה "שר האוצר הכושל ביותר בתולדות ישראל" ולחובתו של זקף את נסיונו הכושל כמנכ"ל חברת היי-טק. נתניהו תקף את השניים על שמי שהביאו להיות הדמות הכלכלית הבכירה ברשימה הוא אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, אותו הגדיר "איש שמאל שמייצג את המונופולים הגדולים".

נתניהו איים כי בתקופה שנותרה עד הבחירות, התקשורת תנסה להגדיר את מפלגת השמאל של גנץ ולפיד כמפלגת מרכז במטרה להעביר קולות מהימין לשמאל וסיים את דבריו בקריאה לכל מי שלא מעוניין בהקמת ממשלת שמאל בתמיכת המפלגות הערביות להצביע ליכוד.

לפיד: מול איחוד הקיצוניות - אנחנו מקימים חומה של תקווה

יו"ר מפלגת "יש עתיד" שהתאחדה עם "חוסן לישראל" ו"תל"ם" להקמת "כחול לבן" התייחס בדבריו הערב לאיחוד בין מפלגות הימין "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" עם הרשימה הכהניסטית "עוצמה לישראל" ואמר כי "נתניהו מכניס את אנשי כהנא לכנסת, הציע לבצלאל סמוטריץ' את תפקיד שר החינוך של הילדים שלנו. הוא מלבה את השנאה ואת הפחד. את הגזענות ואת האלימות".

בסוף דבריו אמר כי הישראלים יילכו לקלפי ב-9 לאפריל כדי לבחור איזו מדינה תהיה פה. איזו מדינה תהיה לילדים שלהם. מדינה של חקירות ושחיתות והסתה, או מדינה של תקווה וחוסן והבטחה לעתיד. "נתניהו בחר באנשי כהנא כשותפיו. אנחנו בוחרים אחד בשני, ובעיקר באזרחי ישראל", סיכם.

ביקורת על מפלגת כחול-לבן בגין היעדר ייצוג נשי בצמרת הרשימה

יו"ר נעמת, גליה וולוך, שהודיעה השבוע על סיום תפקידה, הטיחה ביקורת בראשי מפלגת כחול-לבן, ערב הצגת הרשימה הסופית, בשל היעדר ייצוג נשי בצמרת הרשימה. "בושה שבישראל 2019 אין אף אישה בצמרת מפלגה ששואפת להוות אלטרנטיבה שלטונית. זה לא עניין של ימין או שמאל אלא של ערכים ועקרונות. קיימות מספיק נשים מוכשרות מכל התחומים שיכלו להיות חלק מהחמישייה הראשונה של כחול לבן. לא מדובר בטובה שהגנרלים עושים לנו אלא במה שהיה אמור להיות המובן מאליו", אמרה וולוך וקראה לראשי המפלגה לנצל את השעות האחרונות שעד סגירת הרשימות בכדי "לתקן עוולה זו".

גם מיכל גרא מרגליות, מנכ״לית שדולת הנשים בישראל, התייחסה למצב שנוצר כתוצאה מאיחודי הרשימות של היומיים האחרונים ודחיקת הנשים מצמרות הרשימות ואמרה כי ״מצער מאוד שהאיחוד בין מפלגות במערכת הבחירות הנוכחית, גם בגוש הימין וגם בגוש המרכז, בא על חשבונן של המועמדות. הסיכוי להגדלת מספר הנשים בשורות הכנסת היה נמוך גם לפני שנדחקו מטה ברשימות. עכשיו המצב עגום עוד יותר. רק 2 נשים בעשירייה הראשונה של שתי הרשימות המובילות בסקרים, הליכוד ו״כחול לבן״.
״אולי הגנרלים שכחו שנשים הן 51% מהאוכלוסיה בישראל, אבל זו האמת. לא יתכן שבשנת 2019 נשים ימשיכו להיעדר מעמודי השדרה של המפלגות בישראל. הגיע הזמן שנשים יהוו לפחות מחצית מכל רשימה לכנסת ומכל פורום של קבלת החלטות״.

ש"ס הציגה את רשימתה: ח"כ מכהנים בכל המקומות הריאליים

מפלגת ש"ס פירסמה את רשימת מועמדיה לכנסת ה-21. כל שבעת המועמדים הראשונים ברשימה הם חברי כנסת מכהנים, ובמקומות השמיני ואילך שאינם ריאליים, מופיעים מועמדים חדשים.

במקום הראשון ברשימה הוצב אריה דרעי, במקום השני סגן שר האוצר איציק כהן, במקום השלישי סגן שר הפנים משולם נהרי, ובמקום הרביעי יו"ר ועדת החינוך של הכנסת יעקב מרגי. במקום החמישי יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור, במקום השישי ח"כ מיכאל מלכיאלי, סגן יו"ר הכנסת, ובמקום השביעי ח"כ ינון אזולאי, שנכנס לכנסת לפני שנה בעקבות התפטרות אביו, שר הדתות דוד אזולאי, שנפטר ממחלה באוקטובר האחרון.

רשימת ש"ס לבחירות

במקום השמיני הוצב ראש עיריית בית שמש לשעבר משה אבוטבול, במקום התשיעי אוריאל בוסו, ממלא מקום ראש עיריית פתח תקווה, במקום העשירי שלמה דהן, לשעבר מנהל פרויקט שיקום לנוער בסיכון בבית"ר עילית, במקום 11 דוד סעדה, איש עסקים וראש כולל מבית"ר עילית, ובמקום ה-12 משה ארבל, עד לאחרונה ראש מטהו של אריה דרעי.

בית הדין של הליכוד קיבל את ערעורה של קרן ברק: תשובץ במקום ה-25

בית הדין של מפלגת הליכוד קיבל את ערעורה של הלוביסטית קרן ברק, שביקשה להשתבץ במקום ה-25 ברשימת הליכוד לכנסת המשוריין לאישה חדשה, אף שבמקום ה-23 דורגה המועמדת החדשה אתי עטיה, נציגת מחוז דן. ברק יוצגה על ידי עו"ד עמית חדד, בהליך מרובה עותרים, כולם חברי כנסת שנותרו בתחתית הרשימה: איוב קרא, יהודה גליק, שרן השכל, נורית קורן ואברהם נגוסה.

כתוצאה מההחלטה, ברק תדורג במקום ה-25 ברשימה, מיקי זוהר במקום 27, שרן השכל במקום 29, קטי שטרית (אישה חדשה) במקום 31, מאי גולן (צעירים) במקום 33 ואסנת מארק במקום ה-35.

פרץ בחר מי תהיה האשה שתתמודד במקום ה-6 בבית היהודי: עידית סלמן

בעקבות פרישת העיתונאית יפעת ארליך מרשימת הבית היהודי, החליט יו"ר המפלגה רפי פרץ להציב במקום השלישי במפלגה ובמקום השישי ברשימה המאוחדת עם האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית את עידית סלמן. סלמן (38), אם לשלושה מרחובות, היא מנהלת שיווק בשירותי בריאות כללית, חברת מזכירות הבית היהודי ויו"ר פורום הנשים במפלגה.

סלמן הודתה לפרץ על האמון והבטיחה: "אביא איתי לתפקיד את רוח הציונות הדתית עליה גדלתי בבית הוריי ובמוסדות הציונות הדתית, ואת פעילותי החברתית למען קידום נשים במדינת ישראל".

מפלגת העבודה הודיעה: לא נתאחד עם מרצ

ממפלגת העבודה נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה שערכנו היום במפלגת העבודה, ראינו כי בחיבור בין העבודה למרצ השלם קטן מסך חלקיו. שילוב של שתי התנועות לא מגדיל את כוחנו אלא להיפך, מחליש את הגוש.

"בבדיקת עומק שנעשתה לאורך היום גם במרצ וגם בעבודה עלה כי מרצ עוברת בוודאות את אחוז החסימה ונציגיה יכנסו לכנסת הבאה באופן ודאי. נרוץ בנפרד ונסייע אחד לשני על מנת להביא לחילופי שלטון."

יו"ר המפלגה אבי גבאי הציע ליו"ר מרצ תמר זנדברג ליצור הסכם עודפים יחד עם מרצ על מנת לוודא שהקולות של המחנה לא ילכו לאיבוד

בתוך סערת האיחודים: נתניהו ימסור היום ב-20:30 הצהרה לתקשורת

ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו ימסור הערב הצהרה לתקשורת בשעה 20:30 באולם וורמס בכפר המכבייה.

דיווח: חד"ש ותע"ל ירוצו ברשימה אחת בבחירות הקרובות

מפלגות חד"ש ותע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ירוצו ברשימה משותפת בבחירות הקרובות. לצדן ירוצו גם המפלגות בל"ד ורע"מ, כך לפי דיווח ב-Ynet. המשמעות היא פירוקה של הרשימה המשותפת שכללה את ארבע המפלגות בבחירות הקודמות.

שם הרשימה המשותפת של גנץ ולפיד: "כחול לבן"

דיווח: מגעים מתקדמים בין חד"ש לתע"ל בראשות ח"כ טיבי

עיתונאי "הארץ" ג'קי חורי מדווח כי מפלגות חד"ש ותע"ל מנהלות מגעים מתקדמים לאיחוד. אם אכן יושג הסכם, בל"ד ורע"מ ירוצו במקביל להן, כשבין כלל המפלגות הערביות צפוי להיחתם הסכם עודפים. תע"ל בראשות ח"כ אחמד טיבי פרשה מוקדם יותר מהגוף שהרכיב את הרשימה המשותפת בבחירות הקודמות.

גבאי לזנדברג: איחוד יוריד מנדטים, אך נבדוק את האופציה

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר ליו"ר מרצ תמר זנדברג בשיחה שניהלו כי "גם בלי איחוד אתם עוברים את אחוז החסימה". גורמים במרצ אמרו כי גבאי הוסיף בשיחה שהתנהלה רקע הקולות לאיחוד בין שתי המפלגות כי מהלך שכזה "מוריד מנדטים ולא מוסיף מנדטים. אבל נבדוק את האופציה".

על רקע השיחות עם מרצ: ח"כים בצמרת העבודה מביעים תמיכה באיחוד

יו"ר האופוזיציה ח"כ שלי יחימוביץ התייחסה לדיונים על איחוד עם מרצ ואמרה: "נוכח הסיטואציה הפוליטית החדשה שנוצרה יש לבחון ביסודיות ובמהירות אפשרות יצירת בלוק משותף עם מרצ לצורך ההתמודדות. סרבנות אוטומטית לכך תירשם לנו לדיראון עולם אם המצב החדש יביא חלילה למחיקת מר"צ ולקריסת העבודה".

גם ח״כ עמיר פרץ התייחס למגעים: ״מתוך אחריות לאומית ואחריות למחנה השלום והצדק החברתי, עלינו לעשות כל שנדרש על מנת לממש את האפשרות לריצה ברשימה משותפת של העבודה ומרצ. יש הבדלים רבים ביננו לבין מרצ, אך המכנה המשותף רחב הרבה יותר וניתן להתגבר על המכשולים."

ח"כ מרב מיכאלי: טובתה של מדינת ישראל מחייבת להחליף את שלטון נתניהו. חובתה של מפלגת העבודה לעשות כל מה שיגדיל את הסיכוי שזה יקרה. יש לנו אחריות לבחון את כל האפשרויות ולפעול בהתאם. זה מה שאנחנו עושות ועושים עכשיו.

איציק שמולי על אפשרות איחוד עם מרצ: "צריך למצות את האפשרות של בלוק טכני עם מרצ. ביום שאחרי נפרדים, לא מדברים על אידיאולוגיה משותפת או מצע משותף, רק ריצה יחד וזריקת חבל הצלה למרצ. לא יודע האם זה יקרה"

הצהרה לתקשורת של ראשי "המפלגה החדשה": הערב בגני התערוכה

הצהרה לתקשורת של ראשי המפלגה החדשה המורבת מ'יש עתיד ו'חוסן לישראל. תיערך הערב בשעה 20:00 בביתן 10 בגני התערוכה.

 העיתונאית יפעת ארליך שהצטרפה באחרונה ל'בית היהודי' הודיעה על עזיבה, וזאת על רקע האיחוד בין מפלגות הימין שבו נכללה רשימת 'עצמה יהודית'

זנדברג קוראת לאיחוד עם העבודה

החשש מזליגת מצביעי מרצ לרשימה המאוחדת חוסן לישראל-יש עתיד, בדומה למה שהתרחש עם קדימה בבחירות 2009, מביא את יו"ר מרצ תמר זנדברג לנסות לקדם ברגע האחרון מהלך של איחוד בין מרצ לעבודה, שהשיח סביבו הופסק לחלוטין לאחר הפריימריז המוצלחים בעבודה והתאוששות המפלגה בסקרים. בראיון לתוכנית דקל-סגל בכאן ב' אמרה זנדברג:" לאור האיחוד במרכז זה הזמן לאיחוד בשמאל כדי להקים ממשלת שמאל-מרכז. מרצ תהפוך כל אבן על מנת שזה יקרה. יש לנו 12 שעות ואנחנו מזמינים את אבי גבאי לשולחן הדיונים באופן מיידי".

יו"ר ועדת הבחירות יבדוק את הסכם הליכוד-הבית היהודי

יו"ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, התייחס בראיון לתכנית דקל-סגל להסכם בין הבית היהודי לליכוד שמשריין במקום ה 28 של הליכוד מועמד של הבית היהודי. לדבריו, בימים הקרובים יוחלט אם לאשר אותו או לפסול.

בתום דיון מרתוני: גנץ ולפיד הודיעו על ריצה משותפת

לאחר מגעים אינטנסיביים שנמשכו אל תוך הלילה, מפלגות יש עתיד בראשות יאיר לפיד ומפלגת חוסן לישראל בראשות בני גנץ הודיעו הבוקר על איחוד ביניהן. על פי הודעת המפלגות, במסגרת הסכם רוטציה גנץ יהיה הראשון לעמוד בראשות המפלגה ולפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי. כמו כן, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי הצטרף גם הוא למפלגה החדשה.

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!