דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל בכדורסל / יש תקווה: ניצחון יקר לנבחרת ישראל בכדורסל 77:81 על גרמניה

כשהמצב בבית נראה כבר אבוד, השיגה הנבחרת של עודד קטש ניצחון משכנע על גרמניה, שמשאיר סיכוי קטן לזכות בכרטיס לאליפות העולם | בהיעדר שחקני מכבי ת"א, בלטו בשורות הנבחרת: טי ג'יי קליין 14 נק' וגיא פניני 9 נק'

נבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
נבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בהרכב חסר, ללא שחקני מכבי תל אביב, למעט דני אבדיה בהופעת הבכורה בנבחרת הבוגרת, נבחרת ישראל ניצחה אמש (חמישי) את נבחרת גרמניה 77:81 בהיכל "שלמה" והעלתה את מאזנה לחמישה ניצחונות ושישה הפסדים במוקדמות "המונדובאסקט". גיא פניני הוותיק בלט בנבחרת עם מהלכים גדולים בסיום. ביום ראשון בשעה 17:00 תתמודד ישראל בחוץ מול נבחרת סרביה במחזור האחרון שיכול תאורטית להעלות את הנבחרת לאליפות העולם.

הנבחרת של קטש פתחה טוב עם שלשה של בר טימור. מייק צירבס, אקס מכבי ת"א ,הוביל את גרמניה ליתרון 19:15 בסיום הרבע הראשון. לאחר שגיל בני ערך הופעת בכורה ברבע בראשון, ברבע השני גם התקווה הגדולה דני אבדיה עלה לבכורה. מי שהוביל הנבחרת ברבע הזה היה טי ג'יי קליין, שיחד עם גיא פניני העלו את ישראל ליתרון 21:25. גולן גוט ורפי מנקו קבעו 35:36 לישראל בסיום המחצית הראשונה.

הגרמנים תפסו את ההובלה בפתיחת המחצית, דני אבדיה נכנס למשחק מצוין עם אסיסטים וריבאונדים ויחד עם פניני וקליין שקלע 4 נקודות רצופות בסיום הרבע קבעו 52:54 לישראל.

ברבע האחרון היה נראה שהמומנטום עם הגרמנים, כאשר אובסט קבע 58:54 לגרמניה אחרי 3 דקות. המשחק הצמוד נמשך לאורך כל הרבע, גולן גוט בשלשה וטי ג'יי קליין שמרו את ישראל קרוב ושלשה ענקית של גיא פניני מהפינה קבעה 67:71 לישראל, 3 דקות לסיום.

חטיפה של פניני הנהדר ומיד לאחר מכן עוד שלשה קבעו 68:76, שלשה נוספת של זיו שמרה על היתרון אבל הגרמנים החזירו בשלשות של גיפיי ואובסט ששמרו את המשחק צמוד 77:79 לישראל 13 שניות לסיום. אבל טי ג'יי קליין מהקו סגר את העניין וקבע ניצחון ישראלי, 77:81.

טי ג'יי קליין מנבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)
טי ג'יי קליין מנבחרת ישראל מול גרמניה (צילום: איגוד הכדורסל בישראל)

קלעו לישראל: טי ג'יי קליין 14 (6 מ-8 מהשדה), יפתח זיו (5 אס') ורפי מנקו 10 כ"א, גיא פניני 9, גולן גוט ועידן זלמנסון 8 כ"א, תומר גינת (6 ריב') ובר טימור (6 אס') 7 כ"א, איתי שגב 5, גיל בני 2, דני אבדיה 1. לגרמניה: נילס גיפיי ואנדראס אובסט 16 כ"א, פול ציפסר 15.

מאמן נבחרת ישראל, עודד קטש, אמר בסיום: "אני מאוד מתרגש מהניצחון הזה במיוחד וגאה בכל מי ששיחק. הגענו עם ארבעה גארדים פצועים, שחקנים צעירים בהופעות ראשונות שלהם, זה היה נורא כיף. האווירה מדהימה, השחקנים סיירת מטכ"ל, מהמובחרים. זה כיף לאמן אותם, יש לנו דור צעיר, מוכשר ואני שמח שאנחנו בדרך הנכונה". על גיא פניני, שהיה נהדר בדקות הסיום, אמר כי הוא רק הולך ומשתבח. "הוא לא נכנס למשחק ולא עשה את הדברים הרגילים, היה לי ברור שאני שומר אותו לדקות האחרונות עם שתי שלשות גדולות. אמרתי לו היום שהוא יצטרך לדבר 40 דקות. הוא מנהיג אמיתי, והשחקנים הצעירים מרוויחים מזה המון".

בכדי להעפיל לאליפות העולם, הנבחרת צריכה לנצח את סרביה בחוץ ביום ראשון בשעה 17:00 וגם שאסטוניה תנצח את גאורגיה בחוץ. אפשרות שנייה להעפלה הוא ניצחון של ישראל על סרביה ב-22 נקודות הפרש ומעלה, ללא קשר לתוצאת המשחק של גאורגיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!